Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@17:44:21 GMT

افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۸۶۹

افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر

گودرزی از ساماندهی ۲۸ هزار معتاد متجاهر در استان تهران خبر داد و گفت:افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر را از هشت هزار به ۱۴ هزار در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «حمیدرضا گودرزی»  امروز( سه شنبه 28 خرداد ۱۳۹۸) در همایش مشارکت های مردمی در حوزه اعتیاد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه در جهت افزایش ظرفیت ساماندهی معتادان گفت: افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر را از هشت هزار به 14 هزار در دستور کار داریم و همچنین مرکز ماده 16 مهر سروش نیز به ظرفیت 600 نفر راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر زحمات زیادی را در راستای ساماندهی معتادان متجاهر و کاهش آسیب در جامعه متحمل شده است و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام داده است.

 

وی با اشاره به مرکز نگهداری معتادان متجاهر فشافویه با ظرفیت پنج هزار نفر تصریح کرد: راه اندازی مرکز غربالگری در غرب، شرق و مرکز استان به ظرفیت هر کدام 300 نفر نیز از دیگر برنامه های صورت گرفته در این راستا می باشد.

 

گودرزی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 13 جلسه در جلسه کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان تهران در راستای مبارزه با مواد مخدر برگزار و 16 مصوبه نیز تصویب کرده است.

 

وی اظهار کرد: استان تهران به عنوان نخستین استان در کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی کمیته و کارگروه نظارت بر مرکز مجاز درمان و کاهش آسیب کرده است.

 

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از ساماندهی 28 هزار معتاد متجاهر در کل استان تهران خبر داد و اظهار کرد: 10 هزار نفر از این معتادان برای محله هرندی بوده است و همچنین 20 هزار نفر در مرکز پذیرفته شدند.

 

وی تصریح کرد: مجموع این اقدامات موجب کسب رتبه برتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران شده است.

 

وی با بیان اینکه اقدامات باید به گونه ای متعادل انجام شود که از تک بعدی نگری جلوگیری شود، تصریح کرد: اقدامات کاهش آسیب و درمان نباید در محلات تحت الشعاع اقدامات مقابله ای قرار بگیرد.

 

گودرزی افزود: اقدامات صورت گرفته در محلات شوش و هرندی در راستای ارتقای سطح سلامت مردم این منطقه است.

 

معاون امنیتی و انتظامی استان تهران تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد در این مناطق فعال شدند. همچنین تمام تلاش همکاران ما در استانداری و فرمانداری تهران کاهش آسیب ها در استان تهران می باشد.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل کانون های مساجد دهه کرامت جشن های دهه کرامت شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه آیت الله مکارم شیرازی بیرجند ایلام پیشگیری از اعتیاد مقابله با اعتیاد اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش ۱۸ درصدی سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار عباسعلی محمدیان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و در همین راستا نیز تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط نظیر مالخران و ... اتخاذ کردیم. در نهایت نیز خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی سرقت در پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خود برای مقابله و مبارزه با سرقت را در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت و جدیت ادامه دادیم، گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تا این لحظه شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت هستیم. تعداد تماس‌ها با ۱۱۰ نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دغدغه و اولویت دیگر ما موضوع موادمخدر است. در این راستا چندین اقدام را در دستورکار قرار دادیم و همزمان با برخورد با باند‌ها و قاچاقچیان دانه‌درشت، دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز در دستورکار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال جاری و صرفا در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضایی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضایی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که به همین دلیل نیز از مجموعه قضایی تهران تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • اقدامات خودجوش کارکنان برای پاکسازی محیط نیروگاه برق ری + تصاویر