Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه عربی پیامدهای راهبرد نظامی جدید انصارالله و سقوط پهپاد آمریکایی توسط نیروهای یمنی را بررسی کرد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الکترونیکی رای الیوم در سرمقاله امروز خود با اشاره به افزایش حملات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، فرودگاه‌ها و تاسیسات نفتی داخل عربستان سعودی طی هفته‌های گذشته نوشت که جنبش انصارالله و متحدانش به شاخه‌ای قوی در محور مقاومت منطقه به رهبری ایران تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اسامی سرتیپ احمد العسیری و جانشین وی سرهنگ ستاد ترکی المالکی طی 4 سال اولیه جنگ، شهرت گسترده‌ای را به عنوان سخنگوهای ائتلاف عربستان و امارات به دست آورده بودند، اما به تازگی نام یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح دولت صنعا مورد توجه رسانه‌های عرب زبان و غربی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش ضیف‌الله الشامی وزیر اطلاع‌رسانی دولت صنعا دیروز اعلام کرد که نیروهای پهپادی یمن برای چهارمین بار طی کمتر از یک هفته گذشته فرودگاه أبها در استان العسیر را هدف قرار دادند. وی تأکید کرد که این حملات ادامه پیدا خواهد کرد و در صورتی که نیروهای متجاوز به یمن، آسیب زدن به شهروندان را متوقف نکنند، گسترش خواهد داشت. به نظر می‌رسد این تهدیدات باید با جدیت تمام مورد توجه قرار گیرد.

القدس العربی می افزاید: نکته قابل توجه این بود که الشامی تهدیدات مشخص خود را ضد دولت امارات نیز مطرح کرده و گفت این کشور نیز در بانک اهداف یمن قرار دارد. حال باید دید آیا این موضع به معنی هدف قرار گرفتن امارات طی روزها و هفته‌های آینده خواهد بود؟

این تحولات نشان دهنده مواضع و رویکردهای حاکمیت دولت صنعا در انتقال از استراتژی دفاعی به راهبرد هجومی و استفاده از سلاح‌های هوایی و زمینی با دقت و کیفیت بالا در روند مبارزات ضد متجاوزان سعودی و اماراتی است. شلیک موشک کروز رهگیر به فرودگاه بین المللی ابها و نفوذ این موشک ها به سامانه‌های دفاع هوایی عربستان سعودی و رسیدن به اهداف مورد نظر و قبل از آن حمله با 7 هواپیمای بدون سرنشین بمب‌گذاری شده به غرب ریاض و هدف قرار دادن تاسیسات نقتی در عمق عربستان تنها چند دلیل بر این مدعا است.

ساقط کردن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با موشک زمین به هوا بر فراز بندر الحدیده در ساحل غربی یمن و اعتراف فرماندهی نظامی آمریکا به این حمله برای اولین بار از زمان آغاز تجاوز به یمن دلیل دیگری بر افزایش توانمندی های دفاعی یمن است. این اتفاق همچنین نشان می‌دهد که آمریکا نیز وارد روند جنگ یمن شده است.

به نوشته القدس العربی سرد شدن جبهه جنوب لبنان و داغ شدن جبهه یمن را می‌توان از جنبه تبادل نقش‌ها در جنگ فرسایشی صورت گرفته ضد محور مقاومت که توسط آمریکا و متحدانش مدیریت می‌شود، ارزیابی کرد. این موضوع احتمالا نمونه‌ای کوچک از جنگ بزرگ است که ممکن است در منطقه برافروخته شود.

این گزارش در پایان تاکید می کند که الشامی و السریع از غافلگیری‌هایی طی روزهای آینده صحبت می‌کنند که شامل تسلیحات جدید و حمله به اهداف جدید است که بخشی از بانک اهداف 300 موردی جریان انصارالله است. آنها البته از نوع این تسلیحات و ماهیت اهداف مورد نظر نام نبرده‌اند، لذا ما باید منتظر بمانیم تا ماهیت این تحولات را بعدا درک کنیم، گرچه همچنان توقف این جنگ فرسایشی و حل و فصل سیاسی آن را ترجیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط انصارالله یمن اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انصارالله یمن اخبار یمن انصارالله یمن اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا-داود حسنلو کارشناس ارشد حقوق جزا وجرم شناسی- قانون گذار با تصویب قانون مسئولیت مدنی، به ویژه در ماده یک مشخص می‌نماید که هرگاه خسارتی وارد آید و در نتیجه عمد یا بی احتیاطی باشد مرتکب باید خسارت را جبران نماید و اصولا هیچ ضرری نباید جبران نشده بماند.

این قاعده کلی در همه مواردی که ضرر و زیانی به وجود آمده قابل اعمال و تسری است و ورزش نیز از آن مستثنی نیست، بنابراین زمانی که در ورزش صدمه یا خسارتی به شخص یا اموال وارد آید باید با استناد به قانون مسئولیت مدنی مشخص شود این ضرر و زیان ناشی از اقدام چه شخصی یا اشخاصی بوده است؟ آیا اقدامی که منتج به ضرر و زیان شده خلاف قانون بوده یا به دستور قانون گذار انجام گردیده است؟

بالاخره در صورت خلاف قانون بودن باید ثابت شود که علت و سبب وقوع ضرر، اقدام مرتکب بوده است. این علت و سبب که گاهی عمدی و زمانی در نتیجه مسامحه است منجر به ورود خسارت شده و به اشکال گوناگون در ورزش تجلی پیدا می‌نماید؛ بنابراین لازم است راه‌های پیشگیری از نقض مقررات ورزشی به نحو مطلوب مورد بررسی قرار گیرد که از جمله مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از نقض مقررات ورزشی می‌توان به آموزش‌های ورزشی و پیامد‌های قانونی ناشی از تعلل اشاره نمود. به واقع پیشگیری در نظام حقوقی به عنوان یک مسئله مهم همواره مورد توجه بوده است و یکی از حوزه‌های کلیدی در جهت بهبود وضعیت حقوق پیشگیری، حوزه ورزش می‌باشد.

در حقیقت ورزش یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌های بشری است که دارای مجموعه‌ای از افراد و گروه‌ها هستند که در چارچوب‌های مشخص شده به فعالیت می‌پردازند. از طرفی آموزش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان ورزش به خودی خود مد نظر قانون از لحاظ تعیین مسئولیت‌های قانونی نیست. اما هرگاه آموزش نامطلوب و غیراصولی به نحوی از انحاء موجب بروز حوادث ورزشی گردد؛ تردیدی در مسئولیت کسی که وظیفه خود را در حدود مقررات و عرف انجام نداده است، وجود نخواهد داشت.

به واقع فعالیت‌های ورزشی برای همه ورزشکاران اعم از مبتدی، حرفه ای، ماهر و آماتور، بالقوه متضمن خطرات بسیاری است. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند مانع از قوه به فعل در آمدن بسیاری از این خطرات شود حضور و نظارت معلم ورزشی یا مربی در صحنه فعالیت‌های ورزشی است. به عبارتی آن چه موجبات مسئولیت قانونی مربیان را فراهم می‌آورد نتایج ناهنجار فعالیت‌های ورزشی نیست، بلکه عمد یا قصور آنها در انجام وظایف مربوطه است؛ بنابراین ضعف در آموزش در حالتی که همراه با سانحه نباشد، قابل طرح در محدوده قوانین جزایی و مدنی نخواهد بود مگر این که استثنائا مربی به تعهد خود در آموزش عمل نکرده باشد که قانون او را ملزم به اجرای تعهد و یا جبران خسارت خواهان خواهد نمود.

برای مثال، مربی شنا در مقابل دریافت مبلغی متعهد به تعلیم در مدت معین شود. اما بعد از دریافت اجرت به نحوی از انجام تعهد خود سرباز زند، اما اولین مطلب در موضوع آموزش که می‌تواند به دلیل تحقق ضرر موجب مسئولیت قانونی باشد فقدان صلاحیت مربی یا معلم می‌باشد. به کارگیری معلمان و یا مربیان فاقد صلاحیت بالقوه یک بی احتیاطی است. اعم از این که این گزینش به انگیزه پرداخت حق التعلیم کمتر، ارتباطات خصوصی و یا سهل انگاری دیگری باشد. شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی اقدام کننده، مرتکب بی احتیاطی شده اند؛ بنابراین مدیریت‌ها باید در انتخاب مربی دارای صلاحیت دقت کافی مبذول دارند.

به کارگیری معلم ذخیره دبستان که با ورزش بیگانه است و یا اجبار مربی دومیدانی به آموزش شیرجه و... استفاده از یک فرد فاقد صلاحیت است و در صورت بروز حادثه که ناشی از این بی صلاحیتی باشد موجب تقصیر و مسئولیت خواهد بود. چنین معلمانی یا مربیانی که از فقدان صلاحیت خود مطلع هستند با قبول این وظیفه مسئول پیامد‌های قانونی آن خواهند بود مگر اضطرار خود را به اثبات رسانند. در خصوص آموزش که سبب حادثه گردیده چنین استدلال می‌شود که، چون آموزش غلط در انجام یک حرکت ورزشی با استفاده از یک وسیله ورزشی موجب حادثه گردیده و ورزشکار در انجام حرکت جز اجرای آموزش‌های مربی، اقدام دیگری که مبین بی احتیاطی وی باشد انجام نداده است و نتیجه اجرای چنین حرکتی باعث آسیب دیدن ورزشکار یا دیگران شده است.

بی احتیاطی مربی محرز و، چون سبب حادثه (وقوع ضرر) همین بی احتیاطی می‌باشد. آموزش دهنده مسئول جبران خسارت وارد خواهد بود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آموزش متناسب یکی از وظایف متعدد معلمان و مربیان است و معلمان تربیت بدنی موظف‌اند به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار با اتکاء به آگاهی‌های لازم در آموزش، اصول ایمنی را معمول دارند، قوانین و مقررات رشته‌های ورزشی فعال در مکان ورزشی را آموزش دهند.

همچنین در به کارگیری ورزشکاران به توانائی‌های جسمی و روحی آنها توجه کنند، حرکات و مهارت‌های ورزشی را به طور صحیح آموزش دهند، مهارت جلوگیری از وقوع آسیب دیدگی در زمان اجرای فنون ورزشی را یاد دهند، به تصور بالابردن توانایی روحی و جسمی ورزشکار او را به انجام فعالیت غیرعادی وادار ننمایند و بدون صلاحیت کافی مسئولیت آموزش گروهی را بر عهده نگیرند. به عبارت دیگر معلم و مربی باید صلاحیت فنی جهت آماده سازی ورزشکاران به خصوص در ورزش‌های پرخطر از قبیل کشتی، شنا و... را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • آموزش‌های ورزشی و پیامدهای قانونی ناشی از تعلل
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی
  • سقوط پهپاد اسراییلی در جنوب لبنان بر اثر اصابت موشک