Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، زیبا سازی و نورپردازی معابر، رسیدگی به فضاهای سبز، پاکسازی و نظافت جزیره بویژه مکان‌های گردشگری، ارائه تسهیلات حمل و نقل درونشهری، آراستگی مبلمان شهری، ساماندهی محدوده هتل‌ها، بازارها و نوار سیاحتی بصورت ویژه و پیش بینی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به گردشگران تابستانی هم اکنون در دستور کار مسئولان امر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره‬ تابستانی‬ کیش‬ هر سال از ۱۵ تیر تا ۳۰ شهریور با حضور ده‌‏ها هزار نفر برگزار می‌شود و در ایام برگزاری آن، گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران و حتی گردشگران خارجی از کشورهای مختلف، عازم‬ این‬ جزیره می‬ شوند. ‬

وجود برنامه‌های بسیار مفرح و شاد از قبیل برنامه‌‏های متنوع ورزشی، جنگ شبانه، اجرای موسیقی، تئاتر، نمایش فیلم، برپایی کارناوال‌های شادی و اهدای میلیون‌ها تومان جایزه در جشنواره تابستانی کیش باعث شده است تا این جشنواره در سالهای اخیر بسیار طرفداران و گردشگران بسبیاری به حزیره مرجانی جذب کند.

همچنین در ایام جشنواره تابستانی کیش در بازارها و مراکز خرید، تخفیفات ویژه ای نیز برای خریداران در نظر گرفته می‌شود و خیابان‌‏ها و معابر با آذین بندی تزئین می‌شوند و حال و هوای خاصی به حزیره گردشگری می بخشد، انواع همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات و کنسرت‌های موسیقی در آن برگزار می‌گردند.

- جشنواره های خرید مراکز خرید کیش و امکان شرکت در قرعه کشی‌های شبانه با جوایز ویژه به همراه بهره بردن از تخفیفات مناسب. - جشنواره آبنبات چوبی ویژه کودکان و بهره بردن کودکان جشنواره سلامت و استفاده از امکانات مراکز درمانی بیمارستان کیش. - رالی تور خانوادگی و شرکت در قرعه کشی خودرو. - برگزاری کنسرت گروه‌های موسیقی با خوانندگان مطرح کشور، اجرای استند آپ کمدی و دیگر برنامه‌های هنری ویژهبه شرکت کنندگان در جشنواره. اجرای طرح ویژه با ارائه کارت‌های هدیه ۵۰۰ هزار ریالی به کودکان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی به بزرگسالان - برپایی میزهای ارائه خدمت در فرودگاه کیش و ارائه اطلاعات به گردشگران ورودی (و اهدای کارت‌های هدیه سفر به کیش) و برپایی هفته‌های فرهنگی ۴ کشور خارجی و ۹ استان داخلی در کیش از جمله مهمترین برنامه پیش بینی شده برای جشنواره تابستانی کیش است.

در اجرای این رویداد فرهنگی تمامی دستگاههای اداری و اجرایی، انتظامی فرهنگی، هنری، بخش خصوصی و هنرمندان محلی و کشوری بصورت فعال مشارکت دارند تا کیش را برای پذیرایی از گردشگران و مسافران مهیا کنند.

در این زمینه سرپرست امور شهری و محیط زیست کیش از برنامه ریزی برای از افزایش شیفت کاری ماشین آلات موجود از جمله پرس زباله، شستشوی مکانیزه، جارو کردن خیابانی و خودروهای حمل زباله، شستشوی کلیه تابلوها، مبلمان شهری، رنگ آمیزی و ساماندهی فنس‌های مخصوص مواد بازیافتی، سم پاشی نوار سیاحتی، و سرکشی به مجموعه هتل‌ها و مراکز خرید بصورت ویژه در ایام جشنواره تابستانی خبرداد.
غفار آقازاده با بیان اینکه فضای سبز کیش یکی از جاذبه‌های مهم و به یادماندنی در تمام فصول کیش است، عنوان کرد: امسال نیز نگهداری فضای سبز و پارک‌های جزیره با توجه به شرایط فصلی با برنامه ریزی مشخص اجرا می‌شود و در این راستا عملیات هرس فضای سبز شامل گیاهان پرچینی، برگ‌های خشک نخل‌ها و سر شاخه‌های مزاحم درختان در معابر و پیست دوچرخه سواری، انجام می‌شود.
آقازاده با اشاره به اینکه در فصل تابستان مصرف آب برای آبیاری فضای سبز افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، افزود: مصرف آب با توجه به میزان آب در اختیار فضای سبز به خصوص در نوار سیاحتی و بخش‌های گردشگری به منظور یکنواختی در سبزینگی گیاهان، مدیریت خواهد شد.
سرپرست امور شهری و محیط زیست کیش با اشاره به کنترل و رعایت اصول بهداشتی در سایت بازیافت و پسماند در فصل گرم تابستان، از نظارت ویژه و آغاز فرایند تعمیرات اساسی در این سایت خبر داد و اعلام کرد: با حداکثر بازدهی و حفظ اصول زیست محیطی، شرایط مطلوب برای جشنواره تابستانی کیش فراهم شده است.
وی از ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره به عنوان اولین تصویر سازان ذهن گردشگران از مبادی ورودی فرودگاه و بندر کیش نام برد و اظهار داشت: در طول ایام جشنواره تابستانی تعداد ۷۹ دستگاه مینی بوس، ۱۲۸ تاکسی خطی و ۵۶۰ تاکسی تلفنی به گردشگران، خدمات رسانی می‌کنند.
آقازاده افزود: علاوه بر افزایش نظارت‌ها و بازرسی وضعیت ظاهری وسایل حمل و نقل عمومی، در این ایام، مدیران آژانس‌ها و یا نمایندگان شرکت‌ها تا پایان برنامه جشنواره به منظور نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان تابعه، هرشب و به طور متناوب مقابل تالار شهر مستقر خواهند بود وگشت شیفت شب نیز در نوار سیاحتی گردشگران، سرویس دهی وسایل حمل و نقل عمومی را کنترل و نظارت می‌کنند.
وی با اعلام اینکه امسال سعی خواهد شد تا نورپردازی معابر کیش از حالت یکنواختی خارج شود، گفت: المان‌های تزئینی و نوری در اشکال متعدد، جذاب و خلاقانه در معابر مختلف به ویژه در نوار سیاحتی گردشگران تا قبل از شروع جشنواره، کار گذاشته می‌شود.
بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش با مشارکت بخش خصوصی با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح از تاریخ ۲۰ تیر تا ۳۰ شهریور برگزار می شود

با وجود برنامه ریزیهای و تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری این جشنواره تابستانی کارشناسان معتقدند: نابسامانی در حمل و نقل هوایی و نواسانات کاذب در فروش بلیط هواپیما، گرانی اجناس و کالاها در فروشگاهها به خاطر موانع گمرکی و تعرفه سنگین تفریحات ورزشی و مفرح از موانع و متغییرهای اثر گذار بر ورود مسافران و گردشگران و درنهایت موانع بهره وری از رویداد فرهنگی و اجتماعی جشنواره تابستانی کیش است.

علاوه بر این آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه گزارشی کامل از چگونگی برگزاری جشنواره تابستای سالهای قبل بویژه سال ۹۷ همراه با آمار گردشگران و بازدهی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این حشنواره از مواردی است که به گفته کارشناسان لازمه توفیق جشنواره امسال است.

۱۳۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به جایگاه کرمانشاه در حوزه گردشگری خوراک در کشور، گفت : باتوجه به اینکه کرمانشاه دومین جهانشهر خلاق خوراک ایران به شمار می‌رود، لذا باید به معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک بپرداریم. 

وی افزود: به این منظور امسال در تلاشیم تا با تدارک برنامه‌ها و رویداد‌های مختلفی روی گردشگری خوراک در استان تمرکز داشته باشیم. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: یکی از این برنامه ها، برگزاری اولین جشنواره خوراک در محور تاریخ و تمدن با همکاری سه استان غرب کشور یعنی کرمانشاه، همدان و کردستان است. 

وی از برگزاری اولین رالی خوراک در استان هم به عنوان یکی دیگر از این رویداد‌ها نام برد و گفت: مقرر شده این رویداد با همکاری کانون اتومبیلرانی و فدراسیون گردشگری خوراک ایران در کرمانشاه برگزار شود و در طی مسیر رالی، خوراک‌های بومی کرمانشاه که مناسب برای مسافرت‌ها است، پخت شود. 

امیری از راه اندازی آشپرخانه صنعتی آموزش آشپزی، آکادمی گردشگری خوراک و خانه خلاق گردشگری خوراک در کرمانشاه خبرداد و گفت: این سه مرکز قرار است با همکاری بخش خصوصی در کرمانشاه راه اندازی شوند تا گامی برای آموزش آشپز‌های ماهر در زمینه خوراک‌های بومی، تهیه و پخت غذا‌های محلی و نوآوری در این غذا‌ها باشد. 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه از نیمه‌های تیرماه شروع ماه محرم را در پیش خواهیم داشت، بنابراین تلاش شده تا این رویداد‌ها را پیش از شروع این ماه برگزار کنیم. 

معاون گردشگری استان تاکید کرد: علیرغم اینکه کرمانشاه خوراک‌های بومی و اصیل بسیار خوشمزه‌ای دارد که قابلیت معرفی به تمام علاقمندان به گردشگری خوراک را در ایران دارند، اما متاسفانه در سال‌های گذشته تنها دو خوراک کرمانشاه یعنی دنده کباب و خورشت خلال معروف شده که باید با رویداد‌های مختلف زمینه‌ای برای معرفی سایر خوراک‌های بومی و اصیل استان داشته باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران