Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:14:44 GMT

نخستین شهرک دارویی کشور در البرز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۹۸۲

نخستین شهرک دارویی کشور در البرز افتتاح شد

‌رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انتقال دانش فنی و توسعه علمی حوزه پزشکی و دارویی، توسعه صادرات و صرفه‌جویی ارزی، کاهش هزینه تمام شده دارو برای بیماران، امکان اتصال زنجیره دانشگاه، صنعت و تجارت و تبدیل شدن ایران به یکی از قطب‌های اصلی داروی جهان را از اهداف افتتاح شهرک دارویی برکت نام برد.

‌به گزارش ایسنا، محمد مخبر در مراسم افتتاح شهرک دارویی برکت که امروز سه‌شنبه ۲۸ خرداد برگزار شد، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بناست ۱۰۵ واحد تولیدی در این شهرک ساخته شود که تا کنون ۳۸ کارخانه برای حضور اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تمامی استانداردها در فرآیند ساخت این شهرک لحاظ شده ادامه داد: شاخص‌های بین المللی برای ساخت کارخانه‌های دارویی این شهرک به منظور دریافت گواهینامه‌های بین المللی و صادرات داروهای ایرانی لحاظ شده تا بتوانیم یک مرکز تولیدی بزرگ و اثرگذار در سطح منطقه ایجاد کنیم.

وی انتقال دانش فنی و توسعه علمی حوزه پزشکی و دارویی، توسعه صادرات و صرفه‌جویی ارزی، کاهش هزینه تمام شده دارو برای بیماران، امکان اتصال زنجیره دانشگاه، صنعت و تجارت و تبدیل شدن ایران به یکی از قطب‌های اصلی داروی جهان را از دیگر اهداف افتتاح این شهرک نام برد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر پنج درصد داروهای مورد نیاز کشور وارداتی است، گفت: به رغم اینکه پنج درصد از داروهای کشور وارداتی است، ولی ارزش ریالی آن ۳۰ درصد قیمت داروی کشور است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم این پنج درصد واردات دارو را نیز پوشش دهیم که دشمن نتواند در این زمینه اقدامی تقابلی را انجام دهد و به دنبال آن هستیم که قیمت تمام‌شده دارو برای بیماران خاص کاهش یابد.

وی با اشاره به بخشی از توانمندی‌های داخلی در تولید دارو گفت: در یک قلم دارو که در دو سال گذشته در کشور تأمین شده، ۱۲۰ میلیارد تومان پول از منابع مالی بیماران سرطانی صرفه جویی شده است.

مخبر افزود: برای ساخت این شهرک تمام امکانات زیر ساختی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، راه دسترسی مناسب و اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

وی افزود: این شهرک دارویی می‌تواند بخشی از نیازهای منطقه را پوشش دهد و هفت هزار شغل برای متخصصین در بخش دارو ایجاد شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۳۰ هزار شغل را ایجاد خواهد کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها

به گزارش خبرآنلاین ،تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

اکو نگار در گزارشی نوشت:در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

در سال ۱۴۰۳ تعرفه‌های پزشکی با رشد ۳۵درصدی همراه بوده و این مصوبه به کام جامعه پزشکی چندان خوش نیامده و آن را مطابق با تورم ندانسته‌اند. درحالی که پزشکان نسبت به درآمدهای خود اعتراض دارند، بیماران هم با اعتراض به هزینه‌های درمان آن را یک مشکل جدی می‌دانند. تعرفه خدمات دارویی یکی از مباحثی است که بسیاری از بیماران با انتقاد از آن درخواست حذف آن را داشته‌اند. حتی در سال گذشته پویش«ممنوعیت دریافت تعرفه خدمات دارویی» راه‌اندازی شد. بسیاری از بیماران معتقدند که پولی که داروخانه‌ها بابت نسخه خوانی و راهنمایی بیمار دریافت می‌کنند زیاد است و تعرفه‌ها با استانداردها فاصله دارد. از سوی دیگر داروخانه‌داران معتقدند که هزینه‌های جای داروخانه‌ها و تامین هزینه نیروی انسانی باید از این محل تامین شود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898347

دیگر خبرها

  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی کشور/ برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها