Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:58:08 GMT

مردمی بودن نقطه قوت برنامه های دهه کرامت است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۰۵۵

رضا کمالی زرکانی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان اظهار داشت: کار شورای دهه کرامت ساماندهی و هماهنگی بین دستگاهی و سازمانی جهت سرعت بخشی به فعالیت های مردمی است و ما تلاشمان را برای تقویت این فعالیت ها انجام می دهیم.

وی ادامه داد: از جمله این مجموعه های مردمی که در دهه کرامت فعال هستند و مایه فخر استان هستند روستای کردر رضوی است لذا از صدا وسیما و رسانه ها می خواهیم جهت اطلاع رسانی این برنامه ها همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت گفت: همان قدر این برنامه ها را اجرا می کنیم باید این فرهنگ دهه کرامت را هم به درستی برای مردم تببین کنیم.

برگزاری دهه کرامت در بیش از یکهزار کانون فرهنگی مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل بیت (ع) به متن جامعه بخصوص جوانان است.

حجت الاسلام احمد پهلوانی افزود: بر نامه های دهه کرامت امسال با شعار «مهربانی به رسم اهل بیت علیهم السلام» از ۱۳ تیرماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار و تا ۲۳ تیرماه همزمان با روز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی افزود: تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل بیت (علیهم السلام)، توجه به ارزش های اسلام ناب محمدی، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با بهره گیری از معارف اهل بیت از هدف گذاری های برنامه های بزرگداشت دهه کرامت امسال است.

پهلوانی گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نقش مهمی در ترویج و تبلیغ توسعه فرهنگ رضوی دارد لذا استفاده از همه ظرفیت ها دستگاه های عضو با تقسیم وظایف، بسیج همه ظرفیت های مردم از جمله تشکل های مردمی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، هیات مذهبی و غیره برای گرامیداشت این دهه از اهداف این ویژه برنامه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در پایان اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت دهه کرامت در بیش از یکهزار کانون فرهنگی هنری مسجد در استان هرمزگان برگزاری می شود.

۹۸۸۷/ ۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان هرمزگان فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

توافق نامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) از سوی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان‌های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا (ع) را دارند، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

۵۲ ویژه برنامه در میقات‌الرضا (ع) طبس برگزار می‌شود

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین، زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این طرح را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی بر عهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی 
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • تظاهرات مردمی در حمایت از عملیات وعده صادق، فردا در بیرجند
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت