Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه از سوریه خواست به منظور ترسیم منطقه مرزهای دریایی شمالی با لبنان رایزنی کند. مساحت این منطقه بین ۸۵۰ و ۹۰۰ کیلومتر مربع است.

به گزارش ایسنا، یک منبع وزارتی لبنان به روزنامه الشرق الاوسط گفت: مسکو از دمشق خواسته است برای ترسیم منطقه دریایی با هدف سرمایه‌گذاری در این منطقه با بیروت رایزنی کند. مسکو هر دو کشور ذی‌ربط یعنی لبنان و سوریه را در جریان تمایل خود برای سرمایه گذاری قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات سابق الیاس بوصعب، وزیر دفاع لبنان هم این رویکرد را تقویت می‌کند که گفته بود، روسیه می‌تواند در ترسیم مرزهای دریایی با سوریه نقش مثبتی داشته باشد.

مسکو و واشنگتن در زمینه حفاری گاز و نفت در منابع لبنان با یکدیگر رقابت دارند. بخشی از این منابع در منطقه اقتصادی دریای مدیترانه و بخش دوم در مرزهای شمال لبنان با سوریه قرار دارد.

منابعی به این روزنامه گفتند: واشنگتن به درخواست بیروت در خصوص عدم اکتفا به ایفای نقش تسهیل کننده پاسخ داده و تشویق شرکت‌های آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در زمینه نفت و گاز لبنان را هم هدف قرار داده است. قرار بود آمریکا به درخواست لبنان در ترسیم مرزهای زمینی و دریایی میان این کشور و اسرائیل میانجی‌گری کند.

یک منبع دیپلماتیک در بیروت نیز اعلام کرد: سوریه به درخواست روسیه پاسخ داده و یک پیام مکتوب در خصوص درخواست رسمی ترسیم منطقه مرزهای شمالی با لبنان به این کشور فرستاده است. به گفته این منبع، این پیام در خصوص ترسیم مرزهای دو بلوک شماره یک و دو است. وزارت خارجه لبنان هم درخواست سوریه را برای تصمیم گیری به کابینه ارجاع داده است و در صورت موافقت کابینه "کمیته مشترک لبنان و سوریه" متخصص در این زمینه بار دیگر فعالیتش را از سر می‌گیرد.

از سوی دیگر در محافل سیاسی سوالاتی پیرامون دلیل عدم بازگشت دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به بیروت مطرح شده است که مکلف به حل اختلافات میان لبنان و اسرائیل در خصوص ترسیم مرزهای دریایی و زمینی است. در این راستا، سفارت آمریکا در بیروت روز شنبه به نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اطلاع داد که ساترفیلد طبق توافق انجام شده به بیروت باز نخواهد گشت و درخواست کرد نشست با رئیس پارلمان به زمان دیگری که در آینده مشخص می‌شود، موکول شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه سوريه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • ۴۹۸۰۰ تبعه غیرمجاز در کمین‌های ارتش جنوب‌شرق دستگیر شدند
  • ۳ خانم بازیگر که مرزهای جذابیت و خوش استایلی را به جا کردند