Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@23:38:25 GMT

تولید دارو با بافرهای بومی ممکن شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۱۲۶

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هر فرآورده دارویی که تولید می‌شود باید مطابق قواعد و قوانین FDA اسناد کارآمدی داشته باشد. برای اثبات کارآمدی محصول، آزمون های مختلفی صورت می گیرد که یکی از آن‌ها، انحلال یا رهایش است که بافرها به کمک این کار می‌آیند؛ بافرها یا انحلال‌گرهایی مثل «بافر نمکی فسفات» فرآیندهایی مانند رهایش یا انحلال دارو را ممکن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اکرمی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که قرص بافر نمکی فسفات مورد استفاده مراکز تحقیقاتی زیست پزشکی است، افزود: این فرآورده به‌عنوان یک محصول جامع شامل تمامی اجزای بافر نمکی فسفات، علاوه بر آزمون رهایش دارو در آزمایشات ایمنی، روش‌های ایمونوآنتی و شیمیایی، میکروبیولوژیکی، کشت سلولی و اندازه گیری رقت نمونه به کار می‌رود.

اکرمی، با بیان این‌که محصول دانش‌بنیان تولید داخل، چالش‌های موجود تهیه بافر را ندارد، افزود: از مزایای این محصول نسبت به معرف های مشابه موجود، می توان به سهولت و کوتاه شدن زمان تهیه بافر، عدم نیاز به ابزارهای سنجش دقیق مانند ترازو و pH سنج و عدم هدررفتن و آلوده شدن مواد اولیه در فرآیند توزین اشاره کرد.

وی درباره کارآمدی و استفاده از بافرهای نمکی گفت: بافر PBS، یکی از رایج ترین انواع است. چراکه غیر سمی است. این محصول اغلب برای رقت نمونه در زیست شناسی مولکولی و به عنوان پروتئین رقیق کننده در غربالگری غربی استفاده می شود. علاوه بر این، بافر می تواند به عنوان تعادل برای ستون فیلتر ژل عمل کند. آزمون های زیست پزشکی کلیه آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دارویی است.

اکرمی، درباره نحوه استفاده از این محصول دانش‌بنیان گفت: یک قرص را در یک بطری آزمایشی گذاشته و با حجم مشخصی از آب دیونیزه شده، برای چند دقیقه مخلوط می‌شود.

وی به فعایت این شرکت فناور با حضور فارغ‌التحصیلان دانگاه‌های علوم پزشکی گفت: ۳ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته تحصیلی «زیست‌مواد دارویی» که رشته جدیدی است این شرکت دانش‌بنیان را ایجاد کردند. اصلی‌ترین هدفمان، تولید محصولات دارویی، تشخیصی و مکمل‌های غذایی شیمیایی با دانش فنی بومی است.

وی افزود: محصولات دیگری هم در تحقیق و توسعه داریم که کیت‌های تشخیصی از جمله کیت تشخیصی آلبومین، کیت سنجش پاویسوم که در تشخیص اختلالات خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد در حال تولید است.

اکرمی، تولید مکمل‌های غذایی را فاز دیگری از تولیدات این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: قارچ گانودرما، مکمل‌های مشتقات ال کارنتین که مکملی مفید برای بهبود سوخت‌وساز بدن است و اثرات متنوعی از جمله خواص ضد سرطانی و ترمیمی دارد و همچنین مکمل لیپوئیک اسید در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارند.

وی، تولید داخلی این محصول دانش‌بنیان را تأمین کننده یکی از نیازهای جدی کشور در حوزه مواد شیمیایی و دارویی دانست و گفت: گرچه آمار دقیقی از واردات این فرآورده وجود ندارد اما عمده نیاز کشور از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود. در حالی‌که هر قرص وارداتی، ۱۰ هزار تومان هزینه دارد نمونه داخلی را در این شرکت دانش‌بنیان، با کیفیتی هم‌پای نمونه خارجی با قیمتی یک پنجم نمونه وارداتی خارجی عرضه می‌کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم

احمدرضا جمشیدی مدیرعامل یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح زمینه فعالیت این شرکت اظهار کرد:‌ هدف از ایجاد این شرکت تولید تجهیزات آب و هواشناسی بود که پس از چند سال کار و تحقیق موفق شدیم اکثر تجهیزات مربوط به آب و هواشناسی را در کشور بومی‌سازی کنیم.

وی افزود:‌ فعالیت این شرکت تولید تجهیزات آب و هواشناسی است، سنسور‌ها و تجهیزات مختلفی که پارامتر‌های محیطی مانند دما، رطوبت، فشار هوا، سرعت و جهت باد و ... را اندازه‌گیری می‌کند، تولید می‌کنیم و در اختیار عموم قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت فناور «صبا پردازش خاورمیانه» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت:‌ این شرکت سال ۱۳۹۴ ثبت شد؛ اما تحقیق و توسعه و در واقع آغاز به کار شرکت از سال ۱۳۹۵ بود. در مدت فعالیت این شرکت ارتقای تجهیزات تولیدی در دستور کار بوده و اکنون تجهیزات تولیدی می‌تواند با تجهیزات اروپایی و آمریکایی رقابت کند. برنامه‌هایی که در آینده نزدیک دنبال می‌کنیم، استفاده از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های جدید و به‌روز دنیا برای ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات تولیدی است.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

جمشیدی با بیان نواقص و کمبود‌ها در راه تجاری‌سازی محصولات فناور عنوان کرد: بی‌اعتمادی مردم و مسئولان به تجهیزات و محصولات فناور تولید داخل شاید بزرگ‌ترین مشکل شرکت‌های فناور در راه تجاری‌سازی محصولات باشد از طرفی وجود مشکلات در صادرات به دلیل تحریم‌ها نیز یکی دیگر از نواقص در راه تجاری‌سازی محصولات است.

وی با اشاره به اینکه حمایت خاصی از هیچ نهادی دریافت نکردیم و فقط حمایت از سوی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر بوده است، مطرح کرد:‌ حمایت از جوانان نوآور در همه زمینه‌ها باعث پیشرفت کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد