Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:07:35 GMT

نخستین شتاب‌دهنده غذاهای دریایی در کشور شکل می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۱۳۳

نخستین شتاب‌دهنده غذاهای دریایی در کشور شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری برای ایجاد یک شتاب دهنده در حوزه غذاهای دریایی با یکی از بزرگترین شرکت های تولید این نوع غذاها در کشور به توافق رسیده است.

برای اجرایی شدن این طرح، نیازهای فناورانه، توانمندی شرکت متقاضی و نیازهای صنعت غذایی به صورت کامل مشخص شده و به ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابلاغ شده است تا هر در مدت زمان کوتاهی نخستین شتاب‌دهنده غذاهای دریایی در کشور ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه سرانه مصرف غذاهای دریایی در کشور ما بسیار پایین است و با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، اقدامات فناورانه و نو می تواند، بهترین راهکار برای ترغیب مردم به استفاده از غذاهای دریایی باشد. غذاهایی که در سفره و سبد کالای خانوار ایرانی جای خود را به خوبی باز نکرده است.

موافقت مقدماتی برای ایجاد شتاب دهنده در حوزه تولید غذا های دریایی صورت گرفته است و تا پایان سال جاری این شتاب دهنده عملیاتی می شود تا این شتاب دهنده بستر مناسبی برای تبدیل ایده های جوانان کشورمان در حوزه غذاهای دریایی به کسب و کار را فراهم کند و پس از تبدیل ایده جوانان به کسب و کار، زمینه جذب سرمایه، بالندگی و توسعه استارتاپ های ایرانی را فراهم کند.

یکی از صنایع بزرگ کشور که سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است صنعت غذایی است. صنعتی که هنوز به صورت کاملاً سنتی اداره می شود و به کارگیری فناوری در آن همه گیر نشده است. اما ایجاد شتاب دهنده ها می تواند به این صنعت رنگ و بویی نو دهد.

کد خبر 4644233

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیست فناوری شرکت دانش بنیان موجودات دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز

نخستین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیند‌های طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضا‌ها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال 1402 شاهد 64 هزار و 832 امضا و پرداخت الکترونیک برای تاسیس شرکت‌ها و 352 هزار و 275 امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکزثبت شرکت‌ها، 417 هزار و 103 فقره کاهش داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود