Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:44:30 GMT

چهار هزار نسخه الکترونیکی در خمین صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۱۷۲

چهار هزار نسخه الکترونیکی در خمین صادر شد

سیده «رویا شریفی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خمین در استان مرکزی به عنوان شهرستان پایلوت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: این طرح اکنون در مراکز خصوصی خمین اجرا می شود و ۳۵ پزشک متخصص، داروخانه و سونوگرافی درآن مشارکت دارند.

رئیس بیمه سلامت خمین اظهار داشت: نسخه الکترونیکی برای گروه های بهره مند از خدمات بیمه سلامت به جز مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و روستائیان صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی عنوان کرد: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی دیگر نیازی به ارایه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان و بیمارستان ها نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی انجام شده و از کاغذ بازی اداری و صف‌های طولانی در داروخانه‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس بیمه سلامت خمین، صرفه جویی در هزینه و وقت بیماران، شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران را از مزایای نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد.

شریفی‬ گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک مصرف بی‌رویه دارو ‏محدود و از نسخه نویسی غیرمنطقی پرهیز می‌شود و سرعت جمع آوری اطلاعات بیمار و کیفیت خدمات ارایه شده به بیمه شدگان افزایش می‌یابد.

وی افزود: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهمی برای تحول در نظام سلامت کشور است و از تیر ماه سال جاری نسخه نویسی الکترونیکی الزامی است و بیمه سلامت برگه نسخه دفترچه های بیمه را نمی پذیرد.

خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار تفر جمعیت است و ۵۷ هزار و ۱۹۶ نفر معادل ۵۳ درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

/ ‏۶۰۱۳/‏۹۹۳۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نسخه الکترونیک بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک

به گزارش خبرآنلاین،فاطمه حاجی علی عسگری در واکنش به اختلال ایجاد شده در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت گفت: اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد.

فارس در خبری نوشت:وی ادامه داد: درحال حاضر اختلال درحال رفع شدن است. در پی بروز قطعی و وصلی مکرر در این سامانه، سازمان بیمه سلامت تصمیم گرفته که نسخ بیماران بیمه شده خود را در قالب نسخ کاغذی پذیرش کند. این موضوع بیماران خاص و صعب العلاج را نیز در تأمین داروهایشان دچار مشکل کرده است و سایر بیماران باید هزینه‌های درمان را به صورت آزاد پرداخت کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895605

دیگر خبرها

  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • واکنش بیمه سلامت به اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • (ویدئو) علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت چه بود؟
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک