Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:54:24 GMT

بررسی پیشنهاد جدید برای پایان اختلاف در اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۴۲۳

بررسی پیشنهاد جدید برای پایان اختلاف در اوپک پلاس

اوپک و یارانش پس از مذاکرات میان روسیه و ایران، در حال بررسی تاریخ اواسط ژوییه برای دیدار بعدی خود به منظور مذاکره درباره توافق کاهش تولید هستند تا به اختلاف نظرات درباره تغییر تاریخ نشست رسمی خود پایان دهند.

به گزارش ایسنا، این گروه تولیدکننده که بیش از نیمی از نفت جهان را تولید می‌کند، یک ماه است درباره تاریخ دیدار رسمی وزیران اختلاف دارد و ناکامی در رسیدن به توافق درباره زمان دیدار، بازار نفت را درباره سرنوشت توافق کاهش تولید دچار ابهام بیشتری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در تهران به خبرنگاران گفت با برگزاری نشست اوپک در روزهای دهم تا دوازدهم ژوئیه مشکلی ندارد. اظهارات وی پیشرفت برای حل اختلاف در این زمینه را نشان داد زیرا وزیر نفت ایران پیش از این با تغییر تاریخ نشست رسمی اوپک مخالفت کرده بود.

کشورهای دیگر عضو گروه اوپک پلاس با تغییر زمان نشست از اواخر ژوئن به سوم و چهارم ژوئیه موافق بودند. پنج نماینده این گروه اظهار کردند که مطمئن نیستند پیشنهاد برای برگزاری نشست یک هفته دیرتر از تاریخ مذکور مورد موافقت اعضای دیگر قرار بگیرد.

این روسیه بود که درخواست کرد تاریخ نشست رسمی اوپک تغییر کند. این کشور که عضو اوپک نیست از سه سال پیش که با این گروه متحد شده است، اعمال نفوذ گسترده‌ای در تصمیمات اوپک داشته است.

طبق برنامه اولیه اوپک، کشورهای عضو این گروه قرار بود روز ۲۵ ژوئن در وین دیدار کنند و سپس روز بعد با روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک که در توافق کاهش تولید مشارکت دارند، دیدار کنند. با این حال روسیه که بزرگترین تولیدکننده غیراوپک مشارکت کننده در این پیمان است، تعویق زمان برگزاری دیدار تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک به سوم و چهارم ژوئیه را پیشنهاد کرد و عربستان سعودی از این پیشنهاد حمایت کرد. دیدار قبلی که قرار بود در آوریل برگزار شود بنا به درخواست روسیه لغو شد.

الجزایر مانند ایران با تغییر زمان نشست به ژوئیه مخالف بود و اعلام کرده بود تاریخ جدید با برگزاری انتخابات در این کشور مصادف می‌شود اما بعداً از مخالفت خود دست برداشت و ایران تنها کشوری شد که با برگزاری نشست رسمی در اوایل ژوئیه مخالف بود.

بیژن زنگنه درباره واکنش الکساندر نواک به پیشنهاد وی برای برگزاری نشست در روزهای دهم تا دوازدهم ژوئیه گفت: وی تصمیم گیرنده نیست و تصمیم گیرنده اوپک است که باید به یک تفاهم برسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود ابهاماتی که درباره تاریخ نشست اوپک وجود دارد این گروه و متحدانش در مواجهه با ضعف تقاضای جهانی و کندی رشد اقتصادی، به سوی تمدید توافق کاهش تولید خود پیش می‌روند. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرد که مطمئن است که محدودیت‌های تولید پس از ژوئن ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیدار زنگنه و نواک مخالفت ایران با تغییر زمان نشست اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه قطری روی سه ستاره پرسپولیس دست گذاشت

آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در کشور‌های عربی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود تا مدیران این باشگاه‌ها به فکر تقویت تیم‌های خود باشند.

از این رو بار دیگر پیشنهاد‌هایی از سوی مدیر برنامه‌های ایرانی به دست بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور رسیده است.

در این بین یکی از باشگاه‌های کشور قطر با بررسی عملکرد سه بازیکن پرسپولیس خواستار مذاکره با هر سه بازیکن شده است تا آن‌ها را که در پایان فصل هم قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد را جذب کنند.

دو بازیکن ملی پوش پرسپولیس و یکی از هافبک‌های این تیم که از زمان روی کار آمدن اوسمار ویه‌را یکی از بازیکنان اصلی این تیم است پیشنهاد قطری‌ها را به پایان فصل موکول کرده‌اند تا تمرکز خود را روی بازی‌های پیش روی این تیم در لیگ برتر و جام حذفی بگذارند.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه هم موضوع تمدید قرارداد آن‌ها را به پایان فصل پس از مذاکره با اوسمار ویه‌را موکول کرده است تا تمرکز آن‌ها در هفته‌های پایانی و در رقابت قهرمانی با استقلال تهران بر هم نخورد.

حالا باید دید بازیکنانی که پیشنهاد لیگ‌های عربی را دریافت می‌کنند با وجود مشکلات مالی که امسال تجربه کردند حاضر به تمدید خواهند شد یا فوتبال خود را به عنوان لژیونر ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • پیشنهاد قطری برای ۳ بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس
  • باشگاه قطری روی سه ستاره پرسپولیس دست گذاشت
  • قطری‌ها ۳ بازیکن پرسپولیس را می‌خواهند