Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز اقیانوس شناسی چابهار در پی تلفات گسترده آبزیان در سواحل شرقی خلیج چابهار گفت: طبق بررسی‌های اولیه علت قطعی مرگ و میر در دست بررسی است و لیکن احتمالاً خفگی ناشی از کمبود اکسیژن حاصل از شکوفایی گونه‌های کشندی از عوامل ایجاد این تلفات است.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر قاضی لو در پی تلفات گسترده آبزیان در سواحل شرقی خلیج چابهار (محدوده پلاژ تفریحی مکران) با اعلام همزمانی رخداد پدیده کشند سرخ با این مرگ و میر گسترده، عامل اصلی پدیده کشند سرخ در خلیج چابهار در مورخ ۲۶ خرداد ۹۸ را گونه پلانکتونی ‏Akashiwo sanguinea (K.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Hirasaka) Gert Hansen ‎& Moestrup, 2000‎‏ با غلظت دو میلیون و پانصد هزار سلول در لیتر اعلام کرد و افزود: مطالعات محققان مرکز اقیانوس‌شناسی دریای عمان و اقیانوس هند (چابهار) نشان می‌دهد میزان اکسیژن حل شده در سطح آب منطقه که با میزان غلظت پلانکتون‌ها در ‏آب ارتباط مستقیم دارد، به حدود ۴ میلی‌گرم در لیتر رسیده است که در اعماق بیشتر می‌تواند سبب ایجاد شرایط ‏نامساعد برای آبزیان کفزی شود.‏

وی این تلفات گسترده را شامل تعدادی از گونه‌های ماهیان غضروفی و استخوانی، خرچنگ و میگو به عنوان مثال ‏(‏Gerres sp.‎، ‏Netuma sp.‎‏ ، ‏Platycephalus indicus‏ ، ‏Siganus luridus، ‏Gymnura ‎poecilura‏ ‏Muraenesocidae‏ ‏Diagramma pictum Acanthopagrus sp ‎‏ ‏Solea sp‏ ‏Portunus ‎pelagicus‏ ) ‏اعلامو اظهار کرد: در زمان وقوع پدیده کشند قرمز که حاصل افزایش مواد مغذی و دمای آب است، خصوصیات فیزیکوشیمیایی آب از جمله دما ۳۱.۴، میزان اسیدیته آب ۸.۱۳، شوری آب ۳۶.۳، میزان اکسیژن محلول در آب ۴.۰۸ و هدایت الکتریکی آب را ۵۴.۳ ضبط و ثبت شد.

قاضی‌لو آمار رخداد پدیده کشند قرمز در سال ۱۳۹۷ را به طور میانگین ۷ مورد بیان کرد و گفت: این پدیده تا کنون با رنگ‌های سرخ و سبز در منطقه اتفاق افتاده است و خطر جانی تا کنون در بر نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیج چابهار شکوفایی جلبکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های بهاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما امروز سواحل استان‌های سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قزوین، سمنان، رگبار باران گزارش شد.
بارش‌ها در برخی نواحی مرکزی کشور از جمله استان‌های اصفهان، یزد و کرمان و مرکزی سیلاب به راه انداخت.
سعید حاجی زاده گرازش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • بارش های بهاری
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • کشف بقایای زنان شکنجه شده به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • (تصاویر) شکنجه تکان‌دهنده زنان به شیوه «مافیا‌های ایتالیایی»
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران