Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:04:05 GMT

هوای تهران از ابتدای امسال تا امروز ۲۵ روز پاک بود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۵۰۶

هوای تهران از ابتدای امسال تا امروز ۲۵ روز پاک بود

شینا انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: همچنین از ابتدای امسال تا امروز در تهران ۵۹ روز هوا قابل قبول و ۶ روز ناسالم برای گروه های حساس بوده که در مدت مشابه سال گذشته ۶۸ روز قابل قبول و ۱۴ روز ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران در ٢٤ ساعت گذشته اظهار داشت: آلاینده‌های منواکسیدکربن با شاخص ۳۵ در شرایط پاک، دی اکسید گوگرد ۱۰ پاک، ازن ۷۰ قابل قبول، دی‌اکسید نیتروژن ۸۳ قابل قبول، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون ۵۶ قابل قبول و ذرات معلق با قطر کمتر از ٢.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٥ میکرون ۷۴ قابل قبول است.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درباره وضعیت کیفی شهرهای بزرگ کشور گفت: هوای شهرهای رشت با شاخص ۲۰، ایلام ۳۰، سمنان ۳۰، سنندج ۴۰، ارومیه ۴۶، شهرکرد ۴۷، خرم آباد ۴۹ و قم ۵۰ در شرایط پاک قرار دارند.

انصاری افزود: همچنین هوای شیراز با شاخص ۵۲، یاسوج ۵۳، زاهدان ۵۶، بیرجند ۵۸، بجنورد ۵۹، کرج ۶۰، همدان ۶۰، کرمان ۶۰، بوشهر ۶۱، کرمانشاه ۶۲، مشهد ۶۷، یزد ۶۹، بندرعباس ۷۳، اصفهان ۷۶، تهران ۸۳، تبریز ۸۷، اهواز ۸۸، اراک ۸۹ و زنجان ۹۱ در شرایط قابل قبول قرار دارند.

روز گذشته هوای شهرهای اهواز با شاخص ۱۰۳، قزوین ۱۱۰، بوشهر ۱۱۶ ناسالم برای گروه های حساس و سنندج ۱۹۲ (‌آلاینده ازن) ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار داشتند.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی امروز به خبرنگار علمی ایرنا گفته بود: از امروز (‌۲۷ خرداد) تا آخر هفته به ویژه برای بعدازظهر سه‌شنبه شرق کشور به خصوص در منطقه زابل باد و گرد و خاک رخ می‌دهد همچنین از فردا تا پنج‌شنبه در غرب و جنوب غرب، جنوب سمنان، شمال اصفهان، یزد، قم و مرکزی شاهد وزش بادهای شدید همراه با احتمال خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۳ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول