Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:14:57 GMT

گفت‌وگو با امیر اشرف آریان‌پور در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۶۰۳

گفت‌وگو با امیر اشرف آریان‌پور در تلویزیون

برنامه تخصصی موسیقایی «نغمه‌ها»، قرار است با حضور امیر اشرف آریان‌پور (موسیقی‌دان، پژوهشگر، استاد دانشگاه و موسیقی‌شناس) به روی آنتن برود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، قسمت جدید برنامه موسیقایی «نغمه‌ها» به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری که روز جمعه (۳۱ خرداد ماه) ساعت ۱۶ به روی آنتن می‌رود، به تقدیر و بزرگداشت امیر اشرف آریان‌پور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «موسیقی ایران؛ از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی ایران» با پژوهش و نگارش امیر اشرف آریان‌پور، هنرمند و مدرس پیشکسوت موسیقی منتشر شده است و به همین بهانه برنامه موسیقیایی «نغمه‌ها» به سراغ امیر اشرف آریان‌پور موسیقی‌دان، پژوهشگر و استاد دانشگاه رفته است و ضمن تقدیر از این هنرمند به بهانه سال‌ها فعالیت و تحقیق و پژوهش در زمینه موسیقی با وی درباره تألیفاتش و موسیقی به گفتگو پرداخته است.

امیر اشرف آریان‌پور، از مدرسان، پژوهشگران و مدیران موسیقی در ایران است. وی یکی از نخستین مروجان هنر اپرا در ایران است و سابقه سال‌ها مدیریت در تالار وحدت (رودکی سابق) را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

آریان‌پور از سال‌های دهه ۲۰ شمسی تاکنون در بطن مهم‌ترین جریان‌ها و رویدادهای هنر موسیقی در ایران قرار داشته است. بر اساس همین سوابق این مدرس پیشکسوت کتاب «موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی ایران» را به رشته تحریر درآورد.

«نغمه‌ها» برنامه تخصصی شبکه چهار سیما در حوزه موسیقی است که با هدف معرفی بزرگان عرصه موسیقی تهیه و تولید می‌شود. این برنامه روزهای جمعه ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، «کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی محور این شبکه رادیویی است، که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی بسته شنیداری جالبی را هر شب تقدیم شنوندگان می‌کند.
دستگاه‌های موسیقی ایرانی یا به شکل خلاصه دستگاه ، اصطلاحی در موسیقی سنتی ایرانی است که به مجموعه‌ای از چند نغمه (گوشه) گفته می‌شود که با هم در گام، کوک، و فواصل نت هم‌آهنگی دارند.
روز یکشنبه دوم اردیبهشت کوک آوا با گلچینی از ترانه و موسیقی در دستگاه شور همراه مخاطبان می‌شود. شور یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین دستگاه‌ها در موسیقی ایرانی است که علاوه بر جای‌دادن گوشه‌های مفصل و مهمی در خود نظیر: سلمک، شهناز، حسینی، قرچه و رضوی، دارای متعلقاتی مانند ابوعطا، بیات ترک، دشتی، افشاری و بیات کرد نیز است.
این برنامه موسیقی محور هر روز ساعت ۶:۱۵ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان رادیو صبا می شود.

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی سوم اردیبهشت
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد
  • بازگشت برنامه «چهارگاه» به شبکه چهار با حضور حسام‌الدین سراج، محمداسماعیل آذر و ...
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • حق با حسن شماعی زاده است
  • آنروا: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود
  • معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»
  • برتری آریان همدان برابر تیم نود در ارومیه
  • «جهان آرا» نظرات مختلف را به قضاوت می‌گذارد/بازنمایی عملیات موشکی
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی اول اردیبهشت