Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیتادیوم بزرگ‌ترین مجتمع تجاری-تفریحی شمال غرب کشور از زمان کلنگ زنی در سال ۹۳ تا رسیدن به مرحله بهره‌برداری مسیر پر پیچ‌وخمی را پشت سرگذاشته و اکنون درگیر وعده‌های متعدد از سوی مسئولین است و آبان ۹۸ آخرین وعده افتتاح آن اعلام شده است. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سال 93 و در آستانه عید غدیر خم، ساخت پروژه سیتادیوم یا همان رزت سابق بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری شهری شمال غرب کشور با مشارکت  شهرداری ارومیه و سرمایه‌گذار و در زیربنایی به وسعت 213 هزار مترمربع در ارومیه آغاز شد و بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر اینکه می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه نقش بسزایی داشته باشد می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه شامل هایپر استار، پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از یک هزار و  500 خودرو، فودکورت، محوطه‌سازی بیش از 20 هزار مترمربع و سایر فضاهای کاربردی است که فاز اول آن با زیربنای نزدیک به 40 هزار مترمربع در حال احداث است بزرگ‌ترین مجموعه تجاری و رفاهی شمال غرب کشور چند سال است با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند وعده افتتاح این پروزه از سالی به سال دیگر موکول می‌شود.

خرداد هم تمام شد اما خبری از افتتاح فاز اول سیتادیوم نیست

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه درباره روند اجرای پروژه سیتادیوم می‌گوید: اگر مشکل جدیدی از لحاظ داخلی بخش هایپر مجتمع بزرگ سرمایه‌گذاری ستادیوم پیش نیاید و زمان تعیین‌شده را تغییر ندهند این مجتمع در خردادماه امسال افتتاح می‌شود.

حسین بخشایشی می‌افزاید: برای ادامه ساخت‌وساز سایر قسمت‌های مجتمع بزرگ سرمایه‌گذاری ستادیوم هیچ مشکلی وجود ندارد و در سال‌های آینده این بخش‌ها به  بهره‌برداری می‌رسند و انتظار  میرورد افرادی زیادی در آن اشتغال یابند که با توجه به‌پیش بینی‌های صورت گرفته فقط با افتتاح یک بخش از مجتمع ستادیوم  بیشتر از 300 نفر مشغول به‌کار می‌شوند.

وی با اشاره به جمعیت ارومیه و شهرهای هم‌جوار آن تصریح می‌کند: آذربایجان غربی دارای افزون بر 3 میلیون نفر جمعیت است که معمولاً به ازای هر 100 نفر یک مجتمع تجاری همراه با امکانات مناسب و کامل می‌بایست در شهرها وجود داشته باشد که شهر ارومیه نیز در همین سمت حرکت می‌کند.

فاز اول مجتمع تجاری سیتادیوم احتمال می رود امسال به بره برداری برسد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه بیان می‌کند: بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع بزرگ 33 هزار مترمربعی سیتادیوم که با همکاری شهرداری ارومیه در حال احداث است در 6 ماه نخست سال 98 افتتاح می‌شود.

عادل فتاحی با اشاره به دلایل تغییر نام مجتمع بزرگ تجاری رزت این شهر به سیتادیوم می‌گوید: با توجه به این‌که سرمایه‌گذار این پروژه تغییر کرده است، به همین سبب اسم آن نیز تغییر کرد و تمام مطالبات پیش خریداری‌شده از رزت پرداخت‌شده و کسانی که قبلاً در این پروژه کلاه‌برداری کرده بودند نیز دستگیر شدند.

فتاحی می‌افزاید: بلاتکلیفی و دیرکرد این پروژه به خاطر مسئله کلاه‌برداری بود وبعدازاین جریان عملیات اجرایی این پروژه به خوبی پیش می‌رود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه بیان می‌کند: سازندگان و سرمایه‌گذاران مجتمع تجاری سیتادیوم در پی رعایت استانداردها و نکات طراحی و ساخت مدرن‌ترین شاپینگ مال در این شهر، از تجارب معماران و طراحان بین‌المللی استفاده کرده و سعی می‌کنند تمامی این نکات طراحی که سبب تفاوت و تمایز می‌شود را در این طرح استفاده می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: مکان انتخاب‌شده برای این مجتمع تجاری به نحوی است که بتواند هم در منطقه شمال غرب کشور بی‌رقیب باشد و هم ازلحاظ تجاری تعامل مناسبی را با کشورهای همسایه نیز برقرار کند.

پروژه "سیتادیوم رشت" 2000 فرصت اشتغال‌‌زایی ایجاد می‌کندمعاون وزیر کشور: 4500 پروژه عمرانی در استان اردبیل تکمیل شد269 پروژه عمرانی جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی بهره‌برداری می‌شود فرصت اشتغال برای 600 نفر با افتتاح فاز اول سیتادیوم

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری سیتادیوم ارومیه، با اشاره به افتتاح فاز اول این پروژه می‌گوید: در صورت افتتاح فاز اول این پروژه برای 600 نفر اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهنام قلی‌اوغلی بابیان اینکه نمی‌توان زمان قطعی برای افتتاح فازهای بعدی این پروژه مشخص کرد، می‌افزاید: این پروژه در صورت افتتاح کامل دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای 3 هزار نفر است که می‌تواند جهش خوبی برای توسعه بخش اشتغال استان ایجاد کند.

وی دلیل اصلی به تعویق افتادن زمان افتتاح فاز اول این پروژه را تأخیر در ارسال تجهیزات مربوط به آن عنوان می‌کند و می‌گوید: هلدینگ بوکا سرمایه‌گذار این پروژه شهری است و پیش‌بینی می‌شود در صورت افتتاح روزانه 8 هزار نفر از این مجتمع تجاری بازدید و خرید داشته باشند.

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری سیتادیوم ارومیه می‌افزاید: مساحت زیر بنایی این مجموعه 213 هزار مترمربع است که شهرداری ارومیه جهت پیگیری روند احداث مرکز تجاری رزت و احقاق حقوق خریداران این مجموعه دی‌ماه سال 95 با سرمایه گزار جدید قرارداد همکاری منعقد کرد.

به گفته وی فاز اول بزرگ‌ترین پروژه شهری شمال غرب کشور آبان ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

گزارش از فائزه نماززاده

انتهای پیام/ن

R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی وعده صادق به اهالی غزه فرصت نفس کشیدن داد

بگذار فرماندهان ارتش و مسئولان رژیم کودک‌کش، با چهره‌های مغموم و افسرده، ژست پیروزی بگیرند! و با وجود شهادت کارشناسان برجسته نظامی و سیاسی دنیا و مستندات رسانه‌های معتبر درخصوص خسارت‌های سنگین وارد شده به پایگاه‌های نظامی اسراییل، مدعی رهگیری ۹۹ درصدی و ۸۴ درصدی! موشک‌های ایران شوند.

تلاش ساکنان شهرک‌های اشغالی برای ناموفق نشان دادن عملیات وعده صادق با انتشار تصاویر مناطق مسکونی شان قبل و بعد از عملیات

بگذار شهرک‌نشین‌های بی‌وطن، عکس مناطق مسکونی‌شان را قبل و بعد از عملیات نظامی ایران منتشر کنند که به خیال خودشان از ناموفق بودن عملیات نظامی ایران بگویند، غافل از اینکه دارند با صدای بلند، تفاوت ماهیتیِ رژیم جعلی صهیونیستی با کشور ایران را فریاد می‌زنند؛ تفاوت رژیمی که به حمله به مناطق مسکونی اعتیاد دارد و بقایش در گرو کشتار زنان و کودکان است با کشور متمدن و اصیلی به نام ایران که حتی در تنبیه دشمن خبیثش هم، از کشتار پرهیز دارد و ترجیح می‌دهد خط و نشانش را با هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی حیاتی برای دشمن بکشد.

* (درحالیکه کاربران عزب زبان، با هشتگ «شکراً ایران»، به تمجید و تحسین عملیات وعده صادق پرداختند، امثال علی کریمی با واکنش‌های وطن فروشانه، حتی صهیونیست‌ها را هم شگفت زده کردند)

بگذار مزدوران داخلیِ شرورترین حکومت تمام تاریخ بشریت، بی‌آبرویی را به نهایت برسانند و در زمانه‌ای که تمام دنیا به احترام ایران مقتدر، تمام‌قد ایستاده و جسارت نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان اولین کشوری که با عملیات نظامی به خباثت‌های رژیم اسراییل پاسخ داده را تحسین می‌کنند، از حمایت از این رژیم بگویند که فقط در ۶ ماه گذشته، دستش به خون حدود ۱۴ هزار کودک بیگناه آلوده شده.

روحیه گرفتن آوارگان فلسطینی بعد از عملیات وعده صادق برای بازگشت به خانه هایشان در شمال غزه

ما به خانه برمی‌گردیم

بگذار خفاش‌ها به صورت خورشید، خاک بپاشند. نور تابانش مگر خاموش می‌شود؟ در روز‌هایی که هر لحظه، جلوه جدیدی از دستاورد‌های عملیات وعده صادق به روایت منابع رسمی نظامی و رسانه‌ای دنیا آشکار می‌شود و دست و پا زدن صهیونیست‌ها و دنباله‌هایشان برای انکار شکست، نتیجه‌ای جز غرق شدن هرچه بیشتر آنها در باتلاق بی‌آبرویی ندارد، آن سوی ماجرا و در میان فلسطینی‌ها، صحبت فقط از برکات این عملیات غرورآفرین است.

سوغات پهپاد‌های صبور و موشک‌های بلندبالای ایران برای اهالی غزه، آرامش برای کودکان بوده و امید و روحیه برای بزرگتر‌ها برای ادامه مبارزه. حالا ساکنان این شهر محاصره‌شده، انگار جان دوباره‌ای گرفته باشند، چشم در چشم ارتش سیلی‌خورده اسراییل، از عزم‌شان برای بازگشت به خانه می‌گویند. آنهایی که شنبه شب را با هیجان و شادیِ عملیات وعده صادق به صبح رساندند، روز یکشنبه با حرکت سیل جمعیت به سمت مرز شمال، یک بار دیگر بعد از ۶ ماه، لبخند زدند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جمعیتی که به سمت مرز شمال غزه می‌روند

ماجرا از این قرار بود که شب عملیات، نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی، از ترس اینکه هدف موشک‌های ایران قرار بگیرند، از محل استقرارشان در غرب غزه به سمت شرق این شهر پناه بردند. خبر این عقب‌نشینی که دهان به دهان در میان آوارگان فلسطینی ساکن مناطق اطراف رسید، تعداد بسیار زیادی از آنها از فرصت استفاده کردند و با اشتیاق فراوان و با قوت قلبی که از عملیات وعده صادق گرفته بودند، به سمت مرز شمال غزه رفتند تا به خانه‌هایشان برگردند.

این‌طور بود که در غیاب نظامیان اسراییلی، هرکسی که صبح زود خودش را به مرز رساند، موفق شد وارد شمال غزه شود. گرچه چند ساعت بعد که نیرو‌های ارتش صهیونیستی جرأت کردند از پناهگاه خارج شوند و به منطقه برگردند، تلاش کردند با تیراندازی و حملات خمپاره‌ای مانع حرکت مردم شوند، اما برق چشم‌های کوچک و بزرگ آنها نشان می‌داد نور امیدی که در دلشان روشن شده، خاموش‌شدنی نیست.

شنای شادمانه و تفریح کودکان غزه در ساحل در روز‌های بعد از عملیات وعده صادق

برخلاف ساکنان سرزمین‌های اشغالی که بعد از چند روز، هنوز در شوک حملات موشکی ایران و در ترس ناشی از تهدیدات محکمش نسبت به هرگونه خطای جدید اسراییل روز را به شب می‌رسانند، از آن طرف خبر می‌رسد با عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از اغلب مناطق، مردم فلسطین فرصت پیدا کرده‌اند بعد از حدود ۷ ماه، نفس بکشند. شاهد این موضوع، صحبت‌های «موسی ابومرزوق»، یکی از رهبران حماس است که گفته: «بعد از پاسخ ایران به اسراییل، قتل‌عام مردم فلسطین در غزه به پایین‌ترین میزان رسیده است».

حضور مردم در ساحل «دیر البلح»، استان مرکزی نواز غزه

این‌طور است که با وجود تداوم حملات رژیم کودک‌کش، تصاویری که این روز‌ها از شهر‌های مختلف فلسطین در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، از حال خوش مردم به‌ویژه کودکان حکایت دارد. در سایه امنیت نسبی ایجاد شده بعد از عملیات وعده صادق، مردم فلسطین توانسته‌اند بعد از مدت‌ها سری بزنند به سواحل زیبای سرزمین مادری‌شان تا سختی‌ها و مصائب چند ماه گذشته را کمی فراموش کنند.

ناراحتی و عصبانیت صهیونیست‌ها از تفریح و شادی مردم غزه در ساحل به روایت یک کاریکاتوریست

حالا فقط این اخبار و تحلیل‌های مربوط به قدرت موشکی ایران و عملیات موفقیت‌آمیزش نیست که سوهان روح شهرک‌نشین‌ها شده بلکه دیدن تصاویر شنای پرشور و نشاط کودکان و تفریح و شادی مردم در ساحل غزه هم، هر لحظه عصبانیت و احساس شکست را در وجود آنها تشدید می‌کند.

ساحل مملو از جمعیت غزه در مقایسه با ساحل خالی شهرک کریات شمونه

در روز‌های اخیر صهیونیست‌ها با انتشار تصاویر ساحل مملو از جمعیت غزه و مقایسه آن با ساحل خالی شهرک «کریات شمونه»، نوشتند: «واقعا پیروز جنگ کیست؟» «بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم اسراییل هم، با ابراز ناخرسندی از این حال خوش اهالی غزه گفته: «چطور به فلسطینیان اجازه داده می‌شود به دریا بروند درحالی‌که هر روز سربازان ما در غزه کشته می‌شوند؟»

خوشحالی دختر بچه غزه‌ای از چشیدن دوباره مزه نان بعد از چند ماه

ما دیگه نان داریم...

شیرین‌ترین دستاورد عملیات وعده صادق را، اما دختر کوچولوی ساکن شمال غزه، به رخ دنیا کشید. او که بعد از چند ماه، دوباره مزه نان گرم را چشیده بود، با در دست داشتن یک قرص نان، رو به دوربین با خنده‌ای دلنشین می‌خواند: «ما دیگه نان داریم»؛ و این، نشانه‌ای بود برای یکی از مهم‌ترین تغییرات روز‌های اخیر در مناطق محاصره‌شده شمال غزه. 

ماجرا از این قرار است که به لطف خدا و در نتیجه عملیات وعده صادق، حصر شمال از چند روز گذشته، کمتر شده و رژیم صهیونیستی اجازه ورود محموله‌های کمکی بیشتری را به شمال غزه داده است. در نتیجه، میزان ارزاق و کالا‌ها در بازار قحطی‌زده شمال، بیشتر شده و همین اتفاق، شکست قیمت‌ها را به دنبال داشته است.

«محسن فایضی»، کارشناس مسایل فلسطین هم درخصوص تغییرات شرایط در غزه و سایر مناطق تحت محاصره بعد از عملیات وعده صادق، می‌گوید: «وضعیت گرسنگی و تجهیزات و... رو به بهبود است و اگر همین روند تا دو سه هفته آینده ادامه پیدا کند و مثل روز‌های اخیر در روز حدود ۵۰۰ کامیون وارد غزه شود، این بحران تا حدودی به ثبات می‌رسد.»

او با اشاره به اینکه اسراییل در این روز‌ها عملیات گسترده زمینی نداشته و تیپ‌ها را هم جز یک تیپ از کل نوار غزه خارج کرده، ادامه می‌دهد: «در این شرایط، وضعیت در جنوب، حتی دارد به بازگشت مدیریت فلسطینی و حماس نزدیک می‌شود و تصاویری از آواربرداری، اصلاح خیابان‌ها و... منتشر می‌شود. اما شمال، داستان متفاوت‌تری دارد و صهیونیست‌ها تلاش دارند شرایط به کنترل و حاکمیت طرف فلسطینی نزدیک نشود؛ به‌این‌ترتیب در وهله اول، سعی می‌کنند مانع ورود جمعیت و بازگشت مردم به شمال شوند و در وهله دوم، حملات هوایی به ۳ استان شمالی را ادامه می‌دهند. البته در این روز‌ها به لطف شرایط و همچنین عملیات وعده صادق، کمترین کشتار در ۲۰۰ روز اخیر (حدود ۸۰ تا ۱۰۰ شهید) را شاهد هستیم.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • وقتی وعده صادق به اهالی غزه فرصت نفس کشیدن داد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • یکه‌تازی صاحبان مجتمع‌های تجاری در بازار اجاره‌بها