Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-30@05:06:25 GMT

حمل نقل دریایی بین ایران و روسیه توسعه می یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۰۲۷

الکساندر نواک روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مراسم پایانی پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در اصفهان افزود: کل حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه بر پایه آخرین آمار موجود هفت درصد و مبادلات محصولات کشاورزی بین ۲ کشور نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: راهکارهای همکاری‌های آینده در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه مورد بررسی قرار گرفت و این راهکارها مشخص شد.

وزیر انرژی روسیه اظهار داشت: در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، هوافضا و کشاورزی با جمهوری‌اسلامی ایران مذاکرات خوبی انجام دادیم.

وی با اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه افزود: روابط ۲ کشور به ویژه در زمینه اقتصادی بسیار قدیمی است و ما هم اکنون در بخش‌های گوناگون از جمله مبادلات محصولات کشاورزی با جمهوری‌اسلامی ایران همکاری داریم و امید داریم احداث خط راه‌آهن جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران نیز به گسترش این مبادلات کمک کند.

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی آمارها نشان می‌دهد که مبادلات بین ایران و روسیه افزایش‌یافته است و ما در زمینه‌های محصولات کشاورزی از جمله روغن افزایش مبادلات داشته‌ایم ولی در زمینه گندم هنوز به رقم مورد نظر دست نیافته‌ایم که در این زمینه در فوریه امسال بین ایران، روسیه و قزاقستان توافقات خوبی حاصل شد و امیدواریم این توافقات اولیه به افزایش حجم تبادل تجاری گندم بین این کشورهای کمک کند.

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه‌ها، مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی ۲کشور پیش از ظهر یکشنبه گذشته در تهران آغاز شد و امروز در اصفهان با برگزاری مراسم اختتامیه و امضای سندهای همکاری پایان یافت.

۹۹۱۳/‏۲۰۹۳/‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و تحکیم همکاری‌ها مورد توجه ترکمنستان و ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در جریان سفر به عشق‌آباد با آقایان سردار بردی محمداف، رییس جمهور، قربانقلی بردی محمداف، رهبرملی و رشید مردوف، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو داشتم.

پیگیری توافقات روسای دو کشور و بررسی روند همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، انرژی، ترانزیت، مبارزه با تروریسم و کنسولی و تحولات افغانستان، اوکراین و غزه در دستور کار بود. توسعه و تحکیم همکاری‌ها مورد توجه ترکمنستان و ایران است.

کد خبر 6065053 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • توسعه و تحکیم همکاری‌ها مورد توجه ترکمنستان و ایران است
  • برای گردشگری سواحل جنوبی چه کرده‌ایم؟
  • رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان