Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در نشست خبری اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه این اجلاس به خوبی عملیاتی شد و تقریبا در تمامی موارد به توافق رسیدیم و زمینه‌های همکاری‌های آینده را مشخص کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان تبادلات کشور در حال رشد است و هفت درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. تبادلات کشاورزی نیز یک و نیم برابر افزایش یافته است.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: امروز در زمینه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و هوافضا مباحثی داشتیم که امیدواریم به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه ما ایران و روسیه روابط قدیمی و تاریخی باهم دارند، افزود: از گذشته دو کشور در زمینه تجاری باهم در ارتباط بوده‌اند و امروز تجارت و کشاورزی به نتایج خوبی رسیده است همچنین در زمینه راه‌آهن روسیه، آذربایجان و ایران و ترانسپورت دریایی بین ایران و روسیه توافقاتی حاصل شده است.

وی یادآور شد: در زمینه نفت و گاز نیز به توافقاتی رسیدیم که امیدواریم سطح آنها گسترش یابد.

نواک با بیان اینکه میزان تجارت محصولات کشاورزی رشد یافته افزود: صادرات روغن، غلات و جو در دستور کار قرار گرفته و تفاهمی نیز بین ایران، روسیه و قزاقستان در زمینه گندم انجام شده امیدواریم توافق حاصل شود تا حجم مبادلات به میزان مدنظر ارتقا یابد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی ایران ایران و روسیه راه آهن روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، بیش از ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل کالای استان جابه‌جا شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سید شهرام کهریزی امروز _ یکشنبه دوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به اقصی نقاط کشور جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی ۲۵ درصدی روبرو است.

وی افزود: استان کرمانشاه موفق شده است در سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی سرفصل درآمدی عوارض جابجایی کالا مقام سوم کشوری رو به خود اختصاص دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره تعداد بارنامه صادره، خاطرنشان کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۶۶۲ هزار بارنامه برای جابجایی کالا صادر شده است که نسبت به سال گذشته صدور بارنامه افزایش ۱۱ درصدی دارد.

کهریزی عنوان کرد: ۶۶۵ هزار حوله حمل‌ونقلی نیز در سال گذشته صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳ درصدی دارد.

وی گفت: ۱۰ کالای اصلی جابجا شده استان کرمانشاه مازوت، سیمان کیسه‌ای، سیمان فله‌ای، کلینگر، چغندر، کنجاله، سنگ سنگبری، گازوئیل، پلی اتیلن، خاک معدنی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه دارای ۲۱۱ هزار راننده فعال حوزه حمل‌ونقل کالا، ۲۲ هزار ناوگان وانت باری فعال و ۱۵ هزار کامیون حمل‌ونقل کالای برون شهری است.

کد خبر 746652

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در کرمانشاه
  • رشد ۲۵ درصدی جابه‌جایی کالا در استان کرمانشاه
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع گلستانی نسبت به سال گذشته