Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@13:41:58 GMT

چادرمسافرتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۲۳۷

چادرمسافرتی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، فارغ از این‌که طبیعت‌گردها برای اسکان نیاز حتمی به چادر دارند. بسیاری از خانواده‌های ایرانی نیز برای کاهش هزینه سفرشان و مسافرت اقتصادی چادر را به‌عنوان یکی از گزینه‌هایشان درنظر می‌گیرند. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه مناسب‌ترین چادر را انتخاب کنید.

ظرفیت چادر

یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید برای خرید چادر مسافرتی درنظر داشته باشید، ظرفیت آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قصد خرید چادری با ظرفیت ٥نفر را دارید، حتما چادری با ظرفیت ٦نفر تهیه کنید، چون وسایل همراه شما یقینا به اندازه یک‌نفر فضا نیاز دارند و مطمئن باشید که این فضای اضافه هیچ‌وقت بلااستفاده نخواهد ماند. ظرفیت هر چادر نسبت به فضای کف آن درنظر گرفته می‌شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد درنظر گرفته شده و هرگز مثل اتاق خواب فضای اضافی نخواهید داشت.

ضخامت چادر

بسیاری از چادرها با دیواره‌های نازکی به باریکی یک برگ کاغذ از هم جدا شده‌اند، بنابراین برای حفظ حریم خصوصی خانواده همیشه سعی کنید به ضخامت این دیواره‌ها توجه کافی داشته باشید. این مسأله یعنی حفظ حریم خصوصی شما هنگام سفرهای گروهی یا استفاده از کمپ‌های عمومی واقعا برای شما بسیار پراهمیت خواهد بود و شاید گاهی هم دردسرساز باشد. به ‌هرحال قبل از انتخاب چادر سفر، خودتان از فروشنده بخواهید تا نمونه‌ای بازشده از آن مدل را به شما نشان دهد تا از ضخامت دیواره‌های آن کاملا مطمئن شوید.

سهولت نصب

بیشتر چادرهای مسافرتی خانوادگی دارای لوازم جانبی زیادی مثل میز، صندلی و به‌خصوص میله‌های نگهدارنده چادر هستند، اما استفاده از این وسایل نیازمند تمرکز یا دانستن قوانین خاصی نیست. با این امتیاز هرچه نصب چادر ساده‌تر باشد، شرایط بهتری برای شما فراهم خواهد شد.

وسایل جانبی و میله‌های نگهدارنده

میله‌ها و لوازم جانبی چادرها اصلی‌ترین اجزای آن هستند، بنابراین استقامت این وسایل و طول عمر آنها باعث بهبود کیفیت چادر می‌شود. پس هنگامی که برای خرید چادر سفری به فروشگاه رفته‌اید، ابتدا به لوازم جانبی و خدمات پس از فروش این وسیله توجه کنید تا اگر یکی از این وسیله‌ها، میله‌ها و بست‌ها خسارت دید، بتوانید به سادگی آن را تعویض یا تعمیر کنید.

ارتفاع چادر

حتما به ارتفاع چادری که می‌خواهید آن را بخرید، اهمیت دهید. ایستادن راحت هنگام راه‌رفتن در داخل چادر از مزیت‌های چادرهای مسافرتی برای شما و خانواده شماست. پس همیشه هنگام خرید سعی کنید چادرهایی که حداقل ١٧٠سانتی‌متر ارتفاع دارند، انتخاب کنید؛ چون این ارتفاع در واقع حد معمول برای ایستادن است، البته اگر شما جزو بلندقدها نیستید.

اندازه چادر هنگام جمع‌شدن کامل

فضای داخل صندوق عقب خودرو یا باربند آن همیشه جای نگرانی شما هنگام سفرهای خانوادگی بوده و هست، چون در این‌گونه سفرها که قصد استفاده از چادر را دارید، مجبورید مقداری از فضای داخل صندوق یا باربند خودرو را به چادر سفر خودتان اختصاص دهید، بنابراین باید متناسب‌ترین چادر را هنگام خرید انتخاب کنید تا در آن دچار مشکل کمبود جا نشوید.

جنس چادر

آخرین و اساسی‌ترین گزینه برای انتخاب مناسب‌ترین چادر، جنس مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن برای شماست؛ چون همان‌طور که می‌دانید اگرچه بیشتر این چادرها از نوعی پولیمر (مواد پلاستیکی) تولید شده‌اند ولی میزان تراکم و کشش بین مولکولی این مواد متفاوت است که باعث تفاوت مورد مصرف این چادرها می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسافرت تابستان چادر مسافرتی طبیعت گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس با تکیه بر توان و تولید داخل راه اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، غلامحسین دباغ با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری 5 ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفر تا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت این قطار افزود: این قطار 4 تخته و 5 ستاره بوده که ظرفیت آن 320 نفر است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت 15:45 و از مشهد ساعت 20:45 خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، عنوان کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

به گزارش تسنیم، راه‌آهن قم بیش‌از 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از 28 هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از 15 هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه 50 رام قطار مسافری و 30 رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انواع درب ساختمان
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • خرید انواع کمپرسور دانفوس Danfoss  از مایاکول
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • چرا لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم‌های گیمینگ جذاب‌تر هستند
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم