Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@03:01:35 GMT

«نزار زکا» به آمریکا رفت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۲۴۶

«نزار زکا» به آمریکا رفت

«نزار زکا» جاسوس لبنانی-آمریکایی که یک هفته پیش از زندان آزاد شد و ایران را به مقصد بیروت ترک کرد، امروز راهی آمریکا شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،  «دیلی استار»، «نزار زکا» یک هفته بعد از آنکه ایران با درخواست آزادی این متهم امنیتی از زندان موافقت کرد، امروز لبنان را به مقصد آمریکا ترک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروند لبنانی- آمریکایی  پیش‌تر در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که پس از آزادی، برای دیدار با فرزندانش سفری کوتاه به آمریکا خواهد داشت.

نزار زکا در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) طی سفر به ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شد و دو سال بعد به ۱۰ سال زندان و پرداخت غرامت ۴.۲ میلیون دلاری محکوم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا جاسوس لبنانی آمریکایی حزب الله لبنان نزار زکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم

وزارت دفاع آمریکا نسبت به روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون امروز -دوشنبه- در اظهاراتی اعلام کرد: نگرانی خود نسبت به روابط احتمالی نیجر با ایران و روسیه را به این کشور اعلام کرده‌ایم.

به نقل از العربیه، وی همچنین از سفر مقامات آمریکایی به نیجر در روزهای اخیر خبر داد.

شورای نظامی حاکم بر نیجر اخیرا اعلام کرد، توافق‌های نظامی با آمریکا که چندی پیش به‌صورت یکجانبه از سمت نیجر لغو شد، بالاجبار و با فشار واشنگتن به این کشور آفریقایی تحمیل شده بود.

«آمادو عبدالرحمان» سخنگوی حکومت‌نظامی نیجر با بیان این‌که توافق نظامی لغو شده‌ی نیجر با آمریکا با زور به این کشور تحمیل شده بود، گفت: حضور نظامیان آمریکایی در نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.

روز شنبه(۲۶ اسفند) رسانه‌ها گزارش دادند، دولت نیجر تصمیم گرفته توافق نظامی با آمریکا را لغو کند، توافقی که به نظامیان آمریکایی اجازه می‌داد در قلمرو این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمادو عبدالرحمان درباره این توافقنامه، گفت: «قرارداد همکاری با آمریکا با زور واشنگتن تحمیل شد. حضور آمریکا در خاک نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.»

مقامات آمریکایی اخیراً در سفری به نیجر، مقامات این کشور را به امضای توافق‌های نظامی مخفیانه و قرارداد فروش اورانیوم به ایران متهم و آن‌ها را تهدید کردند. سخنگوی شورای نظامی نیجر با اشاره به این موارد، گفت که سفر مذکور مقامات آمریکایی هم با اجبار به نیجر تحمیل شده بود.

گارد ریاست‌جمهوری نیجر در سال میلادی گذشته «محمد بازوم» رئیس‌جمهور وقت را برکنار کرد، مرزها را بست و منع آمدوشد وضع کرد. «عبدالرحمان شیانی» فرمانده وقت گارد ریاست‌جمهوری نیجر خود را به‌عنوان رهبر موقت و دولت گذار این کشور آفریقایی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پنتاگون: نگرانی خود نسبت به روابط نیجر با ایران را به این کشور اعلام کردیم
  • آمریکایی‌ها عاشق این مهاجم ایرانی (عکس)
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • توافق غیررسمی ایران و آمریکا احیا می‌شود؟
  • جزئیات جدید از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا
  • جزئیات تازه‌ای از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان
  • جزئیات جدیدترین مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان