Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در جمع مردم روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط خاص و پیچیده‌ای قرار دارد، وضعیت موجود را پیچیده و حساس در چهل سال عمر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در ۴۰ سال تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل چنین شرایطی وجود داشت، ولی ملت ایران نشان داد که مقاوم و با درایت است و در برابر همه تحریم‌ها سربلند و موفق ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن با بی توجهی به همه تعهدات و پیمان‌ها از جمله برجام رفتار متفاوتی از خود نشان داده، افزود: امروز آمریکا با خروج از برجام و توافقی که همه کشورهای بزرگ و مهم جهان در آن وجود داشته‌اند و ایران به همه وظایف و تعهدات خود در این توافق عمل کرده بود، رفتار متفاوت و متناقضی از خود نشان داد.

اهم اظهارات جهانگیری را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش، به پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام اعتراف کرده است، ولی با تغییر رئیس جمهور آمریکا، توافق زیرپا گذاشته شد.

* ملت ایران هرگز تسلیم زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا نخواهد شد، امروز با وجود اینکه دنیا به حقانیت عملکرد جمهوری اسلامی ایران در برجام اعتراف می‌کند، آمریکا به بهانه‌های مختلف تحریم‌های جدید اعمال می‌کند و اجازه خرید نفت و مبادلات تجاری سایر کشورها با ایران را نمی‌دهد.

*آمریکا همواره با حربه تهدید نظامی سعی در تسلیم نمودن کشورها دارد، آمریکا با عنوان کردن حضور ناوگان دریایی خود در خلیج فارس سعی در ترساندن ملت ایران داشت که با توجه به عدم موفقیت در این حربه، خواستار مذاکره شد، ولی چه تضمینی وجود دارد که آمریکا به توافق جدید پایبند شود.

*ملت ایران اهل منطق و اخلاق است و هیچکس نمی‌تواند با زبان زور با این ملت سخن بگوید، بلکه راهبرد ما، راهبرد مقاومت در برابر زیاده خواهی ها است.

*راه مبارزه و مقاومت این است که هر چه می‌توانیم کالاهای موردنیاز کشور را بیشتر تولید و امنیت غذایی مردم را تأمین کنیم، باید در زمینه تولید کالاهای موردنیاز در کشور به خودکفایی برسیم تا برای نان دست خود را به سوی کشورهای دیگر دراز نکنیم.

*{با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس}: ایران تأمین کننده امنیت منطقه است و این ایران است که امنیت منطقه را حفظ کرده است و امروز همه می‌دانند که امارات و عربستان نمی‌توانند امنیت منطقه را حفظ کنند و ما امنیت آنها را تأمین می‌کنیم.

*مگر آنها داعش را ایجاد نکردند تا به اهداف خود برسند اما باز هم نتوانستند و همه تلاش‌های آنها در تقویت داعش در عراق و سوریه با شکست مواجه شد. آمریکا همواره با حربه زور، قدرت و اعمال تحریم در تلاش برای تداوم زورگویی خود است، رخی کشورهای بزرگ هم از آمریکا می‌ترسند و حرف این کشور را گوش می‌دهند.

*دولت در راستای توسعه روستاها تلاش کرده و فعال است،ما با تصمیم به موقع و با وجود اینکه منابع محدود بود، در دوران تحریم یک و نیم برابر سال‌های گذشته به روستاها گازرسانی کردیم. امروز وضعیت آسفالت راه‌های روستایی خوب است و آب لوله کشی مناسب در اختیار روستاییان قرار دارد.

*دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار می‌برد، دولت تلاش می‌کند در بخش معیشت، اشتغال و بخش‌های اقتصادی با قوت وارد شده و مشکلات را حل کند.

کد خبر 1271298

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری خلیج فارس ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه الجزیره قطر، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو کابینه نتانیاهو نیز در واکنش به این اقدام احتمالی واشنگتن افزود: تحریم آمریکا علیه ارتش اسرائیل، دیوانگی مطلق است.

وی افزود: این اقدام واشنگتن همچنین تلاشی برای آن است که دولت فلسطین را بر ما مسلط کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری اکسیوس شنبه شب به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، گفت: واشنگتن بزودی گردان" نتزا یهودا" وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند.
آکسیوس افزود این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی) از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.

این پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابعی که آن‌ها را آگاه خواند، افزود: تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان فوق ارتدوکس یهودی تشکیل شد.

آکسیوس افزود که این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل دیگری پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.
در سال‌های گذشته تصاویر زیادی از جنایت سربازان گردان نتزا یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

سال گذشته، در حین یورش گردان ۹۷ نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم اسرائیل به منطقه «تلونیم» واقع در غرب رام‌الله، نظامیان وابسته به این گردان که فکر می‌کردند کسی آن‌ها را نمی‌بیند، چند شهروند فلسطینی غیرنظامی را به‌شدت مورد ضرب و جرح و شتم قرار دادند؛ غافل از اینکه تعدادی دیگر از فلسطینیان در حال رصد و ضبط این توحش ارتش اسرائیل هستند.

به گزارش ایرنا، پیش از این، گروهی از نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعای جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی نیست را رد و تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.

در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم
  • نماینده مردم دشتستان: واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند
  • این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است