Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@06:22:41 GMT

جنب و جوش شهرداری‌ها برای جذب گردشگر در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۴۱۹

جنب و جوش شهرداری‌ها برای جذب گردشگر در خراسان جنوبی

ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی امروز در حالی برگزار شد که از آمادگی ۲۴۷ کلاس درس برای مسافران تابستانی خبر داده شد و بر تلاش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ایجاد درآمد پایدار در حوزه گردشکری تأکید شد. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سکینه طیبی عصر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در نوروز امسال  14 پایگاه اسکان با 177 مدرسه تدارک دیده شده بود که خانوارهای پذیرش شده 20 هزار و 255 نفر و مسافران فرهنگی و غیر فرهنگی بر‌اساس نفر  روز 145 هزار نفر روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسکان مسافران در طرح  تابستان از آخر خرداد آغاز و تا 15 شهریور ادامه دارد و تمامی همکاران فرهنگی و غیر فرهنگی می‌توانند از طریق سامانه اقدام به ثبت نام کنند. 

آماده باش ستاد خدمات سفر به 6 استان کشور / سفرهای نوروزی با چاشنی سیلبازدید رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از نمایشگاه صنایع دستی یاسوجبهار 98| معاون رئیس جمهور از ستاد خدمات سفر همدان بازدید کرد

معاون توسعه  مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در تابستان امسال 9 پایگاه، 247 کلاس با 126 کلاس الف و مابقی کلاس ب تدارک دیده شده که خواسته مسافران جداسازی ورودی سرویس بهداشتی و  حمام در مدارس است.

طیبی افزود: تجهیزات سرمایی و گرمایشی بخشی انجام شده اما تلاش می‌شود امسال تا حدودی در ورودی مدارس بتوانیم به نوعی محصولات هنرستان‌ها و صنایع دستی استان را در معرض خرید مسافران قرار دهیم.

وی با اشاره به قیمت‌های امسال بیان کرد: قیمت کلاس‌ها برای مسافران فرهنگی کلاس ویژه 33 هزار تومان و برای غیر فرهنگی با ده درصد افزایش است و  کلاس‌های  الف 29 هزار تومان قیمت دارد که اتاق‌های ویژه دارای  تخت، تلوزیون، یخچال و فرش است. 

پارک‌های استان جهت اقامت مسافران تجهیز شوند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز بیان کرد: 10 سوغات سرا و 11 سیاه چادر در نوروز برپا شد که عایداتی برای بخش خصوصی و دولتی داشت و در خوسف با راه‌اندازی دریاچه درآمدزایی خوبی ایجاد شد.

حلاج مقدم گفت: برخی شهرداری‌ها را تشویق کردیم تا در حوزه گردشکری درآمدزایی کنند که در فردوس در کمپ گردشگری فراخوانی صادر شد تا بیشتر خدمات ایجاد شود. 

وی تصریح کرد: جنب و جوشی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای بهره‌وری و ایجاد درآمد پایدار در حوزه گردشکری ایجاد شده و با توجه به ماهیت سفرهای تابستان و اسکان مسافران به شهرداری‌ها اعلام شده برای تجهیز پارک‌های سطح استان جهت اقامت مسافران اقدام شود.

وجود 100 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی

معاون امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در سطح استان 100 بقعه متبرکه داریم که  50 درصد دارای سوییت زائرسرا و اتاق قابل اسکان است که 105 سوییت و 594 زائرسرا  در طرح آرامش بهاری از مسافران نوروزی استقبال کرد. 

عباسی افزود: از 606 هزار زائر در نوروز امسال 140 هزار نفر در امامزادگان اسکان یافتند که همین میزان سوئیت و اتاق در بقاع متبرکه آمادگی برای طرح تابستان نیز دارند. 

وی اظهار داشت: بیشتر  مسافران در خراسان جنوبی مسافران  مذهبی هستند.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی مهدی هنری اظهار کرد: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این ایام ۳۹۳۳ جهادگر مشغول خدمات رسانی بودند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۱۲۰ نفر برادر و هزار و ۸۱۳ نفر خواهر بودند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در استان خراسان جنوبی ۲۵ هزار و ۴۴۹ نفر از خدمات جهادگران بهره مند شدند.

هنری عنوان کرد: جهادگران در ۱۳۰ نقطه روستایی و ۴۵ نقطه شهری استان خدمت ارائه دادند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از ۷۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۴۴۹ خدمت توسط گروه‌های جهادی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عرصه‌های فعالیت جهادگران شامل عمرانی، فرهنگی و تبیینی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی، فنی مهارتی، خدمت مومنانه، کشاورزی و میز خدمت می‌شود.

کد خبر 6085347

دیگر خبرها

  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری
  • تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های
  • بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان است
  • ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴