Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@09:13:30 GMT

امضاي 12 سند همکاري بين ايران و روسيه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۴۵۲

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با امضاي 12 سند همکاري در اصفهان پايان يافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در اين اجلاس 12 سند همکاري در حوزه هاي انرژي، صنعت، بهداشت و دارو و کشتيراني به امضا رسيد.
حجم مبادلات اين کشور با امضاي اين اسناد به 8 ميليارد دلار خواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر انرژی روسیه در آغاز نشست پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی و تجاری  ایران و روسیه با تشکر از استاندار اصفهان برای  این میزبانی گفت:توسعه روابط بین ایران و روسیه یکی از عوامل تامین صلح در غرب آسیا است.

الکساندر نوآک افزود: ایران شریک ‌مهم و دیرینه روسیه است و از هیات های دوطرف برای بحث و بررسی ها خوب برای  تدوین متن نهایی اجلاس تشکر می  کنم.

 وی تاکید کرد: قبل از  برگزاری نشست عمومی، برای نهایی شدن تفاهم نامه ها و اسناد اقتصادی تلاش می شود.

در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه مذاکرات متعدد و نشست های مختلفی باحضور کارشناسان دو کشور در  هتل کوثر اصفهان برگزار می شود.
خانم ببران سخنگوی وزیر نیرو  با اشاره به فعالیت سه کمیته تخصصی و هشت کارگروه اقتصادی در زمینه های بهداشت، آب، انرژی و صنعت بین ایران و روسیه در این اجلاس گفت: قراردادهای متعددی در قالب تفاهم نامه مشترک اقتصادی در این اجلاس منعقد می شود.
وی افزود: در این اجلاس تفاهم نامه ها و اسناد همکاری مشترک در زمینه های همکاری اقتصادی بین دو کشور بین رضا اردکانیان وزیر نیرو رییس ایرانی کمیسیون و آقای نواک وزیر انرژی روسیه مبادله می شود.
الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه و اردکانیان وزیر نیرو دیشب به همراه هیات برای شرکت در آیین پایانی پانزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه میهمان اصفهانی ها شدند.
این اجلاس در قالب 9 گروه وسه کمیته تخصصی به ریاست معاونان وزای ایران از 26 خرداد در تهران آغاز و امروزدر اصفهان پایان می یابد .

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ایران روسیه همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان

مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان، ۸ سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضاء کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف 8 سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم  و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی به امضاء رساندند.

رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم «ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سیما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان