Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@09:23:51 GMT

جزئیات توقیف شناورهای ایران توسط کویت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۴۷۰

مدیرعامل تایرواتر خاورمیانه با بیان اینکه حدود ۸۰۰۰ سهامدار ما از خودمان هستند توقیف شناور این شرکت توسط کویتی ها را ربایش دانست و گفت: پیمانکار کره ای که شناور تحت اجاره وی بوده در حال حاضر فراری است.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، حسین زارعی در نشست خبری با بیان این‌که بعد از واگذاری تاید واتر به بخش خصوصی شاهد تغییر نگاه در این مجموعه بوده‌ایم، اظهار کرد: به دلیل دولتی بودن اهداف متفاوت بود،‌الان هدف ما فقط سودآوری شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی 8 ماه اخیر تلاش کرده‌ایم این نگاه در مجموعه نهادینه شود؛ هم‌اکنون 4300 نفر پرسنل داریم.
وی با بیان این‌که تاید واتر در تمام بنادر کشور از جمله شهید رجایی حضور دارد، افزود:‌ سال 96 حدود 60 میلیارد مجموعه سود شرکت بود،‌امسال این رقم به 160 میلیارد تومان رسیده و انتظار افزایش آنرا علی رغم محدودیت شرایط در سال جاری را داریم.
وی تصریح کرد: حدود 10 در بیمه و مالیات تاید واتر مشکل داشت که بین 50 تا 60 میلیارد تومان بود. این مسئلهرا برطرف کرده‌ایم و مشکلات مربوط تا سال 96 حل شده است.
وی یادآور شد: قراردادهای پیمانکاری (حدود 8600 قرارداد) مورد بازنگری قرار گرفت و برخی از آنها به دلیل زیانده بودن به نصف کاهش یافت. 
مدیرعامل تایدواتر با اعلام این که خرید خارجی به زیر 20 درصد رسیده و 80 درصد با استفاده از مهندسی معکوس تامین می‌شود، اظهار کرد:‌ قراردادهای تاید واتر ساماندهی شده است؛ به عنوان مثال در بخش کشنده ها برون سپاری را قطع کرده و حدود 20 میلیارد تومان که به همین دلیل از شرکت خارج می شد، بازگردد.
زارعی با بیان این که تاید واتر به یک شرکت هلدینگ تبدیل شده که فقط بر عملکرد شرکت ها نظارت می کند، گفت: قراردادهای واسطه ای بندری را قطع کرده ایم.
وی با یادآوری اینکه بیش از 200 دستگاه اتومبیل داریم و به نطر می رسد بخشی از ایران خودرو هستیم، افزود: افزایش سرمایه 100 درصدی از محل وجه نقد و دریافتی سهامداران تا 20 روز آینده عملیاتی می شود.
مدیرعامل تاید واتر با بیان اینکه حدود 10 هزار سهامدار خرد داریم که حدود 8000 سهامدار از مجموعه خودمان است، گفت: برخی از این سهامداران 30 سال است که این سهام را در اختیار دارند و خیلی از آنها جزو پرسنل ما هستند.
زارعی افزود: تاید واتر در حوزه حمل و نقل بین شهری فعال نبود که اخیرا در بندر چابهار به صورت مشارکتی وارد شده ایم. چند صد کشنده در اختیار داریم که می توانیم برای حمل و نقل درون شهری از آنها استفاده کنیم.
وی با یادآوری این‌که امور بندری حدود 8 شناور داریم، گفت: یک شناور در حال ساخت هم داریم که طی سال های اخیر هیچ درآمدی نداشتند برای استفاده از این ظرفیت شرکتی را تاسیس کرده ایم. امسال انتظار داریم 30 درآمدهای دریایی داشته باشیم.
یکی از شناورهای ما اوایل سال قبل قراردادی با شرکت کویتی به ارزش روزانه 5000 یورو امضا شد، گفت: قرار بوده 6 ماه این شناور کار کند که یک جرثقیل دارد که 2500 تن را می تواند بلند کند.کار انجام می شود و مجوز خروج از بندر شئبیه می گیرد و به آبهای بین المللی می آید.
وی ادامه می دهد: این ماجرا مربوط به مهرماه است؛ دو شناور کویتی شناور تاید واتر را با زور بر می گردانند. قوانین بین المللی با دزدی دریایی مخالف است و باید حکم دادگاه برای این کار باشد.
وی بیان کرد: تا امروز حتی یک خط از طرف دادگاهی، پلیس امنیت، پلیس منکرات به ما ندادند که مثلا در کویت حجاب را رعایت نکردند. اما بر اساس اخبار غیررسمی می گویند این شناور پرچم و اسم خود را عوض کرده است.
مدیرعامل تاید واتر با بیان این که ما شناور را ایرانی تحویل گرفتیم و ایرانی پس گرفتیم، اظهار کرد: پریشب اجازه دادند غذا را به کرو جدید برسانیم. این شناور دورتر از سواحل کویت است.
زارعی گفت: تا امروز کویت به ما برای رسیدگی به وضعیت شناور ویزا نداده است. سهامدار عمد6 ما از طریق روابطی که داشته توانسته برای رسیدگی به وضعیت شناور وکیل گرفته است.
وی با بیان " شنیده ایم که خدمه شناور آشغال را داخل دریا ریخته است، افزود: می دانیم چه اتفاقی افتاده است، به نظر می رسد در کویت طائفه ای عمل می شود.
وی با بیان این که از وزارت امور خارجه 6 بار درخواست کرده ایم بتوانیم به کویت سفر کرده و به امور شناور رسیدگی کنیم، تصریح کرد: فکر میکردیم ارگان دولتی می روند و شناور ما را که جزو دارایی های ایران است را آزاد می کنند. 
وی با بیان این که پیمانکار کره ای که شناور در اختیار وی بود الان فراری است، اظهار کرد: در قرارداد این شناور تضمین محکمی نگرفته ایم که بتوانیم برای آزادی آن اقدام کنیم.
مدیر عامل تاید واتر اظهار کرد: اگر کویتی ها نتوانند ادعای خود را اثبات کنند باید تمام خسارت های مربوط به خواب این شناور را بر اساس قوانین بین المللی پرداخت کنند. قطعا این عدد از پولی که قرار بود شناور از کار کردن کسب کند، بالاتر خواهد بود.از این به دنبال حل این مسئله از طریق قانونی هستیم.
زارعی با بیان اینکه از سال گذشته درآمد جدید داریم به نام سالویج، گفت: حدود 100 شناور مغروق در خور موسی داریم که 7 فروند آن که بیشترین مشکل را برای تردد ایجاد کرده بودند را خارج کردیم.
وی با بیان این که سازمان بنادر در این موضوع با ما خوب تا کرده است، افزود: امسال هم قرار است 3 فروند در این منطقه خارج سازی شود که امیدواریم ما آنرا انجام دهیم. به گفته وی، هر شناور مغروق برای شناورسازی 3.3 میلیون دلار نیاز دارد.

وی این را گفت که احتمالا یک شرکت تخصصی در زیرمجموعه تاید واتر برای سالویج تاسیس شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: شناور ایران کویت صدای ایران ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • (ویدیو) خلاصه فوتسال ایران ۴ - کویت ۰
  • فیلم/ خلاصه دیدار فوتسال ایران ۴ - کویت ۰
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • کویت، سومین حریف تیم ملی فوتسال ایران