Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک گفت: در روستای زیاران 3 برابر سرانه استاندارد، آب مصرف می‌شود که علاوه بر این پرمصرفی، توپوگرافی منطقه هم به دلیل سراشیبی بودن بر کمبود آب در این روستا دامن زده است.

امین‌الله شیخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: روستای زیاران از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک استان قزوین دارای سه چاه آب شرب بوده که همزمان و به صورت 24 ساعته، برای تامین آب شرب روستا فعال بوده و با تمام ظرفیت کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو حلقه چاه روستای زیاران در پایین راه‌آهن و یک حلقه چاه دیگر نزدیک روستا و منطقه کله سر است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک در خصوص مشکل کم‌آبی موجود در روستای زیاران ادامه داد: استاندارد مصرف آب طبق اعلام وزارت نیرو 120 لیتر در ثانیه برای هر نفر است در حالی که سه برابر الگوی مصرف، آب در روستای زیاران مصرف می‌شود.

شیخ اضافه کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه زیاران و سراشیبی بودن روستا ساکنان پایین دست روستا دارای آب هستند و ساکنان بالای روستا با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مصارف بسیار زیاد مردم و وضعیت توپوگرافی روستای زیاران از سویی و ویلاسازی افراد و حضور آنان در آخر هفته و آبیاری باغ و باغچه و رها کردن آب در ساعات بسیار از سویی دیگر، موجب شده اهالی و بومی‌های محلی با مشکل آب مواجه شوند.

کف‌شکنی یک حلقه چاه قدیمی روستای زیاران

این مسئول تصریح کرد: مصارف بسیار زیاد در روستای زیاران، موجب شده در سه منطقه، سهمیه‌بندی آب صورت گیرد تا تمام اهالی از آب بهره‌مند شوند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک در خصوص رفع مشکل آب روستای زیاران توضیح داد: کف‎‌شکنی یک حلقه چاه قدیمی روستای زیاران برای پایین‌تر بردن عمق چاه و برداشت بیشتر آب در دستور کار قرار گرفته که مقدمات آن فراهم شده و پیمانکار أخذ شده و دستگاه مستقر شده است.

شیخ ادامه داد: اقدام دیگری که در دستور کار گرفته، این است که محل دیگری برای حفر چاه جدید نزدیکی اتوبان برای تامین آب شرب مردم روستای زیاران در نظر گرفته شده که کار کارشناسی صورت گرفته و نقطه حفر چاه عمیق مشخص شده و پیمانکار هم جذب شده است؛ در کمیته برنامه‌ریزی پیشنهاد شده اعتباری در این زمینه لحاظ شود.

وی با اشاره به آغاز سیستم فاضلاب روستای زیاران از تیر ماه سال گذشته اضافه کرد: این پروژه به طول 38 کیلومتر مقرر شده لوله‌گذاری شده و دو ساله به اتمام برسد این در حالی است که تاکنون 18 کیلومتر آن اجرایی شده است.

این مسئول مطرح کرد: پیمانکار سیستم فاضلاب روستای زیاران مشغول به کار است و تا پایان امسال باید بخش اعظمی از پروژه اجرایی شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک افزود: بهترین راهکار کاهش مشکل کم‌آبی روستای زیاران، رعایت الگوی صحیح مصرف آب شرب است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی لازم صورت گیرد.

شیخ با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ روستایی از شهرستان آبیک آبرسانی سیار صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: در تامین و توزیع آب شرب تمام روستاهای شهرستان آبیک به جز زیاران مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آب و فاضلاب استان قزوین استاندارد کارشناسی وزارت نیرو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی،فرودگاه ارومیه گفت:دراجرای برنامه های کاهش مصرف و هزینه های پرداخت بهای حاملهای انرژی ،با اقدامات اساسی انجام شده در فرودگاه ارومیه الگوی مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ در صد در مصرف آب،۱۴ در صد در مصرف برق و ۷ در صد در مصرف گاز کاهش داشته است

حجت پور افزود:اجرای مدیریت الگوی مصرف انرژی در فرودگاه ارومیه موجب صرفه جویی حدود ۵ میلیارد ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

دیگر خبرها

  • راه دو روستای بم مسدود شد
  • صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!
  • تخلیه سه روستای جنوب کرمان!
  • صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد
  • قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان
  • کاهش مصرف انرژی در فرودگاه شهید باکری ارومیه
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • کف شکنی و حفر گالری چاه روستای دیزران
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ راز و جرگلان
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه