Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@01:52:05 GMT

تحلیل جهانگیری از حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۵۸۹

ساعت 24 - معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط حساس و پیچیده‌ای قرار دارد، گفت: در طول ۴۰ سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگز چنین شرایط پیچیده‌ای وجود نداشت.

 اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در جمع مردم روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط خاص و پیچیده‌ای قرار دارد، وضعیت موجود را پیچیده و حساس در چهل سال عمر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در ۴۰ سال تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل چنین شرایطی وجود داشت، ولی ملت ایران نشان داد که مقاوم و با درایت است و در برابر همه تحریم‌ها سربلند و موفق ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که دشمن با بی توجهی به همه تعهدات و پیمان‌ها از جمله برجام رفتار متفاوتی از خود نشان داده، افزود: امروز آمریکا با خروج از برجام و توافقی که همه کشورهای بزرگ و مهم جهان در آن وجود داشته‌اند و ایران به همه وظایف و تعهدات خود در این توافق عمل کرده بود، رفتار متفاوت و متناقضی از خود نشان داد.

اهم اظهارات جهانگیری را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* آژانس بین المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش، به پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام اعتراف کرده است، ولی با تغییر رئیس جمهور آمریکا، توافق زیرپا گذاشته شد.

* ملت ایران هرگز تسلیم زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا نخواهد شد، امروز با وجود اینکه دنیا به حقانیت عملکرد جمهوری اسلامی ایران در برجام اعتراف می‌کند، آمریکا به بهانه‌های مختلف تحریم‌های جدید اعمال می‌کند و اجازه خرید نفت و مبادلات تجاری سایر کشورها با ایران را نمی‌دهد.

*آمریکا همواره با حربه تهدید نظامی سعی در تسلیم نمودن کشورها دارد، آمریکا با عنوان کردن حضور ناوگان دریایی خود در خلیج فارس سعی در ترساندن ملت ایران داشت که با توجه به عدم موفقیت در این حربه، خواستار مذاکره شد، ولی چه تضمینی وجود دارد که آمریکا به توافق جدید پایبند شود.

*ملت ایران اهل منطق و اخلاق است و هیچکس نمی‌تواند با زبان زور با این ملت سخن بگوید، بلکه راهبرد ما، راهبرد مقاومت در برابر زیاده خواهی ها است.

*راه مبارزه و مقاومت این است که هر چه می‌توانیم کالاهای موردنیاز کشور را بیشتر تولید و امنیت غذایی مردم را تأمین کنیم، باید در زمینه تولید کالاهای موردنیاز در کشور به خودکفایی برسیم تا برای نان دست خود را به سوی کشورهای دیگر دراز نکنیم.

*{با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس}: ایران تأمین کننده امنیت منطقه است و این ایران است که امنیت منطقه را حفظ کرده است و امروز همه می‌دانند که امارات و عربستان نمی‌توانند امنیت منطقه را حفظ کنند و ما امنیت آنها را تأمین می‌کنیم.

*مگر آنها داعش را ایجاد نکردند تا به اهداف خود برسند اما باز هم نتوانستند و همه تلاش‌های آنها در تقویت داعش در عراق و سوریه با شکست مواجه شد. آمریکا همواره با حربه زور، قدرت و اعمال تحریم در تلاش برای تداوم زورگویی خود است، رخی کشورهای بزرگ هم از آمریکا می‌ترسند و حرف این کشور را گوش می‌دهند.

*دولت در راستای توسعه روستاها تلاش کرده و فعال است،ما با تصمیم به موقع و با وجود اینکه منابع محدود بود، در دوران تحریم یک و نیم برابر سال‌های گذشته به روستاها گازرسانی کردیم. امروز وضعیت آسفالت راه‌های روستایی خوب است و آب لوله کشی مناسب در اختیار روستاییان قرار دارد.

*دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار می‌برد، دولت تلاش می‌کند در بخش معیشت، اشتغال و بخش‌های اقتصادی با قوت وارد شده و مشکلات را حل کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

تعداد بازدید : 196 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1104 کارشناس عراقی در مناظره با یک کارشناس صهیونیست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه عراقی درباره جنگ تمام عیار ایران و پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای ایران گفت: «اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!» مواضع این کارشناس عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • تحلیل عملکرد موشک‌های ایران توسط سه کارشناس آمریکایی