Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@00:43:10 GMT

طرز تهیه فراپه / طرز تهیه کیک لیوانی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۵۹۰

طرز تهیه فراپه / طرز تهیه کیک لیوانی

ساعت 24-طرز تهیه فراپه / طرز تهیه کیک لیوانی / مواد لازم برای تهیه فراپه / مواد لازم برای تهیه کیک لیوانی / طرز تهیه کیک سه دقیقه ای / خواص شکلات تیره

مواد لازم برای تهیه فراپه:

شیر(یک پیمانه)
یخ خرد شده(یک پیمانه)
بستنی وانیلی(یک پیمانه)
شکلات تخته ای روان شده(یک پیمانه)
شکر (یک قاشق سوپ خوری)
نسکافه یک ق مرباخوری
دارچین یک دوم ق چایخوری

طرز تهیه فراپه:

شکلات تخته را ذوب میکنیم (روش بن ماری).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکلات روان شده که کمی خنک شده باشد
نسکافه به همراه بستنی و یخ خرد شده و شیر وشکلات و شکر نسکاافه و دارچین  را در مخلوط کن می ریزیم و خوب بهم میزنیم تا کاملا کف کند. بامقداری شکلات ذوب شده داخل دیوارهای لیوان را نقش میدیم  سپس نوشیدنی را داخل لیوان میریزیم  و با شکلات رنده شده روی آن را تزیین می کنیم.
بجای نسکافه میتوانید از پودر کاکائو یا قهوه استفاده و جایگزین کنید
این نوشیدنی سریع باید سرو شود

در مرحله بعد به آموزش کیک لیوانی می پردازیم :

کیک سه دقیقه ای یا  کیک فنجونی کیکی است  که سریع  آماده می شه و برای مهمونی های فوری کوچیک یا یه عصرونه دلپذیر دو نفره فوق العاده است باور می کنید؟ فقط 3 دقیقه زمان پختشه و با زمان آماده کردنش کلا شاید بشه 8 دقیقه ظرف شستن هم نداره. چون فقط یه لیوان و یه قاشق لازم داره!به همین سادگی، به همین خوشمزگی!

مواد لازم برای تهیه کیک لیوانی:

  آرد=4 قاشق غذاخوری  شکر=4 قاشق غذاخوری  پودر کاکائو=2 قاشق غذاخوری  تخم مرغ=1 عدد  شیر=3 قاشق غذاخوری  روغن=3 قاشق غذاخوری  بیکینگ پودر=1 قاشق چایخوری
 
طرز تهیه کیک لیوانی:

 آرد،شکر ،بیکینگ پودر و پودر کاکائو را در لیوان سرامیکی با هم مخلوط کنید.  تخم مرغ را به مواد اضافه کرده با قاشق هم بزنید.  شیر و روغن را به مواد اضافه کرده هم بزنید تا زمانیکه مواد خوب با هم مخلوط شود.  لیوان را به مدت 3 دقیقه با حرارت 1000 وات در مایکروویو بگذارید تا زمانیکه کیک پف کند و از لیوان بیرون بزند.  کیک را می توانید با قاشق از لیوان خارج کرده و میل کنید. یا با همان فنجان سرو کنید .من داخل مواد کیک شکلات انداختم

خواص کاکائو :
1-بسیار مغذی است

شکلات تیره حاوی مواد مغذی است که می تواند بر سلامتی شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

ساخته شده از بذر درخت کاکائو، یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها در این سیاره است.

مطالعات نشان می دهد که شکلات تیره (نه تلخ شیرین) می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.


اگر شما شکلات تیره با کیفیت بالا با محتوای کاکائو بالا، خریدید پس در واقع کاملا مغذی است.

شکلات تیره شامل یک مقدار مناسب از فیبر محلول و با مواد معدنی پر می شود.

100 گرم شکلات تیره با 70-85٪ کاکائو حاوی:

    11 گرم فیبر
    67٪ RDI برای آهن
    58 درصد RDI برای منیزیم
    89٪ RDI برای مس
    98٪ RDI برای منگنز
    همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است

البته، 100 گرم (3.5 اونس) یک مقدار نسبتا بزرگ است و چیزی نیست که شما هر روز باید مصرف کنید. همه این مواد مغذی نیز دارای 600 کالری و مقادیر متوسط قند هستند.

به همین دلیل، شکلات تیره بهتر است در مقدار کم مصرف شود.

اسید چرب کاکائو و شکلات تیره نیز عالی است. چربیها اغلب اشباع شده و منسوغ هستند، با مقادیر کمی از چربی اشباع نشده.

همچنین حاوی محرک هایی نظیر کافئین و تئوباریم است، اما بعید است که شما در شب بیدار باشید زیرا مقدار کافئین نسبت به قهوه بسیار کوچک است

2. منبع قدرتمند آنتی اکسیدان ها

ORAC مخفف "جذب رادیکال اکسایش ظرفیت است." این اندازه گیری از فعالیت آنتی اکسیدان مواد غذایی است.

در واقع، محققان مجموعه ای از رادیکال های آزاد (بد) را در برابر یک نمونه از غذا قرار داده و متوجه می شوند که چگونه آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی می توانند رادیکال ها را خلع سلاح کنند.

ارتباط بیولوژیکی ارزش های ORAC مورد پرسش قرار گرفته است، زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری شده و ممکن است در بدن تاثیری نداشته باشد.

با این حال، لازم به ذکر است که کاکائو از مواد غذایی هستند که بالاترین امتیاز را تجربه کرده اند.

شکلات تیره با ترکیبات ارگانیک که از لحاظ زیست شناختی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند. اینها شامل پلی فنل ها، فلاونول ها و کاتچین ها هستند.

یک مطالعه نشان داد که شکلات کاکائو تیره فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارد.

3. می تواند جریان خون و فشار خون پایین را بهبود بخشد

فلاونول های موجود در شکلات تیره می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک (NO) (3Trusted Source) تحریک کنند.

یکی از توابع NO، ارسال سیگنال به آرترال برای استراحت است، که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و بنابراین فشار خون را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات کنترل شده نشان می دهد که شکلات کاکائو و تیره می تواند جریان خون و فشار خون را بهبود بخشد، هرچند این اثرات معمولا خفیف هستند

4. افزایش HDL و محافظت LDL از اکسیداسیون

مصرف شکلات تیره می تواند چندین عامل خطر مهم برای بیماری قلبی را بهبود بخشد.

در یک مطالعه کنترل شده، پودر کاکائو به میزان قابل توجهی کاهش کلسترول LDL اکسید شده در مردان را نشان داد. همچنین HDL را افزایش داد و LDL کل را برای افرادی که دارای کلسترول بالا بودند (9Trusted Source) کاهش داد.

LDL اکسید شده بدان معنی است که LDL (کلسترول بد) با رادیکال های آزاد واکنش نشان می دهد.

این باعث می شود که ذرات LDL خود را واکنش نشان دهند و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر مانند انحنای شریان ها در قلب شما باشند.


شکلات تیره همچنین می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد که یکی دیگر از عوامل خطر مشترک برای بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و دیابت است

با این حال، مطالعه دیگری نشان داد که خوردن شکلات تیره بیش از 5 بار در هفته خطر ابتلا به بیماری قلبی را 57٪ کاهش می دهد

5- مفید برای پوست
ترکیبات زیست فعال در شکلات تیره همچنین ممکن است برای پوست شما مناسب باشد.

فلاونول ها می توانند از آسیب های خورشید محافظت کنند، جریان خون را به پوست افزایش دهند و تراکم پوست و هیدراتاسیون را افزایش دهند.


در یک مطالعه 30 نفره، MED بعد از مصرف 12 فنجان شکلات تیره شکلات بالا (مقدار 19Trusted) بیش از دو برابر شد.

6-می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد

شکلات تیره همچنین ممکن است عملکرد مغز شما را بهبود بخشد.

یک مطالعه از داوطلبان سالم نشان داد که خوردن کافئین بالا فلاوانول برای پنج روز موجب جریان خون به مغز می شود.

کاکائو همچنین ممکن است عملکرد شناختی در سالمندان با اختلالات روانی را بهبود بخشد. این ممکن است روانشناسی کلامی و چندین عامل خطر برای بیماری را بهبود بخشد.

علاوه بر این، کاکائو حاوی مواد محرک مانند کافئین و تئوباریم است که ممکن است دلیل کلیدی آن باشد که در کوتاه مدت میتواند عملکرد مغز را بهبود بخشد. ( طرز تهیه فراپه و کیک لیوانی )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اجرای طرح نوروزی گفت: ۵واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد - اخبار استانها -

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به بیش از شش هزار و 64 بازدید بهداشتی اظهار داشت: این بازدیدها از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و مراکز اقامتی صورت گرفت.

وی در بیان جزئیات این بازدید افزود: تعداد 172 کارگاه قنادی، تولید شیرینی و تولید زولبیا و بامیه و تعداد 30 مرکز تهیه و عرضه آش و حلیم، 424 مسجد ، 152 مرکز اقامتی مورد بازدید و نظارت بازرسین بهداشت قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این مدت دو هزار و 781 مورد کلرسنجی و 160 نمونه میکروبی از آب آشامیدنی در راستای کنترل سلامت آب انجام شده است و در راستای کنترل کیفی مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع تعداد پنج هزار و 136 مورد سنجش‌های محیطی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 164 مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اتحادیه صورت گرفته است، بیان کرد: در راستای کنترل کیفی مواد غذایی تعداد 66 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی مشکوک تهیه و جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شد و همچنین سه هزار و 764 کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج شد.

دلاوری افزود: 32 مورد برخورد با فروشندگان دوره گرد مواد غذایی، صدور سه هزار و 284 اخطار کتبی برای واحدهای صنفی، ارسال 25 پرونده واحد صنفی به مراجع قضایی و تعطیلی و پلمپ پنج واحد صنفی متخلف بهداشتی از دیگر فعالیت‌های مهم بازرسان بهداشت محیط است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به 90 مورد رسیدگی به شکایات مردمی در این مدت تاکید کرد: از همشهریان و مسافران نوروزی درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دراماکن عمومی و مراکزتهیه و توزیع مواد غذایی با سامانه بهداشت 190 تماس حاصل کنند.

وی ضمن اشاره به اجرای هدف طرح‌های نوروزی گفت: هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ارتقا سطح ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی است.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • بازار شکلات تلخ شد
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد