Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با اختصاص این اعتبار در قالب اسناد خزانه ۲ ساله عملیات اجرایی مرمت این عمارت آغاز شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی مرمت عمارت والی کهره شامل محوطه سازی، عایق کاری، سنگ چینی، سنگ فرش، بند کشی، تسطیح و رگلاژ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه زاده اظهار کرد: عمارت والی کهره با مجموعه بنا‌ها شامل ۲ بنای زیبا است که دولت‌سرا، محل حکمرانی و والی‌گری علیرضاخان ابوقداره ملقب و معروف به شهاب‌الدوله، فرزند حسینقلی‌خان والی پشت کوه و عبدالحسین‌خان ابوقداره آخرین والی محلی منطقه هلیلان و مناطق تابعه آن بوده است.

وی افزود: بنای تاریخی عمارت کهره با شماره ۲۶۰۱۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: عملیات مرمت این بنای تاریخی سالانه انجام می‌شود و با توجه به محل قرار گیری در شهر کهره و تبدیل به اقامتگاه پذیرایی سنتی موجب اشتغالزایی نیز خواهد شد.

گفتنی است شهرستان ۶۷ هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/ ن

مرمت عمارت والی کهره شهرستان چرداول

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر جهاد کشاورزی مهران با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع اظهار داشت: در شهرستان مهران چهل هزار اراضی کشاورزی وجود دارد که کشاورزان مهرانی امسال پانزده هزار از این اراضی را به کاشت گندم اختصاص داده اند.   شیرخانی در ادامه افزود: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۳۵  هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید تحویل داده شود.   وی اضافه کرد: امسال بیش از ۵۰ کمباین کار برداشت را در شهرستان مهران بر عهده دارند و کشاورزان می‌توانند گندم‌های برداشت شده به سه مرکز خرید در این شهرستان با قیمت مصوب تحویل دهند.   گفتنی است کار برداشت گندم از مزارع شهرستان مهران تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک