Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مرسی رئیس جمهور مصر از حزب عدالت و توسعه شاخه اخوان المسلمین روز گذشته به دلیل اتهاماتی که از سوی دادستانی قاهره متوجه اون شده بود در فقس بازجوی این دادگاه در گذشت. این اتهامات مربوط به پسا بهار عربی بود که برخی از روشنفکران مصری از او به عنوان انقلاب نان یاد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مرسی سال 2012 در مرحله دوم انتخابات بر احمد شفیق پیروز شد و سکان ریاست جمهوری مصر را به عهده گرفت. دولت او یکسال بیشتر دوام نداشت، در سالگرد انتخابات یعنی ژوئیه 2013 با کودتای ارتش برکنار و زندانی شد. اتهامات او کشتار مردم در تظاهرات بود. اما حامیان مرسی می گویند کشتار از سوی السیسی رئیس جمهور وقت مصر صورت گرفت. پس از زندانی شدن مرسی در مصر حمام خون به راه افتاد و مردم این کشور خصوصا حامیان اخوان ها شاهد کشتار فجیعی بودند و بسیاری نیز زندانی شدند.

*در مصر رسم است که زندانیان قبل از اعدام لباس قرمز بر تن می کنند، این تصویر از مرسی برای روزی است که برای او حکم اعدام صادر شد و وی با لباس اعدام در دادگاه حاضر و به دوربین ها علامت پیروزی نشان داد.

برخی از مرسی به عنوان حامی سلفیان و داعش یاد می کنند. برخی او را دمکوکراسی خواه ، برخی می گویند او شیفیته لیبرالیسم آمریکایی بود. مرگ رئیس جمهور مخلوع مصر بحث مفصلی در شبکه های اجتماعی درباره تفکر او و سیاست خارجی اش خصوصا در برخورد با ایران بسیار داغ شده است.

شما کاربران خبرآنلاین نیز می توانید نظر خود را در قالب کامنت درباره این تصویر زیر همین خبر برای خبرگزاری خبرآنلاین ارسال کنید.

310 50

کد خبر 1271296

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد مرسی مصر انقلاب مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ناصر علیزاده که سال گذشته نیز در قزاقستان قهرمان آسیا شده بود، در مصاف با نورسلطان تورسینوف قزاق برد فینال سال گذشته اش مقابل این حریف را تکرار کرد و قهرمان آسیا شد.

او این کشتی را 5-صفر به سود خود تمام کرد.

ناصر علیزاده که دور اول استراحت کرده بود، با نتیجه 8 بر یک آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان و 1 - 1 ماساتو سومی از ژاپن را برده و فینالیست شده بود.

پیش از علیزاده، پویا دادمرز با قبول شکست در فینال وزن 55 کیلوگرم به مدال نقره آسیا رضایت داده بود و ایمان محمدی در 63 کیلوگرم برنز گرفت. امیر عبدی نیز مقامی بالاتر از پنجمی به دست نیاورد.

فردا نیز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در 5 وزن 60، 67، 72، 82 و 97 کیلوگرم در بیشکک دنبال خواهد شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895582

دیگر خبرها

  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین
  • اولین واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • اثبات استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای کشتار غیرنظامیان
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت/ عکس
  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قرقیزستان
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی