Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@01:20:41 GMT

۳۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان مرودشت پُر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۶۴۱

۳۴ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان مرودشت پُر شد

به گزارش سرویس صدای فارس، پایگاه خبری صدای ایران، به نقل از خبرگزاری ایرنا استان فارس: محمدرضا ارجمند سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همه این ۳۴ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی مربوط به منطقه ابرج مرودشت بودند که با حکم مقام قضایی مسدود شدند.    
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس همچنین اظهار داشت: یک دستگاه لودر نیز در رودخانه فهلیان ممسنی به علت خاک‌برداری غیر مجاز توسط مأموران گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای فارس شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گفته وی در بستر رودخانه قره‌آغاج خفر جهرم نیز یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون که در حال خاک‌برداری غیر مجاز بودند، توقیف و به پارکینگ منقل شدند.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس اضافه کرد: در شهرستان استهبان نیز حدود ۸۰ شاخه لوله انتقال غیر مجاز آب زیرزمینی به دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری شده است.
بر اساس آمارهای موجود ۱۵ هزار و ۷۹۴ حلقه چاه غیر مجاز در استان فارس وجود دارد که این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن ۶ میلیارد و ۱۶۷ میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی این استان هستند.
مقدار آب برداشت شده از چاه های غیر مجاز در این استان معادل ۱۰ برابر حجم آب سد درودزن در سال جاری است. در استان فارس همچنین ۷۲ هزار و ۷۹۳ حلقه چاه مجاز وجود دارد که معادل مجموع چاه‌های موجود در ۱۶ استان کشور است.






پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران 34حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد

از روز سه‌شنبه این آتشفشان بیش از سه بار فوران کرده است. در پی فعالیت‌های این آتشفشان، مقامات اندونزی سطح هشدار را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین پیش‌بینی شده است که این آتشفشان طی روز‌های آینده فوران‌های بیشتری داشته باشد.

تصاویر منتشر شده گدازه‌های نارنجی رنگ این آتشفشان را نشان می‌دهد.

اندونزی به طور معمول زمین لرزه‌های مکرری را تجربه می‌کند، زیرا در منطقه‌ای موسوم به حلقه آتش اقیانوس آرام قرار دارد. حلقه آتش یک منطقه لرزه‌ای فعال است که در آن صفحات مختلف پوسته زمین به هم می‌رسند.

دیگر خبرها

  • فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است
  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • فوران آتشفشان اندونزی صد‌ها نفر را فراری داد
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است