Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی پایلوت اجرای سه طرح مرکز استعدادهای درخشان کشور می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی اظهار کرد: توسعه استان نیازمند ارتباط حوزه‌های مختلف به یکدیگر است که در این میان اتصال رشته‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها به صنعت بسیار مورد توجه است که با هدف تحقق این امر خراسان شمالی پایلوت اجرای سه طرح مرکز استعدادهای درخشان کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنا به پیشنهاد رئیس مرکز استعدادهای درخشان کشور با توجه به کسب مدال طلای المپیاد سلول‌های بنیادی توسط دانش آموز شیروانی، خراسان شمالی می‌تواند به عنوان یک پایگاه برای مهارت‌های تکنولوژی‌های برتر (های تک) سلول‌های بنیادی فعالیت کند.
استاندار خراسان شمالی افزود: طرح دوم اجرای سمپاد مهارتی در مدارس استعدادهای درخشان استان به همراه چهار استان خراسان رضوی، همدان، خوزستان و البرز می‌باشد که بر اساس این طرح متناسب با نیازهای صنعت استان رشته‌های تحصیلی در این مدارس تدریس می‌شود.
وی تاکید کرد: فردا نشستی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و رؤسای بنیاد ملی نخبگان، سازمان فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری استان برای احصای نیازهای صنعت استان برگزار خواهد شد تا ظرف ۴۸ ساعت آینده این نیازها برای مرکز استعدادهای درخشان کشور ارسال شود و این طرح از مهرماه سال آینده در خراسان شمالی اجرا شود.


وی اشاره کرد: کشاورزی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، جلوگیری از تبدیل نیروهای انسانی مولد به مصرف کننده و افزایش هزینه‌ها برای ارائه خدمات باید توسعه از بخش کشاورزی و روستاها آغاز شود.


شجاعی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی مورد تاکید استان است و بنابراین محوریت رشته‌های تحصیلی مورد نیاز در اجرای طرح سمپاد مهارتی این مورد خواهد بود تا موجب جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی استان شود و افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.


شجاعی ادامه داد: حرکت به سمت کلاس تیزهوشان سومین طرح پیشنهادی است که در اجرای این طرح تأکیدی بر رعایت درصد سهم شهرستان‌ها ندارم چرا که می‌خواهم با ایجاد این کلاس‌ها سطح دانش آموزان بالا بیاید و در ادامه از میان آنها نیروی انسانی ماهر مورد نیاز استان در آینده تأمین شود.


وی مطرح کرد: برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان باید بخش‌های مختلف با یکدیگر تعامل و همپوشانی داشته باشند و رشته‌های تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها متناسب با نیازها و ظرفیت‌های موجود باشد.


شجاعی تصریح کرد: پیچیدن یک نسخه توسعه برای کل کشور امکان پذیر نیست چرا که استان‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و پتانسیل‌های منطقه‌ای شهرستان‌ها نیز یکسان نیستند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید تسلط دانایی بر کارها، افزود: برای جبران نداشته‌ها بر کار جمعی تاکید دارم چرا که بنده اعتقاد دارم تعلل و توقف یک بخش در کار جمعی به خوبی دیده می‌شود و موانع برطرف خواهد شد.


شجاعی گفت: تک تک مدیران استان نداشته های فراوان دارند اما در کنار یکدیگر هر طرحی در استان قابل اجراست و موافقت بنده برای اجرای طرح‌های پیشنهادی با تکیه بر داشته‌های استان است.


شجاعی مطرح کرد: تاکید دارم هزینه اعتبارت در استان باید متناسب با پتانسیل‌های منطقه‌ای باشد و بر این اساس سند توسعه در استان تهیه و رونمایی شد تا نقشه راهی برای اقدامات توسعه‌ای استان باشد.


در ادامه این نشست رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش کشور با ابراز خرسندی از روحیه کاری دکتر شجاعی، افزود: خراسان شمالی از ظرفیت‌های فوق العاده ای در حوزه‌های مختلف برخوردار است و این استان می‌تواند سرآغاز ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت باشد.


مهاجرانی افزود: جامعه هدف در حوزه استعدادهای درخشان کوچک و کارها مشخص و صرفاً علمی است که در نظر داریم با اجرای طرح سمپاد مهارتی وارد حوزه‌های مهارت آموزی شویم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استعدادهای درخشان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید در مناطقی از ۲۸ استان کشور، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.  ​

وی درباره دامنه اثر این سامانه بارش گفت: در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.​

محمودی اضافه کرد: همچنین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند. در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه  تیم‌های امدادی و عملیاتی  در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیز باید یکسری از هشدارها را مورد توجه قرار دهند، گفـت: در همین راستا نیز درخواست ما از ساکنان و مسافران این مناطق این است که در تاریخ‌های اعلام شده از اسکان و استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و همچنین صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. در هنگام وزش باد نیز حتما از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام، مجاور درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌ساز پرهیز کنند.

منبع : اقتصادآنلاین 

 

دیگر خبرها

  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات