Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@00:30:32 GMT

نسخه‌های نطنز الکترونیکی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۷۳۷

نسخه‌های نطنز الکترونیکی می‌شود

نطنز _ رییس بیمه سلامت نطنز از الکترونیکی شدن نسخه‌های این شهرستان خبر داد و گفت : موسسه های طرف قراداد بیمه سلامت شهرستان از طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه استقبال کردند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، جواد تدبیری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در روش نسخه‌نویسی الکترونیکی پس از مراجعه بیمار به پزشک با ارایه کد ملی از خدمات پزشکی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر صدور نسخه‌ها، ارایه پاسخ آزمایشات پزشکی و عکس‌برداری نیز به روش الکترونیک انجام و تجویزها علمی‌تر و آمارها واقعی خواهد شد.

رییس بیمه سلامت نطنز این طرح را در راستای دولت الکترونیک عنوان کرد و اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیک یک قدم به سوی تحقق دولت الکترونیک است و وزارت بهداشت و درمان نیز بر این مساله تأکید دارد.

تدبیری در ادامه افزود :  موسسه های طرف قراداد بیمه سلامت شهرستان از طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه استقبال کردند.

وی با بیان اینکه نسخه‌ الکترونیک جزئی از پرونده سلامت است که علاوه بر ارایه خدمات مناسب، دخالت‌های احتمالی را به حداقل می‌رساند.

رییس بیمه سلامت نطنز گفت: مشخص شدن هویت دریافت‌کنندگان و ارایه دهندگان خدمات سلامت، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برای تولید دفترچه‌های درمان و در دسترس بودن پرونده درمانی بیمار از مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمه سلامت خدمات الكترونيكي نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان، از فعالیت آزمایشگاه ژنتیک که در سطح ابتدایی تا پیشرفته در همدان به شکل دولتی و در دانشگاه علوم پزشکی که ارایه خدمات خواهد کرد خبر داد و افزود: ساخت مرکز سلامت خانواده هم امروز آغاز شد

مهدی مجذوبی همچنین تجهیز ساختمانی با معیار‌های روز، افتتاح مرکز جامع سلامت کوی خضر و مرکز روان اجتماعی با متخصص روانپزشک و روانشناس با ۵ میلیارد ریال خرید اولیه دارو را از برنامه‌های هفته سلامت برشمرد و گفت: بخش دندانپزشکی کودکان در بیمارستان اکباتان هم تا هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس ابتدایی و ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس از تاکیدات این نشست بود.

او همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان در رنکینگ کشوری رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان هم گفت: سیاست‌های رفاهی دولت در دستور کار است که شامل کالابرگ الکترونیکی و پرداخت یارانه‌ای با محوریت کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های پایین است که به مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یوسف شعبانی از طرح کمک به کودکان خانواده‌های کم برخوردار از ۵ ماهه تا ۵۹ ماهه خبر داد و گفت: از هزارو ۱۱ خانوار که هزار و ۴۰ کودک دارای لاغری مفرط، کم وزنی شدید و کوتاه قدی هستند، ماهانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

او همچنین از طرح یسنا یارانه، ویژه مادران شیرخوار زیر ۲ سال خبر داد و گفت: دهک اول ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

حسن رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم گفت: باید تلاش کنیم تا تلاش‌ها و اراده دولت برای اقدامات مثبت و رفع فقر و رسیدگی به معیشت مردم به درستی انعکاس یابد چرا که دشمن در تلاش است تا یاس و نامیدی را به جامعه تزریق کند.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان