Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@20:26:18 GMT

جزئیات طرح مالیات سکه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۷۶۹

جزئیات طرح مالیات سکه

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: خریداران سکه در محدوده ۲۰ تا ۲۰۰ سکه با تاریخ تحویل سال ۱۳۹۷، لازم است ضمن مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مؤدیان مالیاتی، نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، نادر جنتی اعلام کرد: خریداران سکه باید با مراجعه به نشانی اینترنتی www.tax.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir کد ملی خود را در بخش «مالیات مقطوع دریافت‌کنندگان سکه» وارد کنند و در صورتیکه مشمول مالیات سکه بودند، برای پرداخت مالیات اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه خریداران سکه تا حداکثر ۲۰۰ عدد در سال ۱۳۹۷، مشمول مالیات مقطوع شده‌اند، گفت: اشخاصی که بیش از ۲۰۰ سکه خریداری کرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع نیستند اما باید تا پایان خرداد ۱۳۹۸ اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را ارائه کنند.

به گفته جنتی، بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم همه اشخاص حقیقی و حقوقی که در کشور درآمدی کسب می‌کنند مشمول مالیات هستند مگر اینکه در قانون به صراحت برای آن‌ها معافیت در نظر گرفته شده باشد.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، نحوه تعیین مالیات مقطوع برای خریداران سکه که طی سال ۱۳۹۷ سکه خود را دریافت کرده‌اند، بدین گونه است که تا ۲۰ سکه دریافتی مشمول مالیات نیست. مازاد بر ۲۰ سکه تا میزان ۶۰ سکه به ازای هر سکه ۱۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع در نظر گرفته می‌شود. ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۰۰ هزار تومان و بیشتر از ۱۰۰ سکه تا ۲۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع تعیین شده است.

همچنین چندی پیش سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که پرداخت مالیات سکه در چهار قسط امکانپذیر است و عدم پرداخت این مالیات، مشمول جریمه خواهد بود. همچنین چنانچه افراد، سکه‌های دریافتی خود را نفروخته باشند، می‌توانند نسبت به طرح ادعای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سکه مالیات سکه صدای ایران ایران صدا ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با بیان اینکه تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، گفت: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.   رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی اگر فردی دارای دو واحد مسکونی بود و قصد فروش یک واحد آن را داشت گفته می‌شد که مشمول سوداگری می‌شد؛ سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار شده و پیش‌بینی کند که سه ماه بعد به عنوان مثال قیمت طلا، ارز و خودرو افزایش یافته و حجم زیادی را خرید کرده و سه ماه بعد سود آن را دریافت کند و این قانون از این اقدام جلوگیری خواهد کرد.   وی خطاب به نمایندگان نیز گفت: مطمئن باشید این قانون یکی از قوانین افتخارآمیز مجلس یازدهم در مبارزه با افرادی است که هر روز بازار را متحول می‌کنند و سود‌های هنگفتی را به دست آورده و مالیات نمی‌دهند و از این شرایط سخت و تورمی سوء استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • منتظر این مالیات‌های جدید باشید/ این دارایی‌ها را بفروشید باید مالیات بدهید
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • تعیین دارایی‌هایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • چه کسانی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند؟