Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@17:39:38 GMT

بانه؛ فروشگاه بزرگ لوازم خانگی تقلبی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۷۸۷

بانه؛ فروشگاه بزرگ لوازم خانگی تقلبی

در پی تماس های متعدد مردمی مبنی بر ارسال پیامک های تبلیغاتی مربوط به فروش لوازم خانگی با قیمت مناسب در شهرستان بانه در سطح وسیع و به طور تقریبی همه روزه به گوشی های تلفن همراه، موضوع در دستور بررسی قرار گرفت.

در این زمینه «علیرضا موسوی مجد»، رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: محصولات و تولیداتی که در این پیامک ها تبلیغ می شود، در حقیقت لوازم خانگی ایرانی و به طور عمده با برندهای متفرقه است که با نام و بسته بندی خارجی در این شهرستان و برخی مناطق جنوبی کشور فروخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام صنفی، چندی پیش مسئولان از کشف کارخانه ای در منطقه بانه خبر داده بودند که به تولید کارتن های بسته بندی با درج مارک خارجی برای این تولیدات اقدام می کرد.

وی هشدار داد: خریداران این کالاها بدانند که بابت لوازم خانگی که ارزش خرید ندارد پول پرداخت می کنند، زیرا کالای اصلی نبوده، گارانتی آنها با مشکل مواجه است و خدمات پس از فروش ندارند.

موسوی مجد به خبرگزاری دولت خاطرنشان کرد: لوازم خانگی مدنظر مشتریان با برندها و گارانتی های اصلی در کشورمان تولید می شود و طبق ضوابط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ۱۸ ماه گارانتی و ۱۰ سال تامین قطعات برخوردارند، اما کالاهای یاد شده چنین تعهداتی در قبال مشتریان نداشته، در زمینه ایرادات فنی و خدمات پس از فروش پاسخگو نیستند.

وی خواستار برخورد مسئولان امر با عرضه کنندگان این کالاها و همچنین خرید نکردن مردم از آنان شد، زیرا به محض مواجه شدن با نخستین مشکل، حتی بازگشت به بانه یا سایر مناطق جنوبی و غرب کشور برای رفع ایراد از این دستگاه ها صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران درباره قیمت های به مراتب پایین تر این محصولات تقلبی، اظهار داشت: از آنجایی که عرضه کنندگان این کالاها مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی پرداخت نمی کنند، طبیعی است که از قیمت های پایین تری برخوردار باشند.

وی یادآور شد: فراموش نکنیم همین حقوق دولتی و مالیات هایی که از سوی شرکت های داخلی پرداخت می شود، در نهایت با بازگشت به چرخه اقتصادی، افزایش اشتغال و رونق تولید در کشور را به دنبال دارد، اما خریدهایی هرچند با ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین تر از قیمت محصولات اصلی در بانه و سایر مناطق به زیان اقتصاد ملی است.

هشدار نسبت به خرید کالاهای ته لنجی

موسوی مجد در ادامه نسبت به خرید کالاها و محصولاتی که با عنوان ته لنجی وارد کشور می شوند هشدار داد و گفت: ته لنجی تعریف خاص خود را دارد، اما واردات محصولی نظیر یخچال ساید از این طریق، ماهیت این نوع از واردات را زیر سوال برده است.

وی افزود: عمده کالاهایی که از این شیوه وارد کشور می شوند، در حقیقت مطابق آب و هوا و محیط کشورهایی دیگر سفارش داده و ساخته شده است و حتی اگر کالای اصل باشد، قطعات موجود در آنها با قطعاتی که در ایران موجود است متفاوتند؛ بر این اساس در صورت لزوم خریداران آنها نمی توانند خدمات پس از فروش مناسبی دریافت کنند.

این مقام صنفی از مردم درخواست کرد تا کالاهای مورد نیازشان را از شرکت های معتبر و فروشگاه های رسمی تهیه کنند تا چرخ اقتصاد کشور به گردش درآمده، اشتغال نیروی کار ایرانی و عمق ساخت داخل محصولات افزایش یابد.

تقاضای کاذب در بازار

وی با اشاره به وضعیت نابسامان این روزهای بازار لوازم خانگی، بیان داشت: وضعیت عرضه و تقاضای محصولات در بازار به هم ریخته است و گاهی شاهدیم مردم برای دو سال آینده و تامین جهیزیه فرزندان خود به فروشگاه ها مراجعه می کنند.

موسوی مجد ادامه داد: این موضوع موجب وارد شدن شوک به بازار و تقاضاهای غیرواقعی می شود که در نتیجه قیمت ها را با افزایش های غیرمنطقی همراه و فضا را برای سوء استفاده دلالان و واسطه‌ها فراهم می کند.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید داخل خوب است و برندهای خارجی خوبی در ایران تولید می شوند، ابراز امیدواری کرد که در ماه های آینده وضعیت بهتری را در تولید و عرضه لوازم خانگی در کشور شاهد باشیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه صنایع کشورمان اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان داخلی درتلاشند به شیوه های مختلف این تحریم ها و جنگ اقتصادی را پشت سر بگذارند، اما به طور قطع خرید کالاهای غیراصلی و قاچاق، بازی کردن در زمین دشمن است.

برپایه این آمارها، پارسال ۷۶۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۹۶ کاهش ۳۱.۱ درصدی داشته است.

در ۱۲ ماهه پارسال ۹۶۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد که افت ۱۲.۷ درصدی در مقایسه با سال ۹۶ را نشان می‌دهد.

در این مدت ۵۹۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۷۴۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که به ترتیب کاهش ۳۹.۴ درصدی و ۴.۸ درصدی داشته است.

۲۲۶۲۳۱ کد خبر 1271310

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی قاچاق اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی

زعفران هر روزه خواص های بیش تری از آن استخراج می شود . مزایای زعفران روز به روز بیش تر می شود. هر روزه خواص بیش تری از زعفران کشف می شود . اما چیزی که در این میان مهم است ، انتخاب زعفرانی با استانداردهای روز دنیا و همچنین از نوع با کیفیت و اصل می باشد.

زعفران اصل و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟ تست آب گرم

برای انجام آزمایش آب گرم، چند نخ زعفران برداشته و در آب داغ خیس کنید. به یاد داشته باشید که نباید آب جوش باشد. آن را به مدت 5 تا 20 دقیقه نگه دارید تا متوجه شوید که رنگ زعفران واقعی حتی در آب گرم نیز دست نخورده باقی می ماند. علاوه بر این، آب ممکن است به طور یکنواخت زرد شود اما برای تهیه زعفران تقلبی معمولا از رنگ قرمز مصنوعی استفاده می شود و وقتی در آب داغ خیسانده می شود، جدا می شود. متوجه خواهید شد که رنگ آب قرمز است و ممکن است رنگ ها به طور یکنواخت با آب مخلوط نشوند.

تست آب سرد

کافی است چند رشته زعفران بردارید و در آب سرد قرار دهید. متوجه خواهید شد که رنگ در آب در حال رها شدن است که این اتفاق برای رشته های زعفران خالص و ناخالص رخ می دهد. بعد از 15 تا 20 دقیقه، متوجه خواهید شد که کل لیوان زرد شده است و یکنواختی را حفظ می کند اما اگر رنگ قرمز تیره ای در آب پیدا کردید، نشانه قطعی ناخالصی است. همچنین ممکن است متوجه شوید که آب در حال تبدیل شدن به رنگ زرد روشن یا لکه های رنگ قرمز برجسته در آب است. علاوه بر این، یک نخ زعفران خالص هرگز رنگ قرمز را از دست نمی دهد. اما اگر زعفران تقلبی را یک ساعت در این آب سرد نگه دارید ممکن است سفید شود.

تست طعم

رایج ترین روش برای شناسایی زعفران واقعی و تقلبی، درک مشخصات طعم است. زعفران تقلبی با استفاده از مواد خارجی قرمز رنگ می شود و فاقد طعم واقعی زعفران است که شیرین است. ممکن است طعم تلخ یا فلزی داشته باشید. بنابراین، نه تنها مزایا، بلکه طعم فوق العاده آن را نیز از دست می دهید. از طرفی زعفران واقعی رایحه ای بسیار قوی در کنار طعمی خاکی و گلی دارد. حتی اگر آزمایش آب با خطا مواجه شود، از مزه ی آن می توانید متوجه شوید.

تست مالش انگشت/کف دست

نخ های زعفران را چند ثانیه در آب سرد خیس کنید و روی انگشت یا کف دست قرار دهید. حالا نخ ها را با دو انگشت چند ثانیه به جلو و عقب بمالید. اگر نخ زعفران خالص باشد، نمی شکند اما اگر تارهای زعفران تقلبی باشد، پس از مالش تبدیل به گرد و غبار یا حتی مایع می شود.

تست بویایی

بهترین کیفیت زعفران خالص طعم و بوی آن است. زعفران معمولا بوی بسیار شیرین و گلی دارد. اگر عطر زعفرانتان را بگیرید شبیه مخلوط عسل و یونجه می شود. به غیر از این، اگر زعفران تقلبی خریده باشید، بوی تند ادویه به شما دست می دهد. این به دلیل سطح بالای استفاده از مواد شیمیایی به شکل سافرانال و پیکوکروسین است.

تست جوش شیرین

یک فنجان آب بردارید و حداقل دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواخت به نظر برسد. حالا چند نخ زعفران به آن اضافه کنید و ۲ تا ۳ ثانیه هم بزنید. اگر مخلوط مایل به زرد به نظر می رسد، به این معنی است که شما زعفران با کیفیت خالص خریداری کرده اید. با این حال، اگر مخلوط به رنگ قهوه ای یا قرمز در آمد، زعفراان تقلبی است.

برجسته ترین خواص زعفران

آنتی اکسیدان قوی و خاصیت ضد التهابی دارد: زعفران سرشار از مواد ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدها مانند کروسین، کروستین و پیروکروسین و ترپن‌هایی مانند سافرانال است که اصلی‌ترین ترکیبات فعال زیستی موجود در زعفران هستند.

باعث بهبود خواب می شود: زعفران ممکن است با افزایش سطح هورمون ملاتونین تنظیم کننده خواب و تأثیر بر گیرنده های خاصی در مغز برای بهبود کیفیت خواب به بهبود خواب کمک کند.

از بین بردن افسردگی و ایجاد حس خوب: برخی از مواد موجود در زعفران، مانند کروسین و سافرانال، علائم اضطراب و افسردگی را با مهار باز جذب انتقال‌دهنده‌های عصبی تقویت‌کننده خلق‌وخو مانند دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین بهبود می‌بخشند.

افزایش سلامت قلبی: به دلیل اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زعفران، افزودن این ادویه به رژیم غذایی می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

از بین بردن دردهای قاعدگی: ثابت شده است که زعفران باعث از بین بردن دردهای قاعدگی و بهبود سلامت شما می شود.

معرفی بهترین زعفران ایرانی

شرکت زردخت با ارائه زعفران بسیار با کیفیت در نمونه های سوپر نگین و سرگل نمونه های بسیار با کیفیتی را در ایران و همچنین در خاورمیانه صادر می کند. همواره در شرکت زردخت از به‌روزترین متدها برای خشک کردن زعفران، ارائه به مشتری و بسته بندی های بسیار با کیفیت استفاده می شود. شرکت زردخت عضو اتحادیه کشوری است و تمامی محصولات زردخت دارای ضمانت اصالت کالا و سیب سلامت است. با کیفیت ترین متریال در شرکت زردخت به بازار عرضه می شود و علاوه بر زعفران در محصولاتی نظیر، چای ایران و هندوستان، خشکبار و آجیل نیز فعالیت می کند. در ادامه به معرفی چند محصول زردخت می پردازیم.

معرفی چند محصول زعفران زردخت

در محصصولات زردخت شما می توانید زعفران زردخت را در نمونه های اقتصادی و گرم های مختلفی خریداری کنید. همچنین برای بخش صادرات نیز مجموعه زردخت فعال است. در ادامه تعدادی از زعفران های زردخت با قیمت آن آورده شده است.

زعفران 1 گرمی زردخت: 130 هزارتومان زعفران یک مثقال نگین زردخت: 660 هزارتومان زعفران 3 گرمی نگین زردخت: 470 هزارتومان زعفران 5 گرمی نگین زردخت: 670 هزارتومان زعفران سوپر نگین 1 مثقالی زردخت: 690 هزار تومان در خرید زعفران دقت کنید

برای خرید زعفران خوب حتما به کیفیت دقت کنید. مجموعه زردخت با کیفیت بسیار بالا، همواره در تلاش است تا برترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. محصولات زردخت را به صورت اینترنتی و همچنین در فروشگاه های سطح شهر می توانید خریداری کنید. در ضمن امکان خرید اقساطی نیز برای افرادی که تمایل به خرید اقساطی دارند نیز در سایت زردخت فراهم شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895544

دیگر خبرها

  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد
  • کشف انبار لوازم‌خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم‌آباد
  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیاردی قاچاق در خرم آباد
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • خرید زعفران با کیفیت و قیمت باورنکردنی
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در حاجی آباد
  • شغل‌های فنی که با هوش مصنوعی از بین نمی‌روند
  • برق نیمی‌ از خانه‌ها خورشیدی می‌شود