Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:57:37 GMT

۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۸۰۶

۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد

سرهنگ مهرداد حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مواد مکشوفه شامل تریاک، حشیش، شیشه، مرفین و مواد ترکیبی و انواع قرص‌های روان گردان می‌باشد.

وی بیان داشت: در این مدت بیش از ۳۵۰ تن توزیع کننده خرد مواد مخدر نیز دستگیر شد که حاکی از تمرکز اقدام‌های مقابله‌ای فرماندهی انتظامی قم در پاکسازی محلات از لوث وجود خرده فروشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر را از مبادی وروی مواد مخدر کشور عنوان و با تاکید بر اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر قم به این موضوع خاطرنشان کرد: ارتباط مردمی با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نسبت به سال قبل روند افرایشی داشته و همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی فرماندهی انتظامی قم همچنین از دستگیری یک هزار و ۱۸۵ نگهدارنده انواع مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه حدود ۵ درصد افرایش پیدا کرده است.

حاجی زاده یادآور شد: در راستای پاکسازی سطح شهر و بویژه محلات از از معتادان متجاهر بیش از ۲ هزار تن از این معتادان دستگیر شدند.

وی اذعان داشت: این افراد در سرقت‌های خرد نیز نقش داشتند و ناامنی‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده بودند.

وی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان امسال تلاش می‌کند، تا بواسطه اقدام‌های امنیتی و اطلاعاتی و تعامل با دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر و مشارکت و همکاری مردم آمار کشفیات و دستگیری‌ها را ارتقا دهد.

وی ابراز کرد: افزایش آمار به منزله بالا رفتن تعداد معتادان و خرده فروشان نیست، بلکه بیانگر تمرکز بیشتر روی موضوع و هدفمند شدن فعالیت‌ها در حوزه شناسایی و دستگیری مجرمان است.

وی استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه و کلاس‌های آموزشی چهره به چهره برای همه اقشار را از فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه فرماندهی انتظامی قم ذکر کرد و بیان داشت: در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر موفقیت‌های خوبی بدست آمده ولی در حوزه تقاضا باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: فرماندهی انتظامی قم آموزش‌ها و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص خطرها و زیان‌های مواد مخدر را با تمرکز بر خانواده و مراکز آموزشی و دانشگاهی هدفمندتر دنبال می‌کند.

۷۴۰۳ / ‏‬ ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مرکز استان و با انجام کار دقیق پلیسی مشخص شد شخصی در یک منزل مسکونی در یکی از محلات سطح شهرستان خمینی شهر اقدام به نگه داری و توزیع مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمینی شهر پس از بررسی تخصصی و کار ویژه میدانی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به منزل شناسایی شده اعزام و درعملیاتی ضربتی موفق به دستگیری متهم شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به کشف ۶۶ کیلو و ۴۸۰ گرم تریاک و ۱۰ کیلو و ۹۵۰ گرم حشیش و ۲ عدد ترازوی توزین مواد مخدر در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکبل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6087888

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود