Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@15:14:05 GMT

نمایشگاهی از پوسترهای سینمایی علی باقری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۷۸۲۵

نمایشگاهی از پوسترهای سینمایی علی باقری

نمایشگاه پوسترهای سینمایی علی باقری با عنوان «فیوویژن» از ۲۴ خردادماه تا ۴ تیرماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است. در این رویداد نمایشگاهی علی باقری مجموعه‌ای از ۲۷ پوستر سینمایی خود را که در سال‌های اخیر خلق کرده در معرض دید مخاطبان گذاشته است. پوسترهایی که به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی از میان بیش از ۶۰ پوستر سینمایی او انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، علی باقری گرافیست، نقاش و عکاس فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر است.

برخی از این جوایز او شامل سیمرغ بلورین بهترین عکاسی فیلم در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر برای فیلم «پابرهنه در بهشت»، دیپلم افتخار از جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک اصفهان برای عکاسی فیلم سینمایی «خانه امن است»، سیمرغ بهترین طراحی پوستر برای فیلم «من می خوام شاه بشم» و جوایزی از جشنواره‌های دیگر است.

علی باقری درباره نگاهش نسبت به طراحی پوستر گفت: به پوستر فیلم می‌توان به عنوان یک اثر مستقل نگاه کرد و تنها وظیفه پوستر جذب مخاطب برای فیلم نیست، بلکه پوستر باید به فیلم شخصیت بدهد و به نوعی شناسنامه فیلم به شمار می‌رود.

او افزود: طراحی پوستر از جمله رشته‌های هنری است که در ایران روند رشد رو به جلویی داشته است و با گسترش تکنولوژی سرعت رشد این رشته هنری هر روز بیشتر شده و در کنار آن سطح سلیقه سفارش دهندگان و مخاطبان نیز از این رسانه هنر بالا رفته است.

باقری افزود: طراحی پوستر فیلم‌هایی را می‌پذیرم که بن مایه قوی داشته باشد و بتواند جذبم کند.

باقری از جمله طراحان گرافیکی است که در طراحی پوستر سینما تمرکزش را بر روی عکس نمی‌گذارد و رویکرد او در طراحی پوستر بیشتر نقاشانه است، او درباره تکنیک کارش می‌گوید: با استفاده از تکنیک نقاشی دیجیتال، نقاشی با رنگ و بوم و ادغام با دیجیتال پینت پوسترهایم را طراحی می‌کنم.

او افزود: در این تکنیک پایه کار شاید عکس‌های فیلم باشد، اما من در تعامل با دنیای ذهنی فیلمساز، زاویه نگاه او که شاید از دید مخاطب پنهان بماند و بار معنایی فیلم، طرح شخصی‌ام را می زنم.

باقری درباره نمایشگاه‌های آتی خود گفت: این روزها در تدارک برپایی دو نمایشگاه هستم و یکی از نمایشگاه دربرگیرنده مجموعه عکس‌هایی از زنان سرزمینم ایران است.

نمایشگاه پوسترهای سینمایی علی باقری تا چهارم تیرماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پوستر فیلم سینمای ایران علی باقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد

برای نخستین بار ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، ۵۰ اثر گرافیکی و پوستر طراحی شده در رویداد ملی افول ابرهه، امروز پنجم اردیبهشت با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس، همسر شهید منتظر قائم، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد شکر واقع در صحرای طبس رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، این آثار در قالب‌های پوستر، تصویرسازی، موشن گرافی و کاریکاتور با محوریت شکست آمریکا در طبس از سوی گرافیست‌های سراسر کشور هم‌زمان با رویداد ملی افول ابرهه پنجم تا هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ تولید شده است.

کد خبر 747578

دیگر خبرها

  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • برگزاری بزرگترین رویداد نمایشگاهی سلامت اجتماعی شهر تهران
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • «سفر آخر» و نمایشگاهی از شهید آوینی
  • تو را است معجزه در کف ز دشمنان نهراس