Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که کارگاه اقتصادی مورد نظر آمریکا که قرار است ماه جاری در منامه برگزار شود، ‌در حقیقت تلاشی برای جایگزین کردن اصل زمین در برابر صلح با گزینه اصل پول در برابر صلح است. 

عریقات، سیاست آمریکا در قبال مسأله فلسطین را محکوم کرده و  پیش‌بینی کرد که نشست منامه با شکست مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت از تل آویو به این شهر، مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی، تخریب فعالیت‌های «آژانس امدارسانی به آوارگان فلسطین» (اونروا)، به رسمیت شاختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی و از بین بردن راهکار تشکیل دو دولت بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ بخش سیاسی معامله قرن را عملی کرده است. 

عریقات در ادامه گفت: «فقط بخش اقتصادی این معامله باقی مانده که می‌خواهند زمین در برابر صلح را با پول در برابر صلح جایگزین کنند». 

وی تأکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند طرح‌های اقتصادی خود را با هدف ایجاد همزیستی با شهرک‌نشینان به شهرک‌ها مرتبط کند. 

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین در ادامه افزود: «ما در این صورت حقوقی خواهیم داشت که طرح‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنها را تعیین می‌کند مانند حق آموزش که آنها در قالب روش‌هایی اعمال می‌کنند یا ممکن است ما را از طراحی نقشه فلسطین منع کنند یا شاید به ما اجازه رانندگی خودرو ارائه دهند اما با شروط خاص خود».

وی مجددا بر مخالفت ریاست تشکیلات خودگردان با کارگاه منامه و مشارکت در آن تأکید و دوباره از کشورهای عرب و غیر عرب خواست که این نشست را تحریم کنند. 

عریقات در ادامه با اشاره به مشارکت برخی کشورها در این کارگاه اقتصادی افزود: «من میزان فشارها و توازن منافع و نقایض آن را درک می‌کنم».

وی آمریکا را به تلاش برای لغو تصمیم‌های قانونی سازمان ملل و جایگزینی آنها با اصولی متهم کرد که شهرک سازی صهیونیست‌ها در فلسطین را مشروع جلوه می‌دهد. 

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش در ادامه از تلاش‌های انجام شده برای برگزاری کنفرانس در لبنان به دعوت تعدادی از احزاب عربی در راستای مخالفت با کارگاه اقتصادی تقدیر و تشکر کرد. 

لبنان و عراق اعلام کرده‌اند که در  نشست منامه شرکت نخواهند کرد. 

عریقات تأکید کرد: «تجزیه فلسطین، شکافی است که آمریکا از ان برای ورود به طرح ملی فلسطین بهره می‌برد». 

وی تأکید کرد که تجزیه فلسطین بسیار خطرناک‌تر از معامله قرن و کارگاه اقتصادی است.

دبیر کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در پایان گفت: «برای پایان دادن به توطئه ایجاد شکاف و اتحاد صفوف و بنیان نهادن مؤسسه‌ها تلاش می‌کنیم و در برابر اسرائیل و آمریکا مقاومت خواهیم کرد».

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فلسطین لبنان صائب عریقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است

به گزارش خبرنگار مهر، رومینا پرزراموس سفیر بولیوی در تهران، در همایش «غزه زنده است» گفت: اسراییل باید قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت به تصویب می‌رسد احترام بگذارد و به جنایات خود در غزه پایان دهد.

وی ادامه داد: در نوامبر که روز استقلال فلسطین است، بولیوی به همراه سفیر همراه مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند.

سفیر بولیوی در تهران گفت: نماینده بولیوی در سازمان ملل نیز اقدامات رژیم اسراییل را محکوم کرد و خواستار احترام گذاشتن این رژیم به قوانین بین المللی شد.

وی افزود: در ۴۸ امین سالگر روز فلسطین، بولیوی بر همبستگی خود با این کشور تاکید دارد. در جلسه علنی شورای امنیت، بولیوی جنایات در غزه را نیز محکوم کرد.

سفیر بولیوی در تهران یادآور شد: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است. در حال حاضر دلایل کافی برای برپایی دلایل برای تشکیل دادگاه جهت رسیدگی به جنایات رژیم اسراییل وجود دارد.

وی در پایان حمله رژیم اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد.

کد خبر 6086702 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • «وعده صادق» اجرای کریدور آمریکایی-صهیونیستی را متوقف کرد
  • ماشین جنگی اسرائیل در رفح زمینگیر می‌شود
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید