Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:07:52 GMT

الزام مدیریت واحد شهری در بحران‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۰۳۳

الزام مدیریت واحد شهری در بحران‌ها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جمع مدیران حوزه خدمات شهری با اشاره به اینکه در برنامه ریزی و مدیریت شهری توجه به ایمنی و امنیت بسیار حائزاهمیت است، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل از مهم‌ترین رویکرد‌ها و راهبرد‌ها در حوزه مدیریت بحران شهری است و به منظور کاهش آسیب‌ها و افزایش توان سیستم، توجه به اقدامات پدافند غیرعامل ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروزه برنامه ریزی و اقدام به منظور کاهش خسارات جانی و مالی همچنین ایجاد ایمنی در زیر ساخت‌های شهری از مهم‌ترین اقدامات در طراحی و برنامه ریزی شهری است، اظهار داشت: اقدامات پدافندغیر عامل در شهرسازی نتایج مهمی از جمله افزایش ایمنی شهر و شهروندان در برابر تهدیدات، کاهش تلفات جانی، کاهش خسارات ساختمانی و تأسیسات شهری، کاهش هزینه‌های بازسازی و مرمت شهر در شرایط بحرانی را در بر دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی است، تصریح کرد: در برنامه ریزی شهر‌ها آگاهی از مسائل پدافندغیرعامل ضروری است و باید مناطقی که در صورت بروز بحران، آسیب پذیر هستند مانند نیروگاه‌های برق، سد‌ها و دیگر مکان‌هایی که تأسیسات زیربنایی شهر می‌باشند، همچنین مکان‌های عمومی شهر که در مواقع بحران تیررس خطر هستند، شناسایی شوند.
امیری افزود: در کلان شهر اصفهان با وجود بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۲۰۰ محله با تراکم زیاد، همچنین افزایش روند مهاجرت، تهدید مراکز بالقوه خطرناک صنعتی و غیرصنعتی، بافت سنتی و وجود بازار‌های قدیمی، فرسودگی تأسیسات، وجود ترافیک در هسته مرکزی شهر در صورت وقوع حادثه، دارا بودن شرایط کوهستانی و مواردی از این قیبل ایجاد وحدت رویه و مدیریت واحد شهری در مدیریت بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی الزامی است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: باید با تعاملات درون و برون سازمانی، برنامه ریزی، پشتیبانی و تصمیم گیری‌های لازم اقدامات ضروری در زمینه کاهش آسیب پذیری کلان شهر اصفهان و افزایش مقاومت زیرساخت‌های شهری به هنگام وقوع حادثه ایجاد شود.
امیری با بیان اینکه برخی پدافند غیرعامل را یک واژه نظامی تلقی می‌کنند در صورتی که یک مسئله مهم و ضروری در زندگی اجتماعی و شهری است، اظهار داشت: برخی تهدیدات ناشی از اقدامات دشمن نیست بلکه مکان یابی غلط و نزدیکی با نقاط خطرزا، باعث بروز خطراتی در شهر‌ها می‌شود که باید آن‌ها را شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی کرد.
وی افزود: توجه به اصول پدافندغیرعامل در مکان یابی مراکز، تمرکززدایی از زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی شهر همچنین ایجاد و توسعه فضای امن شهری از مهم‌ترین راهبرد‌ها برای ارتقای سطح ایمنی شهر به حساب می‌آید.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مفاهیم پدافند غیرعامل باید در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه باید با این واژه آشنا شوند تا در مقابل حوادث طبیعی و سوانح مقاوم شده و آموزش ببینند. همچنین باید از بروز اتفاقات جلوگیری کرد و در صورت وقوع خسارت آن را به حداقل رساند که ترویج این مقوله نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد.
امیری با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی در سطح جامعه دارند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک مقوله پیشگیرانه برای تسهیل در مدیریت بحران و شناسایی تهدیدات غیرطبیعی است.
وی عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل را در حال حاضر، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم دانست و افزود: امروزه مردم به محیط آرام درون شهر‌ها همچنین ایمنی و آسایش کافی احتیاج دارند در نتیجه با نهادینه کردن پدافند غیرعامل به صورت یک برنامه ریزی اصولی و طراحی در توسعه پایدار، زیرساخت‌هایی ایجاد می‌شود که در ذات خود ایمنی دارند.   انتهای پیام/ی     پدافند غیرعامل گامی مهم در مدیریت بحران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری سیاهویی، با بیان اینکه بدون داشتن برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک هیچ اقدامی پتانسیل نهایی خود را آشکار نمی‌کند و امروزه با ابزارهای دقیق نرم افزاری شاید بتوان آگاهانه و هوشیارتر از پیش در این مسیر گام نهاد، تصریح کرد: در همین راستا اداره کل تجهیزات پزشکی، ضمن ایجاد سامانه‌ای به منظور برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اهداف کلان از جمله نظارت بر ارزهای تخصیصی، موارد مشمول تغییر اولویت ارزی، مابه‌التفاوت اقلام بیمه‌ای و…، تلاش خود را بر نظارت هوشمند بر زنجیره تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی متمرکز کرده است.

وی همچنین با اشاره به ارتباط آنلاین و برخط با تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی این اقدام را ارتباط دوسویه مطمئنی برشمرد که در به ثمر رسیدن اهداف با بهره مندی از خرد جمعی و اجتناب از تصمیم گیری و تصمیم سازی یک سویه پیشگیری می‌کند.

معاون فنی کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در راستای جلوگیری از بروز کمترین تنش به مراکز درمانی سراسر کشور، کمبود و مشکلات تأمین به صورت مدون رسیدگی و پیگیری می‌شود گفت: یکی از جمله اقدامات مهم اجرایی ما در اداره کل، مدیریت توزیع حواله‌ای و طرح توزیع متناسب و عادلانه اقلام استراتژیک و مهم می‌باشد که موجب اتفاقات مطلوبی در رفع دغدغه بیماران شده است.

وی بیان داشت: نظارت هوشمند که علاوه بر تأکیدات رئیس سازمان غذا و دارو بر آن عملاً یک خواسته و مطالبه جدی از سوی مسئولان تراز اول کشور و در همه بخش‌ها است از جمله برنامه‌های استراتژیک ما هم محسوب می‌شود لذا تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی تأمین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیاده سازی سامانه به این منظور هم از فعالیت‌های جدی ما است.

عامری در پایان با اذعان بر اینکه مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک مفهومی کلان‌تر از اقدامات یاد شده ما دارد که ملهم از قوانین بالادستی است، خاطر نشان کرد: ما برای اینکه در چارچوب وظایف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بتوانیم رویکردی مشخص داشته باشیم تمام تلاش خود را در مسیر حرکت به برنامه‌های تعریف شده قرار می‌دهیم.

کد خبر 6080562 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انهدام سه ریز پرنده در اصفهان
  • جزئیات صدای انفجار در اصفهان | کار اسرائیل بود؟
  • اصفهان در امنیت کامل است؛ انهدام سه ریز پرنده توسط پدافند غیرعامل
  • جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی