Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@05:22:36 GMT

ضرورت ترسیم اطلس فقر استان البرز بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۰۴۹

ضرورت ترسیم اطلس فقر استان البرز بررسی شد

مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: در اولین جلسه هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز که با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه برگزار شد، ضرورت ترسیم اطلس فقر استان با توجه به مولفه های جغرافیایی، اقتصادی، انسانی و فرهنگی مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد محمدی فر با اشاره به لزوم شناسایی جنبه‌های انسانی و اجتماعی فقر و توجه به فرهنگ جوامع محروم استان گفت: ارائه راه‌کارها و نوآوری‌ها در تحلیل های محرومیت‌ شناسی، شناسایی عوامل مؤثر در تولید فقر و ویژگی‌های محرومیت در استان با نگاه جامع وروزآمد به وضع موجود ازجمله اهداف هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اولین نشست هسته تخصصی محرومیت‌زدایی، نخبگان و اساتید حاضر در جلسه در خصوص ضرورت شناسایی شاخص‌های فقر و محرومیت، استفاده از GIS و ابزارهای مشابه برای تهیه نقشه جغرافیایی فقر، شناسایی عوامل مؤثر در جلوگیری از تولید فقر سازمان‌یافته و ضرورت یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی فقر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بحث و تبادل‌نظر کردند.

محمدی فرد بابیان اینکه اعضای این هسته نسبت به تعیین و احصاء عوامل محرومیت زا در مناطق مختلف استان البرز با ماهیت فقر کلان‌شهری، مناطق حاشیه نشین، سکونت گاههای غیر رسمی و مناطق روستایی اقدام خواهند کرد، گفت: در اولین جلسه هسته تخصصی محرومیت‌زدایی استان البرز که با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه برگزار شد درباره مبانی مفهومی و چارچوب های اجرایی تبادل نظر گردید.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز با تأکید بر اینکه هدف اصلی فعالیت هسته تخصصی محرومیت‌زدایی، شناسایی بهینه  منابع برای خدمت هدفمند و مؤثر به منظور توانمندشدن محرومان است، گفت:معاون اجرایی پارک علم و فناوری، معاون کارآفرینی جهاد دانشگاهی، معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کرج و جمعی دیگراز اساتید دانشگاه‌هایی حوزه اعضای این هسته را تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اجتماعی و اقتصادی استان البرز شاخص علم و فناوری فقر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد

صیادی گفت: این مقدار مواد غذایی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه جاری از سطح واحدهای صنفی استان البرز جمع آوری شد.

او افزود: در این مدت ۷۲هزارو۶۹۶ مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از سطح واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی این استان به عمل آمد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۲هزارو۱۲۳ واحد صنفی متخلف استان طی مدت مذکور به مراجع قضایی معرفی شدند و نسبت به پلمب ۲۶۶ واحد متخلف اقدام شد.

صیادی افزود: در اجرای طرح نوروزی ۱۰۷ هزارو۴۰۸ مورد کنترل کیفی مواد غذایی و محیط واحدهای تجاری و صنایع غذایی البرز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • ۷۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد درالبرز معدوم شد
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد/ متهم دستگیر شد
  • تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی آبسال در تهران و حومه
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است