Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:20:16 GMT

سه تاثیر سفر جهانگیری به زنجان روی زندگی مردم

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۰۵۱

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور صبح سه شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی و نیز گفتگو با مسئولین و نخبگان وارد استان زنجان شد. او تا به حال، سه طرح عمرانی را افتتاح کرده است اما افتتاح این طرح‌ها چه تاثیری در زندگی روزمره مردم دارد؟

۱. نخستین طرحی که توسط معاون رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده، فاز دوم کارخانه تولید محصولات بهداشتی و شوینده پاک حیات کیمیا پارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت این کارخانه در سه نکته است: نخست اینکه این کارخانه با ۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت پاک حیات ترکیه احداث شده است. دوم اینکه این کارخانه برای ۱۴۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است که در آینده نزدیک به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت و سوم اینکه حدود ۵۷۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم نیز در زنجیره تولید و توزیع محصولات این کارخانه ایجاد شده است.

اما در مورد تاثیر این ماجرا بر زندگی روزمره مردم باید بدانید که این کارخانه، به طور عمده روی تولید برخی از برندهای ماشین ظرفشویی در ایران سرمایه‌گذاری کرده که این روزها، بیش از پیش مورد توجه مردم است. البته این شرکت ترکیه‌ای در زنجان، پوشک نیز تولید می‌کند و در جریان بحران پوشک در تابستان سال گذشته، گلایه‌هایی از عدم مدیریت بازار توسط این شرکت نیز مطرح شد.

جالب است بدانید که با حضور مثلث کارخانه تولید مواد شوینده پدیده شیمی غرب (از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ)، وجود شرکت صنایع بهداشتی پاکسان که از سال ۱۳۸۰ در این استان فعال است، و نیز شرکت پارس حیات، این استان در حال تبدیل به قطب تولید مواد شوینده در کشور است.

۲. دومین طرحی که امروز توسط جهانگیری به بهره‌برداری رسید، بزرگترین خط تولید و تست واگن‌های مترو (ایریکو) بوده است. اهمیت این خبر در گزارش‌های رسمی این بوده که این مجتمع صنعتی، ظرفیت تولید سالانه ۲۳۰ واگن مترو و ۲۰۰ واگن برون‌شهری دارد، مجموع سرمایه‌گذاری برای آن ۴۵۰ میلیون یورو بوده، ۵۵ درصد آن با استفاده از توانمندی ساخت داخل احداث شده، برای ۵۱۰ نفر فرصت شغلی مستقیم و برای ۳۰۰۰ نفر فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کرده است.

اما در مورد تاثیر افتتاح این مجتمع بر زندگی مردم باید به دو نکته توجه کرد. نخست اینکه ایریکو یکی از شرکت‌هایی بود که از خصوصی‌سازی آسیب دیده بود و حالا ظاهراً نه تنها موفق شده که از ورزشکستگی نجات پیدا کند بلکه بزرگترین خط تولید خود را نیز افتتاح کرده است و دوم اینکه این شرکت با این ظرفیت تولید واگن کمکی بزرگ به شهرهای بزرگ صاحب مترو در کشور خواهد کرد. در حال حاضر متروی تهران صرفاً به دو هزار واگن نیاز دارد و این خط تولید خواهد توانست در سال‌های بعد، بخشی از شلوغی واگن‌های متروی تهران را کم کند.

۳. سومین طرحی هم که به دست معاون رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده، پروژه تجهیز ۱۲۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان خدابنده و همچنین ۷ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری بوده که برای این پروژه‌ها ۲۷ میلیارد تومان خرج شده است.

جالب است بدانید که شهرستان خدابنده با ۱۹۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین شهر استان زنجان است ولی با این حال یک سوم از کل اراضی زیر کشت محصولات زراعی زنحان را در خود جای داده و از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید رتبه اول را در سطح استان دارا است. فقط در یک سال، ۱۸۰ هزار تن گندم در این شهرستان کشت می‌شود و از این روست که انجام پروژه‌های آبی و کشاورزی در این شهر، می‌تواند ضمن حفظ منابع آبی به افزایش بهره‌وری سطح زیر کشت کشاورزی در این شهر منجر شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان زنجان جهانگیری اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| گلوله‌های جنگی چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده می نمائید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶۶ درصد مردم ایران همراه با تلویزیون و «نون‌خ» صدرنشین
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها
  • استقبال بالای زنجانی‌های از طرح زندگی با آیه‌ها
  • فیلم| گلوله‌های جنگی چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها
  • صرفه جویی ۹۲ میلیون دلاری با تولید خوراک قزل‌آلای رنگین‌کمان یک شرکت دانش‌بنیان
  • قاضی پور: مردم با واقعیت زندگی می‌کنند نه با شعار