Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آدام کولا ظهر سه شنبه در آغاز دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل افزود: اعتقادی به تحریم نداریم و تاکید داریم که کشورهای عضو اکو به جای تحریم باید در راستای توسعه تعاملات گام بردارند.

وی با اشاره به انتخاب کشور ایران به عنوان مقر اکو در سال ۲۰۲۱ تاکید کرد که این انتخاب به دلیل ظرفیت‌های قابل توجه این کشور در مقایسه با قابلیت‌های سایر اعضا در زمینه‌های اقتصادی و بویژه گردشگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنعت سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با اشاره به برنامه‌های آتی این سازمان تصریح کرد: برگزاری اجلاس کمیته‌های اجرایی سازمان اکو در تاشکند و نشست‌های تخصصی در ترکمنستان و ازبکستان در سال ۲۰۲۰ از برنامه‌های اکو در سال‌های آینده است.

وی توجه به گردشگری سلامت را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با وجود دستیابی به پیشرفت در حوزه‌های مختلف اما اکو تاکنون در حوزه بهداشت و درمان موفق نبوده و پیشرفت مطلوبی نداشته است.

کولا با اشاره به برنامه‌های اجرا شده از سوی اکو در حوزه سلامت متذکر شد: کشورهای عضو سازمان اکو بالغ بر ۴۸۰ میلیون نفر جمعیت دارند بنابراین ضروری است برنامه‌های اجرایی در بحث بهداشتی و سلامت توسعه یافته و سازماندهی تر اعمال شود.

وی مقررات در حوزه گردشگری سلامت، ایجاد مدل‌های کسب و کار و تعریف حقوق مالکیت معنوی را از مشکلات سازمان اکو برشمرد و ادامه داد: بنا داریم این مشکلات اقتصادی و گردشگری در اجلاس اردبیل مطرح و تبادل نظر شود.

کولا با اشاره به برگزاری دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اردبیل بیان داشت: این همایش با استقبال کشورهای عضو روبرو بوده و نشان می‌دهد که علاقمندی برای سرمایه گذاری در این زمینه بالا است.

دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو با حضور هشت کشور خارجی و با شرکت ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی به مدت سه روز و در قالب برنامه‌های مختلف ا جمله برپایی نمایشگاه و… در شهرهای اردبیل و سرعین برگزار می‌شود.

کد خبر 4644399

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری سلامت اردبیل اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود را با ایران و از شهر اصفهان آغاز کرده در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با درجریان قرارگرفتن آمار و عملکرد علمی وپژوهشی گفت: فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشم گیر است.
حنان بلخی ،مطالعه و تحقیق های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل دارم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست با اشاره به رتبه هزارمی این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه متعلق به ایران است.
شاهین شیرانی افزود: فقط در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص و دو هزار و ۵۰۰ مقاله چاپ شده معتبر داریم.
وی به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: امید به زندگی در بین مردم ایران از ۵۵ سال اوایل انقلاب به ۷۷ و سه دهم کنونی رسیده است.
حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است.
محمد حسین نیکنام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:مدیریت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌تواند از ظرفیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت ایران استفاده کند.
حنان بلخی فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و سعی شد هم حمایت و کمک به مردم غزه شود و این کارهایشان ادامه دارد و اعتقاد به صلح و آتش بس در منطقه داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی موظف به دغدغه‌مند بوده حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.
مدیر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در سفر دوره خود به اصفهان، فردا ۲۶ از چند مراکز بهداشتی بازدید می‌کند و سپس پس فردا ۲۷ فروردین به تهران سفر می‌کند.

دیگر خبرها

  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • افزایش تعاملات دانشگاه ارومیه با سازمان منطقه آزاد ماکو
  • سلامت مردم قربانی هیچ توسعه ای در استان نخواهد شد
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه
  • این کشور آسیایی هم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد