Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان نوعی لیزر ابداع کرده اند که از روی پوست به سلول‌های سرطانی در گردش خون می‌تابد و آن‌ها را از بین می‌برد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سلول‌های سرطانی از طریق خون در بخش‌های مختلف بدن منتشر می‌شوند لذا اکنون محققان نوع جدیدی از لیزر ابداع کرده اند که می‌تواند سلول تومور‌های سرطانی را از خارج پوست از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هرچند این ابزار جدید هنوز در مراحل اولیه است و مدت زیادی طول می‌کشد تا تجاری سازی شود، اما لیزر مذکور تا هزار برابر حساس‌تر از روش‌های فعلی ردیابی سلول‌های سرطانی است. پزشکان برای بررسی میزان گسترش سرطان در بدن بیمار، معمولا نمونه خونی او را بررسی می‌کنند، اما بیشتر اوقات حتی اگر نمونه خون حاوی سلول‌های سرطانی باشد، یافتن آن کار سختی است.

«ولادیمیر ژاروف» مدیر مرکز نانو پزشکی دانشگاه آرکانزاس در این باره می‌گوید: شناسایی تومور در خون به خصوص در مراحل اولیه سرطان کار بسیار مشکلی است. اگر نتیجه آزمایش خون مثبت باشد، این بدان معناست که غلظت سلول‌های سرطانی در نمونه خون بسیار بالا است. در این حالت سرطان احتمالاً در بخش‌های مختلف بدن منتشر شده و برای درمان بیمار دیر است.

سال‌ها قبل ژاروف و همکارانش هنگام تحقیقات ایده یک روش جایگزین و غیرتهاجمی برای آزمایش کمیت بیشتری از خون با حساسیت بیشتر را ارائه کردند. آن‌ها این روش را در آزمایشگاه و سپس روی حیوانات بررسی کردند. آن‌ها روش مذکور را اخیرا روی انسان‌ها نیز آزموده‌اند.

این فناوری جدید که Cytophone نام دارد با استفاده از پالس‌های نور لیزر از خارج از پوست، سلول‌های سرطانی در خون را از بین می‌برد. اما این لیزر فقط سلول‌های ملانوما (melanoma- تومور سرطان پوست) را از بین می‌برد و به سلول‌های سالم آسیبی نمی‌رساند، زیرا سلول‌های مذکور حاوی رنگدانه تیره‌ای به نام ملانین هستند که نور را جذب می‌کند.

در مرحله بعد Cytophone با استفاده از روش اولتراساوند هرگونه ارتعاش ناشی از این فرایند را ردیابی می‌کند.

تا به حال این فناوری روی ۲۸ بیمار مبتلا به ملانوما که پوست روشنی داشتند و همچنین روی ۱۹ داوطلب سالم آزمایش شده است. محققان لیزر را روی دستان بیماران تاباندند. آن‌ها متوجه شدند این فناوری می‌تواند در مدت زمانی از ۱۰ ثانیه تا ۶۰ دقیقه سلول‌های تومور در جریان خون ۲۸ بیمار را ردیابی کند.

جالب آنکه محققان متوجه شدند پس از درمان با کمک لیزر، از تعداد سلول‌های سرطانی موجود در خون بیماران کاسته شده است.

مدیر مرکز نانو پزشکی دانشگاه آرکانزاس در این باره می‌گوید: هدف ما آن است که با کشتن سلول‌های سرطانی از گسترش آن جلوگیری کنیم. اما قصد داریم مطالعات بیشتری انجام دهیم تا روش‌های از بین بردن سرطان را ارتقا دهیم.

از سوی دیگر این دستگاه باید روی پوست‌های تیره‌تر نیز آزمایش شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درمان سرطان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد

یک نویسنده اسرائیلی اعلام کرد، رویکردی که نتانیاهو در پیش گرفته منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آیال ماجید در مقاله‌ای که در روزنامه جروزالم پست منتشر شد اعلام کرد، نتانیاهو امروز به عامل فروپاشی و از بین رفتن اسرائیل تبدیل شده است.

ماجید شاعر و ادیب اسرائیلی که روزگاری به عنوان دوست بنیامین نتانیاهو معرفی می‌شد، در یادداشتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل آن که اسیر جنون عظمت خود شده و مالکیت اسرائیل را آن خود می‌داند به سوی از بین بردن اسرائیل پیش می‌رود.

به اعتقاد این شاعر صهیونیست، نتانیاهو آنقدر به حکمرانی عادت کرده که هیچ شرایطی که فرد دیگری جایگزینش شود را تاب نمی‌آورد.

نویسنده بر این بار است که خروج از قدرت از منظر نتانیاهو همچون نقل و انتقال مالکیت است، بیبی خود را همانند یک زور غیرتمند دانسته و کابینه را همسر خود می‌داند، این یک مشکل و اضطراب روانی غیر قابل بهبود است.

من روزی او را دوست خود و فردی که به دنبال حفظ امنیت اسرائیل است می‌دانستم اما اکنون از اینکه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است احساس شرمندگی می‌کنم چون نتانیاهو این روزها نسبت به توصیف‌‌هایی که مردم علی او به کار می‌برند احساس شرمندگی نمی‌کند.

نتانیاهو هر بهایی را از جیب و به ضرر مردم برای حفظ جایگاه خود و عدم سرنگون شدن پرداخت خواهد کرد، آنچه که در این میان وحشت برانگیز است آن است که هیچ فرصتی برای پایان جنگ در آینده نزدیک وجود ندارد، نه به شکل داوطلبانه و در چارچوب منطق این کار امکان پذیر نیست، چون تنها ادامه دار شدن جنگ است که باعث می‌شود نخست وزیر از فاجعه شخصی دور بماند، پس تنها راه پایان جنگ در غزه سرنگونی نتانیاهو است.

هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کردادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزهنانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کندمعترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردندلاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!