Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید امین صفائی کارشناس شیلات استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با همکاری تعاونی صیادی قره آغاج صید آزمایشی از این دریاچه انجام شد.

وی افزود: به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان منابع آبی و برآورد میزان آبزیان در سطح دریاچه‌ها و در راستای مصوبات کمیته نظام نامه آبزی پروری استان فارس هر ساله در خرداد و تیر ماه، مدیریت شیلات استان عملیات صید آزمایشی از منابع آبی را برنامه ریزی و تحت نظارت کامل اجراء می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفائی توضیح داد: داده‌های حاصل از صید آزمایشی از دریاچه جهت سیاست گذاری و به منظور صدور مجوز صیادی در همان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با استفاده از ۱۰ گروه صیادی در قالب یک شرکت تعاونی صیادی هر ساله انجام می‌شود، گفت: از عمده‌ترین گونه ماهیان قابل صید از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین انواع کپور معمولی و گونه‌های بومی با نام‌های محلی سرخه، شکاری و لجن خوار است.

کارشناس شیلات استان فارس با اشاره به تلاش‌ها و همکاری‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین و تشکر از ترویج‌های انجام شده در حوزه شیلات و مصرف آبزیان گفت: از سطح حدود ۲ هزار هکتاری دریاچه سد سلمان فارسی در سال گذشته بیش از ۱۵۰ تن ماهی صید شده است و با ارزیابی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود در فصل صید آتی بتوان حدود ۱۷۰ تن انواع ماهیان گرمابی برداشت و روانه بازار مصرف کرد.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

پیش بینی برداشت حدود ۱۷۰ تن انواع ماهیی گرمابی در قیرو کارزین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین،‌ همزمان با رسیدن سریال نون خ ۵ به قسمت های پایانی، سکانسی از پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین مورد توجه کاربران قرار گرفت. فصل پنجم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی از ۱۵ فروردین روی آنتن شبکه یک سیما رفت و بر اساس آخرین خبرها تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد.

انتقاد تند و تیز به شوخی‌های سریال نون خ ۵

کد خبر 846339 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید
  • افتتاح باشگاه تخصصی بوکس در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • ‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس