Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:54:57 GMT

طراحی سیستم «تحریک عمقی مغز» برای درمان پارکینسون

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۲۲۵

طراحی سیستم «تحریک عمقی مغز» برای درمان پارکینسون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اولین نشست آغاز مطالعات پژوهشی طراحی و ساخت سیستم پیشرفته «تحریک عمقی مغز» با حضور ناظرین و مجریان فنی و پزشکی اجرای این طرح در محل پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر محمدحسین مقامی کارشناس ارشد کارگروه «ایمپلنت مغزی» ستاد توسعه علوم شناختی این نشست را در جهت هماهنگی میان محققان و متخصصان رشته‌های فنی و پزشکی برای تعیین دستآوردها و ایجاد زمان بندی برای پیشبرد اهداف این پروژه مهم ملی در یک دوره زمانی دو و نیم ساله دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براساس این طرح مطالعاتی – پژوهشی، سیستم «تحریک عمقی مغز» با تلاش نیروهای داخلی و در جهت تأمین منافع کشور و بومی سازی تجهیزات و ابزارهای شناختی برای درمان بیماری‌های شناختی از جمله بیماری پارکینسون طراحی و ساخته می‌شود.

وی افزود: این سیستم مشابه نوع خارجی تحریک عمقی مغز خواهد بود و یک گام بسیار مهم برای درمان بیماری‌های شناختی به حساب می‌آید.

مقامی با اشاره به اهمیت و جایگاه دانش علوم شناختی در تأمین نیازهای آحاد جامعه و سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در حوزه‌های علوم شناختی، یادآور شد: با تلاش‌های گسترده ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی درحال حاضر حدود دو هزار محقق و ۴۰ مرکز دانشگاهی در امر اجرای طرح‌های مطالعاتی – پژوهشی با این ستاد همکاری و مشارکت دارند.

کد خبر 4644241

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان سرطان رایگان می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است از آبان ماه سال گذشته «صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج» جهت حمایت از این بیماران در سازمان بیمه سلامت فعال شد و از حدود یکسال گذشته تاکنون ۱۰۷ گروه بیماری امکان استفاده از مزایای این صندوق برایشان فراهم شده است؛ و وظیفه این صندوق نیز پرداخت هزینه‌ها علاوه بر تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی بیمه‌شده‌هاست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • چه کنیم تا مغزمان پیر نشود؟
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد