Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@20:07:44 GMT

قيمت‌ها در بازار سرمايه کاهشي ماند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۵۲۷

قيمت‌ها در بازار سرمايه کاهشي ماند

خبرگزاري آريا - بر خلاف ابتداي هفته، امروز و روز گذشته نماگر اصلي بازار سرمايه با روند کاهشي مواجه شد اما شاخص کل فرابورس توانست با ادامه روند رشد، رکوردي تازه به ثبت برساند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در حالي امروز و روز گذشته قيمت‌ها در بورس تهران با اصلاح مواجه شده که در روزهاي اخير روند قيمت سهم‌ها صعودي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بورس تهران 197سهم با کاهش قيمت و 135سهم با رشد قيمت مواجه شدند. همچنين در فرابورس ايران 98سهم با کاهش قيمت و 89سهم با افزايش قيمت رو به رو شدند.
امروز شاخص کل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران 1014واحد افت کرد و به رقم 237هزار و 146واحدي رسيد. همچنين شاخص کل هم‌وزن نيز هم جهت با نماگر اصلي 175واحد پايين رفت و در تراز57هزار و 160واحدي نشست.
شاخص آزاد شناور نيز با 241واحد کاهش رقم 267هزار و 147واحدي را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتيب 446و 3490واحد کاهش پيدا کردند.
صنايع پتروشيمي خليج فارس، مخابرات ايران و شرکت ارتباطات سيار ايران هر کدام به ترتيب 221، 214و 214واحد تأثير کاهنده روي شاخص‌هاي بازار سهام داشتند. همچنين در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، گسترش و گاز پارسيان و پتروشيمي خارک شاخص‌هاي بازار را به سمت پايين هدايت کردند.
امروز در گروه خودرو حجم معاملات به نزديکي رقم 818ميليون سهم و اوراق مالي رسيد و ارزش معاملات عدد 153ميليارد و 800ميليون تومان را تجربه کرد بدين ترتيب اين گروه توانست بيشترين ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد. نماد سايپا امروز با صف خريد روبه‌رو شد و توانست با افزايش قيمت بيش از چهار درصد مواجه شود.
در گروه محصولات شيميايي نيز 248ميليون سهم و اوراق مالي دست به دست شد به طوري که ارزش معاملات اين گروه به رقم 137ميليارد تومان رسيد. در اين گروه شاهد نوسان قيمت اکثراً کمتر از 2.5درصد در قيمت سهم‌ها بوده‌ايم.
بانکي‌ها سومين گروهي بودند که ارزش معاملات بالايي را تجربه کردند اين گروه پس از گروه خودرو و شيميايي ارزش معاملات‌شان به حدود 120ميليارد تومان رسيد و نوسان قيمت سهم‌ها عمدتاً کمتر از 1.5درصد بود، اما دو سهم بانک پاسارگاد و دي توانستند بيش از چهار درصد رشد قيمت را تجربه کنند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 1,713تومان رسيد و حجم معاملات اين بازار به نزديکي عدد چهار ميليارد سهم و اوراق مالي را تجربه کرد.
به گزارش ايسنا، آيفکس نيز با 15.86درصد رشد در کانال 3000واحدي بالا رفت و رکورد جديدي را به ثبت رساند. اين شاخص در نهايت در تراز 3034واحدي ايستاد. ارزش معاملات فرابورس ايران به رقم 719ميليارد تومان رسيد و به حجم معاملات آن عدد 1.2ميليارد سهم و اوراق مالي را تجربه کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • رشد شاخص کل بورس
  • رشد ۲۹ هزار واحدی صبحگاهی بورس