Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@05:48:26 GMT

جهانشهری ها به تلویزیون می آیند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۷۶۳

جهانشهری ها به تلویزیون می آیند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه «جهانشهری ها» به زندگی مسلمانان چند ملیتی و چند فرهنگی می‌پردازد و تجدید حیات اسلام در دنیای معاصر و تأثیر انقلاب اسلامی در بیداری ملت‌ها را به تصویر می کشد.

در این سری مستند های بسیار زیبا که ساخته دکتر شهاب اسفندیاری و محصول شبکه سوم سیما است ، نحوه تشرف به اسلام و اثرات آن در زندگی افراد مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند که به تازگی پخش آن از کانال اردوی شبکه سحر آغاز شده است در واقع زندگی شیعیان آمریکا را بررسی می کند. این مجموعه را ایمان صالحی برای کانال اردو زبانگردانی کرده است.

در این مستند زندگی مهاجرینی که ۵۰ یا ۶۰ سال پیش از کشوری مسلمان به آمریکا مهاجرت کرده اند، به تصویر درآمده است .

مهاجرانی که اعلام می کنند ما سال‌های سال بود که اسلام را فراموش کرده بودیم و انقلاب اسلامی ایران موجب شد ما مجدداً هویت اسلامی خود را بازیابیم و به آن افتخار کنیم.

مستند «جهانشهری ها» پیرامون انسان های حقیقت طلب و حق جویی است که در اقصی نقاط عالم به حقیقت اسلام پی بردند و در جهت اشاعه آن تلاش می کنند.

مستند « جهانشهری ها » در 14 قسمت 30دقیقه ای امشب بیست و هشتم خرداد ساعت 20:58 دقیقه به وقت تهران از کانال اردو پخش می شود و تکرار آن فردا 2 و 55 دقیقه بامداد و 8 صبح خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون شبکه سحر کانال اردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سید علاء الدین حیدری؛ فعال مدنی کُرد اهل سنت در یادداشتی آورده است:
 
تاریخ گواه این موضوع است که قرن هاست اقتدار از جهان اسلام رخت بر بسته و اقتدار کوچ کرده دنیای اسلام و گمشده امت اسلامی شده بود.
 
استعمار بر کشورهای مسلمان چنبره زده و مسلمانان را مستعمره خود کرده بود.
 
منابع سرزمین های اسلامی توسط استعمارگران به یغما رفته و مسلمانان در فقر و گرسنگی نگه داشته شده بودند.
 
کشورهای استعمارگر با تاراج سرمایه و منابع کشورهای اسلامی به پیشرفت و توسعه رسیدند و اما سهم مسلمانان بیماری و فقر و رنج گشته بود.
 
درد جانکاه تر از آن شد که بود. سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمین توسط همین استعمارگران به مشتی صهیونیست فاشیست هدیه داده شد.
 
سرزمینی با ساکنان مسلمان به تعداد اندکی مهاجر یهودی صهیونیست بخشیده شد.
 
تخم کین و نفاق را در سرزمین مسلمانان به امید نابودی اسلام کاشتند.
 
صهیونیستها وارث قدرت همه استعمارگران شدند، وارث تمام دیکتاتوران و دانش آموخته مکتب همه هیتلران تاریخ بودند. اما جهان اسلام وارث نخوت قرن ها، تفرقه و عقب ماندگی های تاریخی و صد البته وارث چپاول استعمارگران و خالی شدن سرزمین های اسلامی از منابع و ذخایر خدادادی بودند. 
 
جهان اسلام تشنه عزت و اقتدار و گرسنه سربلندی بود. 
 
تحقیر جهان اسلام درد تاریخی مسلمانان است.
 
اما انقلاب اسلامی ایران همان گمشده جهان اسلام بود که سالها گرسنه و تشنه در بیابان های تاریخ بدنبال آن روان بودیم.
 
انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با عیار اقتدار و بازگشت سروری به مسلمانان پای به عرصه تاریخ معاصر گذاشت.
 
پیروزی انقلاب اسلامی شعله های امید و روح مقاومت در مقابل ظلم را در کالبد جهان اسلام دمید.
 
مولود مبارک و مایه این سربلندی فرزندی بود بنام "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" که توانست روح سرگردان و ناآرام مسلمانان را پس از سالها به آرامش برساند.
 
سپاه پاسداران فرزند خلف حضرت امام (ره) قهرمان عرصه های دفاع از ایران اسلامی و میدان دار میدان مقاومت و دفاع از مظلومین شد.
 
در سالروز تولد پاسدار بزرگ اسلام و رادمرد عرصه تقوا و شهادت، حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار، یاد و خاطره رشادتها و ایثار فرزندان دلاور میهن، که در لباس مقد‌س پاسداری خالق حماسه های بی بدیلی در دفاع و سازندگی ایران زمین هستند را گرامی می داریم.
 
جهان اسلام پس از قرن ها شاهد بازگشت اقتدار به خود بود. شاهد شکسته شدن هیمنه ی ابرجنایتکار قرن با دستان پرتوان سپاه پاسداران است. عملیات "وعده صادق" رمز بازگشت اقتدار به جهان اسلام بود که موجب عزت مسلمانان گردید.
 
امروز جهان اسلام سالگرد تاسیس این نهاد مقدس را باید جشن بگیرد.
 
جشنی دو چندان پرشور تا که ستون های خیمه ظالمین به لرزه در بیاید،  چرا که نکرده های قدرت های مسلمان را سپاه پاسداران انجام و توانست پرچم پیروزی و اقتدار را به اهتزاز درآورد.
 
پاسدار نام مقدسی است که بودنش لیاقت، پوشیدن لباسش افتخار و شهادت در راه اهداف عالیه اش سعادتی والاست.
 
این روز را به همه مفتخران به لباس پاسداری از آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی تبریک عرض نموده و سربلندی و شکوفایی روز افزون همه پاسداران سرافراز اسلام را از خداوند متعال خواستارم. 
 
سپاه یک فرهنگ غنی و مکتبی اصیل است که باید قدر دانست و آنرا پاسداشت.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • خیابانی در پایتخت پاکستان به نام «ایران» نامگذاری می‌شود
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • نگاهی به اقدامات جهادی سپاه پاسداران در مستند «طبیبان صحرا»