Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:10:41 GMT

یک خانم مدیر رادیو چینی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۷۸۵

یک خانم مدیر رادیو چینی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ با حکم محمد حسن نوروزی مدیر کل شبه قاره و شرق آسیا، سمیه عاشوری به سمت مدیر رادیو چینی منصوب شد.

در این حکم آمده است توجه به ذائقه مخاطبان چینی زبان، توجه به اهمیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در مناطق هدف، افزایش سهم تولید محتوا در رادیو چینی با توجه به ظرفیت های جدید این رادیو، تلاش در جهت جذب حداکثری مخاطبان از طریق برنامه سازی پوشش خبری و برنامه ای مناسب، ساماندهی نیروهای انسانی و برنامه ریزی برای استفاده موثر از نیروها با هدف افزایش بهره وری و صرفه جویی در منابع مالی از نکات مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیو چینی یکی از هشت رادیوی زیرمجموعه اداره کل شبه قاره و شرق آسیا در معاونت برون مرزی رسانه ملی است و قدمتی 24 ساله دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صدا و سیما رادیو معاونت برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»

علاوه بر این همچنان رادیو دوست صمیمی بسیاری از جوانان امروز و دیروز است. از آنجایی که رادیو به عنوان رسانه‌ای فراگیر شناخته شده است،می‌تواند گستره وسیعی از مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد و به منظور دستیابی به اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

امروز نسبت به سال‌های گذشته شبکه‌های رادیویی مختلفی راه‌اندازی شده و متناسب با حال و هوای افراد مختلف جامعه این شبکه‌ها وظیفه تولید برنامه‌ها را برعهده دارند.

همچنین زمان پخش هر برنامه نیز متناسب با همان زمان باید در نظر گرفته شود. عمدتا برنامه‌های صبحگاهی از شور و نشاط بیشتری نسبت به برنامه‌های دیگر برخوردار هستند چرا که مخاطب نیازمند یک انرژی مضاعف در صبحگاه است که حال، این انرژی از طریق رادیو و سیستم‌ شنوایی می‌تواند به مخاطب منتقل شود.

در واقع شهروندان زیادی خصوصا افرادی که برای حاضر شدن در محل کار و فعالیت یا مدرسه و دانشگاه خود، از وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی استفاده می‌کنند، در اولین ساعات صبح به برنامه‌های رادیویی گوش می‌دهند و طی مسیر، از این برنامه‌ها بهره می‌برند. بنابراین نوع برنامه‌هایی که از رادیو پخش می‌شود، می‌تواند در جلب توجه افراد و در نتیجه روحیه شهروندان تاثیرگذار باشد. رادیو صبا نیز یکی از این شبکه‌هاست که سالهاست فعالیت خود را بر این اساس آغاز کرد و مانند هر شبکه رادیویی دیگری به تولید برنامه پرداخته است.

یکی از تولیدات این رادیو برنامه صبحگاهی «صبح صبا» است که با محور قرار دادن مهارت‌های زندگی، شادی و آرامش خانواده‌ها با نگاهی طنز هر روز صبح به روی آنتن می‌رود. این برنامه شنبه تا چهارشنبه با اجرای گویندگانش هر روز صبح، موضوعات مختلف روز جامعه را سرفصل کار خود قرار می‌دهد و همراه با موسیقی که متناسب با حال و احوال برنامه‌های صبحگاهی است، تلاش می‌کنند تا با مخاطب همراهی کنند و با نگاه جوانان همسو شوند.

مجریانی که هرکدام در حیطه هنرهای نمایشی دستی بر آتش دارند و می‌دانند که چگونه با بازی کردن و گاهی نمایش خود واقعیشان با مخاطب ارتباط برقرار کنند و حس و حال لازم را به مخاطب منتقل کنند. از سوی دیگر مطالعه داشته باشند و با اشراف نسبت به موضوعات روز اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بحث‌ها را پیش ببرند. حضور گروه نویسندگان این برنامه موجب شده تا تحول‌پذیری در برنامه بالا باشد و فصل به فصل برنامه متناسب با شرایط دست به تغییر و تحول بزند و جلوی تکراری‌ بودن سوژه‌ها گرفته شود.

ارتباط محتوای پخش شده از رادیو با مسائل مربوط به زندگی روزمره موجب رضایت مخاطبان خواهد شد و تیم نویسندگان این برنامه تلاش کرده‌اند تا آنچه که می‌نویسند با آنچه که در زندگی شنوندگان و مردم عادی در جریان است نزدیکی داشته باشد.

استفاده از شهروند گزارشگران نیز از دیگر نکات قابل توجه این برنامه است. در واقع با حضور این شهروند گزارشگران برنامه صرفا مختص به یک قوم خاص نیست و از جای جای ایران مخاطبان می‌توانند با برنامه ارتباط برقرار کنند و با نکاتی همچون گردشگری، آیین و آداب و رسوم هر شهر نیز آشنا شوند.

غالب برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در برنامه‌های صبحگاهی شاید فاقد شور و هیجان و صمیمیت لازم باشند اما در برنامه «صبح صبا» دست‌اندرکاران و بویژه مجریان تلاش دارند تا فارغ از لحن جدی رضایت مخاطب را در حد مطلوبی بدست آورند و با شور و هیجان و صمیمیت میزان رضایت شنوندگان را از آن خود کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • برنامه «پل مدیریت» از رادیو تهران
  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی