Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@02:58:37 GMT

قیمت ارز مسافرتی امروز ۹۸/۰۳/۲۸

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۸۶۳

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 15 هزار و 237 تومان و 4 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 15 هزار و 300 تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه سال 97 آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد - در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند - اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟

ایام عید نوروز و عید فطر، بهترین زمان برای رزو تور استانبول است. به خصوص عید فطر چرا که در این زمان حراج‌های برندهای بزرگ در پایتخت گردشگری ترکیه انجام می‌شود. اما این موضوع را باید در نظر داشته باشید که قیمت تور استانبول در این ایام بیشتر از تمامی ماه‌های سال است. به همین علت هم تعداد زیادی از مسافران به علت قیمت بالا یا شلوغی این شهر در این ایام، تعطیلات نوروز و عید فطر را برای سفر انتخاب نکرده‌اند. اگر برای شما هم این دو مورد در رزرو تور اهمیت ویژه‌ای دارد، تعدادی از روزهای مناسب بهار را جهت رزور تور استانبول به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نیمه‌ی فروردین تا تیر، بهترین زمان سفر به استانبول

در حالت عادی و بدون نوسانات قیمت ارز، هزینه‌ی رزرو تور در این دو ماه نسبت به عید فطر و نوروز بسیار کم‌تر است. پس به‌این‌ترتیب در سفرتان صرفه‌جویی کرده‌اید. به غیر از این مزیت، شرایط آب‌وهوایی استانبول نیز در این دو ماه نسبت به همیشه بهتر حتی تعطیلات فروردین هم بهتر است. در نتیجه می‌توان گفت که شما با یک تیر دو نشان زده‌اید. در واقع رزرو تور استانبول شما در بهترین شرایط آب‌وهوایی و با قیمت مطلوب‌تر انجام می‌شود.

ایام خاص ترکیه، مناسب برای رزرو تور استانبول

در طول این دو ماه از سال، رویدادهای متعددی در شهر استانبول برگزار می‌شود. در بین این رویدادها می‌توان به کنسرت‌های ایرانی و ترکی اشاره کرد. همچنین برخی از خوانندگان ترک در طول فصل بهار به کمک شهرداری استانبول، کنسرت‌های رایگان خیابانی برگزار می‌کنند که می‌توانید با کمی جستجو از آن‌ها باخبر شوید. برای پیدا کردن زمان کنسرت خوانندگان ایرانی نیز باید وارد سایت استانبول کنسرت شوید. البته در این دو ماه جشنواره‌های مختلف دیگری هم در استانبول برگزار می‌شود.

چرا قیمت تور در تعطیلات این دو ماه بالا نیست؟

برخی از روزهای بهار 1403 در اردیبهشت و خرداد تعطیل است. حتی تعدادی از این تعطیلات به صورت پشت سر هم قرار گرفته‌اند. با این وجود قیمت تور استانبول در این تعطیلات بالا نیست. البته بالا نبودن قیمت تور به معنای آن نیست که هزینه بلیط پرواز نسبت به روزهای غیر تعطیل یکسان باشد. بلکه به دلیل اینکه تقاضای کم‌تری برای سفر به استانبول در این تعطیلات وجود دارد، هتل‌ها نیز قیمت کم‌تری دارند. به قطع باتوجه‌به این شرایط هزینه‌ی کم‌تری بابت رزرو تور استانبول در تعطیلات اردیبهشت و خرداد پرداخت می‌کنید. اگر قصد رزرو تور در روزهای غیر کاری در این دو ماه را دارید، 15 اردیبهشت و 14ام و 15ام خرداد را به عنوان زمان مناسب برای سفر به شما پیشنهاد می‌دهیم.

خرداد، انتخاب ایرانی‌ها برای سفر به استانبول نیست!

یکی دیگر از مزایای رزرو تور استانبول در این دو ماه از بهار به خصوص در خرداد تقاضای پایین برای خرید پکیج‌های مسافرتی به مقصد شهرهای ترکیه است؛ زیرا نوروز فصل امتحانات محصلان محسوب می‌شود و بخش عمده‌ی مسافران از خرید تور در این ایام صرف نظر می‌کنند. به همین دلیل هم شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کم‌تر و در روزهای خلوت‌تر بدون نگرانی راهی استانبول شوید.

امکان خرید تور استانبول تا لحظه آخر وجود دارد

باتوجه‌به اینکه تعداد زیادی از مسافران استانبول، به خصوص ایرانی‌ها تور استانبول خرداد یا اردیبهشت را رزرو نمی‌کنند، ظرفیت بسیاری از پروازهای این مسیر تا لحظه‌ی آخر خالی می‌ماند. به‌ویژه اگر در روزهای غیر تعطیل قصد سفر به این شهر را داشته باشید. در این صورت ایرلاین‌ها با قرار دادن آفرهای ویژه روی پروازهای خود سعی بر تکمل ظرفیت پروازها می‌کنند. در چنین شرایطی شما می‌توانید حتی چند ساعت مانده به پرواز، تور استانبول لحظه آخری را پیدا و خریداری کنید. به‌این‌ترتیب از هزینه‌های سفرتان نیز کاسته می‌شود.

کدام تورهای اقساطی استانبول واقعی نیستند؟

برخی از افراد کلاه‌بردار در برخی از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های مختلف اقدام به ارائه‌ی تورهای قسطی استانبول با قیمت بسیار پایین می‌کنند. اما پس از واریز وجه اولیه بدون مراجعه‌ی حضوری، این افراد هیچ خدماتی را به متقاضیان تور ارائه نمی‌دهند. پس در این شرایط چگونه باید تورهای اقساطی واقعی را پیدا کنیم؟ آیا همه‌ی آژانس‌های مسافرتی هم برای رزرو تور اقساطی مناسب هستند؟

بی‌دقتی در انتخاب آژانس مسافرتی کار دست‌تان می‌دهد

اکثر آژانس‌های مسافرتی ارائه دهنده‌ی تورهای استانبول به صورت اقساطی سعی می‌کنند تا پکیج سفر به این شهر را با بهترین کیفیت ممکن برای شما ببندند. اما در برخی موارد اشتباهاتی پیش آمده و سفر شما با انتخاب یک هتل یا پرواز نادرست احتمال خراب شدن سفرتان وجود دارد. در این شرایط بایستی از قبل یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر را برای خزید تور انتخاب کرده باشید تا در صورت بروز مشکل مشاوره رایگان را به شما ارائه دهد. آژانس‌های مسافرتی در سایت لحظه آخر همین کار را برای مسافران انجام می‌دهند. در واقع شما می‌توانید با خرید تور استانبول از آژانس‌های مسافرتی لحظه آخر بدون نگرانی راهی سفر شوید و از مشاوره رایگان نیز بهره بگیرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896231

دیگر خبرها

  • موضع شفاف بایرلورکوزن: قیمت ویرتس حداقل 150 میلیون یورو است
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت امروز طلا و سکه
  • قیمت دلار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • عودت ۱۰ هزار دلار به مسافران در پی آرای صادره ناشی از شکایات
  • قیمت دلار امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳