Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@15:13:17 GMT

عکس‌هایی تکان دهنده از گل و سرنیزه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۸۸۷۳

عکس‌هایی تکان دهنده از گل و سرنیزه

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این عکس که توسط عکاس معروف فرانسوی «مارک ریباد» گرفته شده یکی از عکس‌های تاثیرگذار ضد جنگ است و در این برنامه قرار است درباره این عکس، حرف و حدیث‌ها، حواشی و دیگر جوانب آن صحبت شود.

مارک ریبارد در سال 1923 در سنت ژنیز لاوال در نزدیکی لیون متولد شد. او یکی از اولین عکاسان آژانس مگنوم به شمار می‌رود، و به خاطر عکس‌های مستند و گزارش‌های تصویری گسترده‌اش از حوادث آسیا در جهان شهرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکس‌های مارک ریباد علاوه بر انتشار در معروف‌ترین مجلات دنیا به صورت مجموعه کتاب نیز منتشر شده است.

انتشار عکسی از او  با عنوان «گل و سرنیزه» به گفته بسیاری از کارشناسان، تاثیری کوچک اما انکارناپذیر در تغییر دیدگاه عمومی نسبت به جنگ ویتنام گذاشت. این تاثیر تا حدی بود که پس از اتمام جنگ، بسیاری از مسئولان دولتی ایالات متحده به طور رسمی آن را محکوم کردند. ریباد در مصاحبه‌ای گفته است که: «عکاسی نمی‌تونه دنیا رو تغییر بده، اما می‌تونه دنیا رو نشون بده، خصوصا وقتی داره تغییر می‌کنه.»

این برنامه کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای پنج شنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات: 4:45، 13:45، و 20:15 جمعه ساعت 10:15، یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هیسپان تی وی عکس های تکان دهنده ضدجنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه جان باخت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از اُ ژوگو؛ مارک لوئیس مونسترو در حالی که برای حضور در رقابت‌های کلن به آلمان سفر کرده بود جان خود را از دست داد.

اطلاعات دقیقی در این مورد در دست نیست، اما همسر وی این خبر را در فضای مجازی منتشر کرده است.

همسر این ورزشکار نوشت: مارک لوئیس در کلن درگذشت او عاشق کارش و در بهشت خود بود و کاری را که دوست داشت انجام می‌داد او مرد بسیار خوبی بود و هرگز به کسی آسیبی نرسانده بود.

جزئیات دیگری از دلیل مرگ وی در دست نیست.

دیگر خبرها

  • به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت
  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه جان باخت
  • (ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان ۱۲ تا ۲۰ ساله
  • تعظیم در برابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد
  • عضو اصلی گارد جاویدان دستگیر شد + اعترافات تکان دهنده «دکتر»
  • ببینید | افشای آمار تکان‌دهنده ارزپاشی دولت‌ها در بازار توسط کارشناس صدا و سیما
  • روایت جدید و تکان‌دهنده فاطمه فهیمی همسر ناصر عبداللهی از مرگ پرابهام خواننده مشهور