Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: سازمان فناوری اطلاعات و دبیرخانه اجرائی شورای فناوری اطلاعات کشور، گزارش پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور را منتشر کردند که در این گزارش پست بانک ایران توانسته است در رتبه ۲۲ سازمان‌های کشور قرار گیرد.
بنابراین گزارش، پست بانک ایران در زمینه ارائه خدمات نظام پرداخت و دریافت بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه ریالی و ارزی توانسته است امتیاز ۸۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۸ را کسب کند و درخصوص ارائه خدمات تسهیلات و تعهدات بانکی نیز بر اساس آخرین خدمات معرفی شده از سوی بانک مرکزی به صورت ریالی و ارزی امتیاز ۷۹.۱۲ و در بخش ارائه تمامی خدمات بانکی ریالی و ارزی مصوب بانک مرکزی در باجه‌های شهری و روستائی نیز امتیاز ۸۳.۱۸ را به خود اختصاص داده است.
این گزارش می‌افزاید: پست بانک ایران با توجه به اینکه بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه این وزارت‌خانه است در ارزیابی‌ها امتیاز ۷۸.۲۳ را کسب کرده است. این درحالی است که پست بانک ایران درخصوص عاملیت فروش و ارائه محصولات و خدمات اشخاص حقوقی به روستائیان ۷۴.۳۵ درصد از هدف را محقق کرده است.
همچینن پست بانک ایران در زمینه مراحل ارزیابی و مدل بلوغ خدمات الکترونیکی در پنجمین ارزیابی دستگاه‌ها درحوزه دولت الکترونیک در بخش‌های حضور در وب ۶۹.۳۹، تعاملی ۸۶.۷۵، تراکنشی۹۳.۷۴، یکپارچگی ۸۹.۲۷ و مشارکتی ۳۶.۵ درصد از اهداف را محقق کرده و برهمین اساس با امتیاز کل ۷۹.۴۱ در جایگاه بیست‌و‌دوم پنجمین دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها قرار گرفته است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا پست بانک دولت الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت

بر اساس گزارش تازه اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، رتبه ایران در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات جهانی (IDI) شش پله ارتقا یافته است.
این شاخص معتبر که توسط ITU منتشر می‌شود، عملکرد کشورها در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را اندازه‌گیری و مقایسه می‌کند. در گزارش جدید، رتبه ایران از ۸۱ به ۷۵ بهبود یافته است.

علاوه بر این، امتیاز ایران در شاخص IDI با افزایشی ۴۷ درصدی از ۵۵ به ۸۱ رسیده است. این نشان دهنده پیشرفت قابل توجه کشور در حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

گزارش مذکور همچنین حاکی از رشد ۱۵، ۹ و ۶ درصدی به ترتیب در شاخص‌های ضریب نفوذ اینترنت همراه پهن‌باند، درصد استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در ایران است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات ایران، آخرین گزارش مشابه ITU مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده است. این اتحادیه در چند سال گذشته برای بازنگری روش‌ها و زیرشاخص‌های ارزیابی متناسب با تحولات دیجیتال جهانی، شاخص IDI را به‌روزرسانی نکرده بود.

شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین ابزارهای سنجش دستاوردها و شکاف دیجیتالی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود. ارتقای رتبه ایران در آن نشانه دستیابی این کشور به جایگاه مناسب‌تری در عرصه فناوری اطلاعات و دیجیتال‌سازی است.

دیگر خبرها

  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • بازدید قائم مقام مدیر عامل بانک ملی ایران از شعبه فرودگاه امام(ره)
  • سال۱۴۰۳، سال ارتقاء شاخص های عملکردی بانک کارآفرین
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • «رواق خدمت» با هدف ارائه گزارش آستان قدس رضوی منتشرشد