Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیاالیوم، ریاض امروز سه شنبه از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت خود عمل کند و اقدامات قاطعی برای تأمین امنیت دریانوردی در آبراه‌های منطقه به عمل آورد.

کابینه سعودی در نشست امروز خود به جامعه بین المللی درباره تبعات خطرناک حوادثی از این قبیل (حمله به نفتکش‌ها) بر روی بازار انرژی و خطر آن بر اقتصاد جهانی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که به دنبال حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و قبل از آن در سواحل امارات امنیت آبراه‌ها را برای عبور انرژی و اقتصاد جهانی مهم دانسته بود.

اخبار داغ خداحافظی پژمان منتظری از استقلال و تیم ملی ۱۰ گل فوق العاده هوشمندانه مسی فیلم: ۱۶ تصادف وحشتناک رالی/ حتی BMW هم طاقت نیاورد! ناگفته‌هایی از دیپلمات‌ها و دیپلماسی در روز تشییع امام خمینی بی‌خبری اطرافیان احمدی‌نژاد از خودکشی عبدالرضا داوری مکزیک، "سند سری" ترامپ را منتشر کرد

منبع: فردا

کلیدواژه: ریاض دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداقوت کارگر

هفته کارگر از امروز با شعار "مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی" آغاز شده است, امید می رود حداقل در این هفته صدای مطالبه گری کارگران به گوش مسئولان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، هفته کارگر فرا رسید, هفته ای که با تبریک و گرامیداشت به کارگران زحمتکش حق مطلب ادا نمی شود, گویی باید خبری خوش برای بهتر شدن شرایط کاری و معیشتی کارگران شنیده شود تا خستگی از تن این قشر نجیب و کم توقع به در شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هدف از دیدار سالانه با کارگران در اردیبهشت ماه 1402 را برجسته شدن ارزش کارگر در جامعه برشمردند و افزودند: «کار» به علت تأمین کردن همه نیازها و لوازم زندگی مردم و کشور، در واقع حیات جامعه است اما اگر کارگر نباشد، از کار و آثار آن و پیشرفت و شکوفایی کشور خبری نیست بنابراین ارزش کارگر، ‌ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است.

ایشان تعریف زبانی از کارگران را خوب اما ناکافی خواندند و به مسئولان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خاطرنشان کردند: ارتقاء زندگی کارگر و اطمینان خاطرش به امنیت شغلی و چرخیدن راحت چرخ زندگی، باعث افزایش کیفیت کار و محصول می‌شود بنابراین، هر تلاشی برای ارتقاء زندگی کارگران، در واقع سرمایه‌گذاری برای سود بیشتر است.

رهبر انقلاب در عین حال برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد را بجا دانستند و گفتند: این اعتراض‌ها در واقع کمک به دولت و نظام و آگاه کردن آنها است و در این موارد نیز هر جا دستگاههای مسئول مانند قوه قضائیه وارد شدند، دیدند که حق با کارگران است.

به گزارش تسنیم، مطالبات کارگران بسیار است و در قالب هفته کارگر نمی گنجد اما نیازمند گوش شنوایی برای پیگیری و عملیاتی کردن خواسته های به حق این قشر ضرورت است.

 در حال حاضر مطالبات جامعه کارگری با موضوعات مختلفی در عرصه روابط کار گره خورده که اصلاح قانون کار، پرداخت حقوق و دستمزد شایسته و منصفانه، صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی، بهره‌مندی از مزایای بیمه درمان، ساماندهی نیروهای شرکتی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور،‌ پرداخت بیمه بیکاری و ساماندهی قراردادهای کار از جمله آنهاست.

"تعیین دستمزد قانونی و عادلانه" از دیرباز یکی از مطالبات مهم و اساسی کارگران به شمار می‌رود. مطابق ماده 41 قانون کار دستمزد باید به گونه ای تعیین شود که هزینه های معیشت کارگران را پوشش دهد و از سوی دیگر در راستای تورم باشد. متأسفانه طی سال های اخیر عقب ماندگی مزدی دستمزد تعیین شده با سبد معیشت باعث شده است که کارگران همواره دچار کاهش قدرت خرید هستند. 

بی تردید "امنیت شغلی" یکی دیگر از مهمترین دغدغه‌های نیروی کار کشور به شمار می‌رود و حفظ اشتغال در سایه آن تجلی می‌یابد. کارشناسان و فعالان حوزه کار سالهای سال است بر ضرورت تامین شغلی نیروهای کار در واحدهای تولیدی و محیط های کار و حفظ اشتغال موجود تاکید دارند.

ساماندهی قراردادهای متعدد با عناوین مختلف در کشور، لغو دادنامه 179دیوان عدالت اداری، اصلاح تبصره دو ماده 7قانون کار، تبدیل قراردادهای موقت به دائم در کارهای با ماهیت مستمر و مقابله با بستن قراردادهای سفید امضا و غیرقانونی از خواسته‌های مهم جامعه کارگری در بحث حفظ امنیت شغلی است. اخیراً لایحه ای تحت عنوان لایحه امنیت شغلی در هیأت دولت بررسی و به نظر می رسد اکنون در مجلس باشد.

وزارت کار از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در جهت صیانت از نیروی کار در بنگاه‌های اقتصادی و حفظ اشتغال موجود اهتمام ورزیده و ضمن پیگیری حقوق صنفی کارگران، بررسی وضعیت بنگاه‌های فعال و غیر فعال، اجرای طبقه‌بندی مشاغل، مقابله با قراردادهای سفید امضا و احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل با بازرسی از واحدها از بروز حوادث ناشی از کار جلوگیری کرده است.

به گزارش تسنیم، به راستی این هفته بهانه ای است برای تقدیر از جامعه کارگری, اما می بایست با تبیین جایگاه کارگران در تولید و اقتصاد، با بهبود شرایط معیشتی و کاری کارگران اقدامی صورت گیرد تا کارگران با مشارکت حداکثری در تولید بتوانند گامی در جهت تحقق شعار سال بردارند.

بدون شک نکوداشت این هفته و پیگیری مطالبات صنفی کارگران موجب دلگرمی و ارتقای منزلت اجتماعی کارگران نجیب و شریف و کم توقع کشور خواهد بود. هفته کارگر از امروز با شعار "مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی" آغاز شده است, امید می رود حداقل در این هفته صدای مطالبه گری کارگران به گوش مسئولان برسد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خداقوت کارگر
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • حمله ایذائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • حمله ایزائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • حمله اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • بررسی جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان‌های دستگاه‌های ادراری
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری