Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سیف الله ابوترابی گفت: سازمان ثبت احوال با ۲۰۰ هزار نقطه در کشور ارتباط آنلاین دارد و استعلام هویت افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اول فروردین ماه تمام کارت های ملی از درجه اعتبار خارج شد، گفت: این موضوع مصوبه هیأت وزیران بود که البته ما باز هم وقت اضافی به هموطنان دادیم اما عملاً از ابتدای خردادماه تمام خدمات در دستگاه‌های اجرایی کشور فقط باکارت ملی هوشمند انجام شد البته افرادی که هنوز کارت هوشمند خود را دریافت نکرده اند با رسید کارت هوشمند می توانند خدمت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان ثبت احوال تاکید کرد: با توجه به اینکه خدمات فقط با کارت هوشمند انجام می‌شود به همین دلیل از هموطنان می‌خواهیم که برای ثبت‌نام کارت به ۱۲ هزار دفتر پیشخوان مراجعه کنند در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهند شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای بیش از ۴۵ میلیون و ۶۲۵ نفر کارت هوشمند صادر شده است افزود: همچنین یک میلیون و ۳ هزار و ۷۷۵ کارت در دفاتر پیشخوان و پست از چند سال قبل موجود است اما کسی برای دریافت آن مراجعه نکرده است.

به گفته وی، صاحبان این کارت‌ها می‌توانند برای اطلاع از اینکه کارت های هوشمند خود در کدام دفتر است به سامانه سازمان ثبت احوال مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از هموطنان حدود ۸ ماه است که در انتظار دریافت کارت هوشمند هستند اظهار داشت: با تلاش چاپخانه دولتی و شرکت متولی از دو هفته گذشته اولین محموله کارت در اختیار ما قرار گرفته که به مرور کارتها را در اختیار صاحبان آنها قرار می دهیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: کارت های ملی قدیمی فقط برای هموطنان خارج از کشور اعتبار دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کارت هوشمند کارت های ملی قدیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های گذشته که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و بدین طریق از هموطنان کلاهبرداری می‌نمایند. 

او می‌گوید: هموطنان عزیز توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است. به همین خاطر فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخورده و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • اخبار رسمی کالابرگ را تنها از مراجع رسمی وزارت رفاه دنبال کنید
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد